10 načinov, kako premagati sindrom prevaranta

04. junij 2022
Foto: Pexels

Kar dve tretjini odraslih se je vsaj enkrat v življenju spopadlo s sindromom prevaranta. Kako se ga rešiti?

Čestitke! Dobili ste pozicijo, na katero se je prijavilo preko 200 kandidatov! Lahko ste ponosni nase! A namesto, da bi se veselili, se začnete potiti. Vedeli ste, da bo borba za to delovno mesto težka in da so vaše možnosti majhne. A sedaj, ko ste službo dobili, bi se najraje skrili.

Kaj se dogaja?

Občutkom, ki smo jih opisali, rečemo sindrom prevaranta. Termin se je prvič pojavil pred 40. leti, poimenovali pa sta ga psihologinji Pauline R. Clance in Suzzane A. Imes. Ugotovili sta, da se kaže predvsem na delovnem mestu. “Ležete si, da vaš talent ne obstaja. Prevarant v vaši glavi vam govori laži, ki jim vi slepo zaupate,” razlaga dr. Ruth Gothian, profesorica, ki se ukvarja s psihologijo uspešnih ljudi.

S sindromom prevaranta sta se vsaj enkrat v življenju spopadli kar dve tretjini vseh odraslih. In ker je to tako pogost pojav, je strokovnjakinja zbrala deset nasvetov, kako se spopasti z njim, ko čutite, da prihaja.

Ustvarite si mapo dosežkov

Ustvarite si mapo s fotografijami vaših dosežkov, diplomami, nagradami, pismi, se pravi vsem pozitivnem pri vašem delu. “Ko boste spet dvomili vase, poglejte v mapo in se opomnite, kaj vse ste v življenju že dosegli,” svetuje dr. Gothianova.

Foto: Pexels

Obkrožite se s pravimi ljudmi

Če boste obkroženi s pravimi ljudmi, je veliko manj možnosti, da vas bodo vaši dvomi v glavi premagali. “Poiščite si skupino mentorjev, ki vam bodo pomagali in vam dali perspektivo v življenju, ki bo te dvome utišala.”

Delite ga

“Glede na to kako pogost je ta sindrom, obstaja velika verjetnost, da če svoje dvome delite z nekom, bo ta oseba simpatizirala z vami,” razlaga dr. Gothian. Z več ljudmi, kot boste svoje občutke delili, prej boste ugotovili, da veliko ljudi doživlja enaka čustva.

Ta deljena izkušnja pa vam bo pomagala, da na svoje občutke gledate drugače in stopite korak stran od njih.

Zapišite si

Ljudje si pogosto ne pripisujemo dovolj zaslug. Mislimo, da sploh ne dosegamo veliko življenju, medtem ko opravimo veliko več stvari, kot si mislimo. Naredite si seznam stvari, ki ste jih dosegli, in ugotovili boste, da ste pogosto nepošteni do sebe in svojih dosežkov.

Foto: Pexels

Nehajte se primerjati

“Vsak je na drugačni poti od vas, z drugačnimi izzivi in nalogami. Zato je nesmiselno, da se primerjate z njimi in njihovimi dosežki,” pravi dr. Gothianova. Ne zapravljajte časa za lovljenje stvari, ki jih imajo drugi.

Ne iščite popolnosti

“Popolnost je premikajoča se tarča,” pravi dr. Gothianova in dodaja, da take tarče nikoli ne boste zadeli. Ljudje nismo popolni, zato tudi ne moremo dosegati popolnosti. “Vedno se bo pojavilo nekaj, kar bi še lahko storili. Namesto, da neprestano iščete desetico, se zadovoljite z devetko in nadaljujte z življenjem.”

Razvijte krog ojačevalcev

Kot že vemo, se sami pogosto ne zavedamo vseh svojih dosežkov in uspehov. Profesorica predlaga, da se obkrožite s prijatelji, ki bodo vaše uspehe ojačali in vas hvalili. Če nekdo pohvali vaše dosežke, je to težko ignorirati.

Foto: Pexels

Vizualizirajte si uspeh

Pogosto si zastavimo cilj in delamo na njem, a ko ga dosežemo, tega sploh ne dojamemo. “Da se boste res zavedali, kdaj je vaš cilj dosežen, si ga vizualizirajte in si predstavljajte, kako bo izgledalo, ko bo dosežen,” svetuje dr. Gothianova.

Delajte osnutke

Ko ste v procesu dela, razmišljajte, da je vse osnutek in da vsako svoje delo lahko vedno popravite. Če boste pričakovali, da vam vse uspe v enem poskusu, je veliko več možnosti, da vam ne bo uspelo.

Naše misli se pogosto igrajo z nami in nam ne dovolijo, da smo nase res ponosni. Dr. Gothianova predlaga, da poskušate spremeniti svojo perspektivo in “namesto, da gledate na sindrom prevaranta, kot na sprožilec tesnobe, glejte na njega kot na znak uspeha. Če se pojavi, pomeni, da vam uspeva.”