10 nasvetov za boljši odnos z družbenimi omrežji 

B. P. , 27. maj 2022.
Instagram, social media, phone
Foto: Unsplash

Namesto, da neprestano visimo na telefonu in zapravljamo čas, kar nam posledično vzbuja slabo vest, zgradimo zdrav odnos z družbenimi omrežji.

Dokazano je, da čas, ki ga preživimo na telefonu in gledanju v različne zaslone, slabša naše razpoloženje, pa tudi spanje. Obenem nas družba sili v to, da se neprestano informiramo, smo na tekočem z novicami, pa tudi z najnovejšimi (in v resnici precej nepomembnimi trendi), ki so ta trenutek popularni na različnih platformah. 

Neprestano preverjanje najrazličnejših aplikacij lahko hitro postane odvisnost, zato v nadaljevanju naštevamo deset načinov, kako omogočiti, da so družbena omrežja dodana vrednost vašemu življenju, namesto da ga omejujejo in slabšajo. 

phones, social media
Foto: Unsplash

1. Nobenih naprav v spalnici

Zaslužite si dober spanec in vaše telo ga potrebuje. Brskanje po telefonu ali objavljanje slik in zapisov ter nadaljnje preverjanje števila všečkov v naših možganih sproža dopamin, ki nas sili, da ostanemo budni. Strokovnjaki zato priporočajo, da je spalnica “območje brez tehnologije”, pri kateri so edina izjema elektronski bralniki kot je Kindle. 

Toda realistično je to precej težko doseči – večina ljudi ima namreč na svojem telefonu budilko. Če torej ne veste, kje se nahaja stara “vekarica”, in ne želite investirati v novo, potem le poskrbite, da pred spanjem ne zrete v telefon ter da ugasnete vsa obvestila in možne zvoke, ki bi lahko zmotili vaše spanje. 

2. Prve pol ure v dnevu preživite brez telefona

Če svoje prve minute v dnevu preživite ob prebiranju novic, to pomembno vpliva na vaše razpoloženje čez celoten dan. Namesto tega telefon pustite na nočni omarici in si prve pol ure vzemite zase. Naredite zapis v dnevnik, meditirajte, se raztegnite, vadite jogo ali preprosto uživajte v skodelici čaja ali kave v popolni tišini. 

Foto: Unsplash

3. Telefon odložite pol ure pred spanjem

Enako velja za večerni čas – svoj dan zaključite brez TikToka ali Instagrama. Za trenutek pomislite na svoj dan in na to, kaj se vam je lepega zgodilo. Ali pa se raztegnite, meditirajte, preberite nekaj strani v knjigi, ki vam je všeč, ali jo trenutno berete. 

4. Odstranite obvestila s telefona

Nobenega razloga ni, da neprestano preverjate svoj telefon glede morebitnih obvestil. To, da veste, kdaj je nekdo všečkal, komentiral ali delil vašo objavo, prav nič ne doda h kvaliteti vašega življenja. Določite čas, ko preverite svoj telefon in družbena omrežja in se tega držite. 

5. Omejite čas, namenjen brskanju po aplikacijah

Se tudi vam zgodi, da v roke vzamete telefon, da bi nekaj pogledali, toda v trenutku pozabite in namesto tega naslednje pol ure preživite na družbenih omrežjih? Če zares želite brskati brez slabe vesti in ko je za to primeren čas, si ta čas omejite.

Obstajajo različne aplikacije, lahko pa si preprosto nastavite alarm na telefonu. Prisilite se, da ne brskate iz čistega dolgčasa – če vam je dolgčas, je ta čas veliko bolj koristno zapolniti z branjem česa informativnega, sprehodom … Družbena omrežja znajo biti prava črna luknja, iz katere se je težko izkopati, toda v resnici gre za vzorce in navade, ki jih je potrebno presekati. 

6. Na počitnice brez telefona

Ko ste na dopustu, se popolnoma odklopite. Od družbenih omrežij, od elektronske pošte … na tak način boste zares uživali na počitnicah in izkoristili čas, ki vam je na voljo. 

iphone, phone, social media
Foto: Unsplash

7. Naredite čistko na telefonu

Poglejte, katere aplikacije imate, zakaj jih uporabljate, kaj vam je pri njih všeč in kaj vam ni. Na podlagi tega se odločite, katere aplikacije je smiselno obdržati in so koristne. Če v določenih družbenih platformah uživate, jih seveda obdržite, toda tiste, ki so vam neprijetne, škodijo vašemu počutju, se nikar ne počutite slabo, če jih želite odstaniti. 

8. Preglejte, komu sledite

Koga radi vidite na svojih družbenih omrežjih? Kdo vas navdihuje, daje energijo? Komu sledite zgolj zaradi tega, ker so popularni in se vam zdi, da jim morate slediti? Vi ste tisti, ki odločate, komu boste sledili, zato se nikar ne obotavljajte – nehajte slediti tistim, ki vas spravljajo v slabo voljo, zaradi katerih se počutite slabo ali pa so le mašilo na vašem zidu. 

9. Ne silite se v objavljanje 

Samo zato, ker nekateri objavljajo vsak drugi dan, ne pomeni, da morate vi početi enako. Objavite lahko vsak trenutek svojega dneva ali pa ne objavite ničesar. Odločitev je vaša in objave naj bodo za vas, ker vi želite deliti trenutek s svojimi sledilci – ne zato, da bi dobili čim več vščekov. Bodite iskreni in pristni. 

girl, phone, selfie, social media
Foto: Unsplash

10. Imejte vsaj eno jutro, popoldne ali cel dan na teden popolnoma offline 

Odložite telefon in ne glejte v računalnik ali televizijo, temveč nekaj ur (še bolje, cel dan) preživite tako, kot so ga preživljali naši babice in dedki. Družite se s prijatelji, kuhajte, pojdite na sprehod, na izlet, berite knjigo, karkoli. Možnosti je nešteto in presenečeni boste, kako zelo boste uživali brez telefona.

New Report

Close