3 znaki, da se vaš partner umika iz razmerja

19. januar 2023
črnobel par, ki se gleda
Foto: Profimedia

Kako prepoznati partnerjevo postopno umikanje iz razmerja in kako se spopasti tem?

Veliko ljudi pride na terapijo, ko čutijo čustveno in fizično oddaljenost od partnerja. Pogosto imajo pomisleke kot so:

  • “Počutim se, kot da sem pozabil, kako komunicirati s partnerjem, kako je to mogoče?”
  • “Včasih sva preživela toliko časa skupaj in vedno sva imela kaj za povedati. Zakaj se mi zdi, da nam je zmanjkalo stvari, ki bi jih lahko počela ali razpravljala drug z drugim?”
  • “Počutim se, kot da je moj partner tujec. Sprašujem se, ali sem naredil kaj hudo narobe.”

Čeprav je introspekcija lastnega vedenja v razmerju v takšnih primerih vsekakor koristna, je pomembno tudi, da svojega partnerja pozorno opazujete, da izključite znake umika iz zveze.

beckham zakonca, ki se objemata
Foto: Profimedia

Glede na študijo, objavljeno v Journal of Couple and Relationship Therapy, je umik iz razmerja obrambni mehanizem, ki ga ljudje uporabljajo v odnosih, da ne bi bili prizadeti. Nagon po samoohranitvi je razumljiv, še posebej, če ima vaš partner težko zgodovino z odnosi. Vendar ima umik iz razmerja kot strategija, da ne bi bili prizadeti, veliko čustveno ceno za oba.

Tukaj so tri taktike, ki jih ljudje uporabljajo, ko se umikajo iz razmerja, in nasveti, kako ravnati z njimi:

1. Umik partnerja in distanciranje

Umik partnerja se pogosto imenuje “preprečevanje” ali izogibanje, da bi se izognili situacijam ali pogovorom, kjer bi moral biti transparenten in prisoten. V nekaterih primerih se lahko ljudje umaknejo od svojega partnerja v pričakovanju, da bo njihov partner storil isto njim.

justin in hailey bieber pod drevesom
Foto: Profimedia

Želja po umiku sili osebo, da ima vedno “pot pobega” ali “ohranja svoje možnosti odprte” v razmerju, s čemer si odreka užitek občutka, da je lahko popolnoma ranljiva in v celoti v svojem odnosu. Ne pozabite, raziskave kažejo, da so najboljši odnosi tisti, ki temeljijo na medsebojnem zaupanju in predanosti, pri čemer obe strani verjameta, da bo odnos trajal večno.

Distanciranje je druga oblika umika iz razmerja, pri kateri oseba drži svojega partnerja na dosegu roke, tako čustveno kot fizično. Vedenje pri distanciranju vključuje nedosegljivost, izklop in zadrževanje.

Nekateri ljudje gredo tako daleč, da zavajajo ali varajo svojega partnerja, da ne bi bili ranljivi v odnosih.

2. Čustvena odmaknjenost

Čustvena odmaknjenost se nanaša na težnjo osebe, da ostane čustveno odmaknjena v svojem odnosu, tako da ne izraža svojih čustev ali jih celo prikriva, da bi se izognila oblikovanju resničnih čustvenih povezav.

gal gadot in brad pitt
Foto: Profimedia

Ko se čustvene vezi ne oblikujejo ali negujejo, obstajajo omejeni načini za dostop do partnerjevega notranjega sveta. Zaradi tega se lahko počutite, kot da je vajin odnos vedno na tankem ledu.

Posamezniki, ki so nagnjeni k temu, da čustveno odrežejo svoje partnerje, se lahko tudi prepustijo obsesivnim in/ali samouničujočim težnjam, kot so sanjarjenje, čezmerno pitje, prekomerno igranje video iger ali celo samopoškodovanje kot način, da se “otopijo”.

3. Pomanjkanje truda

Umik truda je strategija za izogibanje konfliktom v odnosih z zmanjšanjem količine truda, ki ga posameznik vloži v odnos. Ideja je priti do točke, ko vaš partner od vas ne pričakuje ničesar.

To lahko vključuje tudi to, da ne izrazite lastnih pomislekov glede razmerja, da bi se izognili konfrontaciji. Ljudje, ki se umaknejo iz razmerja, ga poskušajo vzdrževati z najmanjšo možno mero dela, da ne bi povzročili suma.

john legend in chrissy teigen ki se poljubljata
Foto: Profimedia

V drugih primerih lahko oseba postane neverjetno lena glede odnosa in bo vložila trud le, če bo prisiljena. Kot vsi vemo, je to, kako se par prepira in rešuje svoje težave, pomemben pokazatelj zdravega odnosa. V razmerju, v katerem se eden ali oba člana aktivno odvajata od njega, se vzpostavi ozračje stagnacije, ki vodi v globlje in bolj zapletene težave.

Kako obravnavati prekinitev

Obstajata dva osnovna koraka, ki jih lahko sledite, ko poskušate priklicati svojega partnerja, ki se umika.

Pogovorite se z njimi, najbolje z mediatorjem. Navada umika iz razmerja je običajno posledica preteklih travm. Zato je nujno, da partnerja o njegovem obnašanju soočite s strokovnjakom. Pomoč usposobljenega, nevtralnega mediatorja poveča možnosti za uspešno rešitev.

Vedite, kdaj oditi. Če se situacija poslabša do točke, ko se je treba odločiti, ali boste nadaljevali razmerje ali ne, izberite sebe. Konec koncev je odgovornost za obvladovanje čustev na osebi sami in vaše trpljenje ne bo izboljšalo situacije.