5 nasvetov, kako pobegniti rutini na delovnem mestu

23. februar 2024

5 nasvetov, kako pobegniti rutini na delovnem mestu

23. februar 2024
Foto: Instagram @jenniferelizabethhicks

5 nasvetov, kako pobegniti rutini na delovnem mestu

23. februar 2024
Foto: Instagram @jenniferelizabethhicks

Ne da bi opazili, z leti vse bolj drsimo v rutino, tako na delovnem mestu, kot v odnosih. Posledice so nevarne, opozarjajo strokovnjaki.

Ljudje se prepogosto zataknemo v rutini, kar nam po eni strani nadvse ustreza, ker smo bitja navad, po drugi strani pa nas začne to zelo hitro omejevati in dušiti. Naš svet tako namesto pisano in barvito postaja vse bolj monotono, sivo in dolgočasno. Rutina nas z leti vse bolj dohiteva, izbiramo iste poti, saj so nas izkušnje že naučile, kod se pride najhitreje in z najmanj truda.

S prakticiranjem rutine si omogočimo stalnost, varnost in predvidljivost, se izognemo spremembam, ki se jih tako zelo bojimo (in obenem po njih tako hrepenimo), zagotovimo si, da ni niti preveč prijetnih niti neprijetnih presenečenj. A raziskave namreč kažejo, da na dolgi rok rutina dobesedno ubija. Še zlasti, če ni vezana zgolj na domače okolje, ampak tudi na službo in službene obveznosti.

Foto: Pexels

Ko začnemo vse v službi početi rutinirano, robotsko in avtomatizirano, je pravzaprav kot bi postali ujeti v enem dnevu, kot v filmu Svižčev dan z Billom Murrayem v glavni vlogi.

Redko katera služba je danes sploh prava in večina je daleč od tega, da bi upoštevala potrebe resničnega, kreativnega, živega človeka, ki ni le na pol mrtev prišel v službo štempljat se in z muko ‘oddelati’ svoje, preden doma pade na kavč.

Foto: Pexels

Strokovnjaki menijo, da je to enoličen in monoton življenjski slog, poleg nenehnega pehanja za uspeh na delovnem mestu, eden izmed razlogov za izgorelost. Dr. Deepak Raheja, glavni psihiater in psihoterapevt, direktor fundacije Hope, v vsakdanji praksi srečuje ljudi, ki so pregoreli, ker so se želeli sebi in družbi dokazati kot vzorni delavci in člani.

Kaj lahko torej sami naredimo, da ne postanemo korporativni suženj in izgoreli? Nasveti so najbrž široko uporabni, na vas samih pa je, da se odločite, ali te spremembe vpeljete v svoje življenje, kar je nedvomno povezano tudi s tem, ali ste se sploh pripravljeni upreti in ali si to lahko privoščite. Dr. Deepaka priporoča naslednje:

Foto: Spotlight/Launchmetrics

1. Šef nima vedno prav!

Večina delavcev temu načelu slepo sledi, toda strokovnjaki za duševno zdravje menijo, da je ugajanje šefu in to, da mu date vedno prav, v resnici v funkciji vašega lastnega egoizma in cone udobja, iz katere nočete izstopiti. Za povrh deluje zelo nepristno in pameten šef ve, kdaj se strinjate z njim, kdaj pa mu samo kimate zaradi lepšega. Velikokrat boste zato, ker nimate svojega mnenja, še prej leteli iz službe, kot pa če poveste nekaj konstruktivnega, pa čeprav se ne sklada s šefovim mnenjem. Dober vodja tema spoštuje ljudi, ki ugovarjajo in imajo svoje poglede na rešitve.

2. Določite dosegljive cilje

Dobro morate poznati tako svoje prednosti, kot slabosti in omejitve. Če od sebe pričakujete preveč ali pa sami sebe ponižujete, kadar vam ne uspe (pa čeprav veste, da cilja resnično niste mogli doseči, ker zanj nimate kapacitet), vam ne bo nič pomagalo, le še bolj vas bo frustriralo. Bodite iskreni so sebe in delodajalca, obenem pa si postavite izzive, ki jih je mogoče doseči.

3. Verjemite vase

Ne smete biti preveč samozavestni in poznajte svoje omejitve, a se vedno dovolj cenite! Pomemben način, kako ne postanete korporativni suženj, je, da se spoštujete, častite in verjamete vase. Močna samozavest vam bo nadvse v pomoč pri vseh zahtevah delovnega mesta.

Foto: Pexels

4. Vzdržujte ravnovesje

Pretirana posvečenost enemu delu življenja bo povzročila kaos na drugih področjih. Psihiatri to vsak dan vidijo v ordinaciji v obliki samouničevalnih oblik, kot so zloraba drog in poživil ali protibolečinskih tablet, uspavalnih tablet in podobno, pretirano uživanje alkohola, bolezenska odvisnost od nakupovanja ali iger na srečo.

Naj ne bo vaš cilj zgolj ‘preživeti še en dan’, najdite v življenju ravnovesje, pa čeprav s pomočjo strokovnjaka! Le kaj vam pomaga, če boste na koncu s trdim delom in odrekanjem končno zbrali denar za hišo svojih sanj, vmes pa izgubili samega sebe in uničili ne le sebe ampak morda tudi svojo družino?

5. Prekinite monotonijo

Strokovnjaki, specializirani za duševno zdravje na delovnem mestu, ugotavljajo, da smo ljudje že pozabili, kaj pomeni v prvi vrsti biti človek. Celo sami se vse pogosteje dojemamo kot številke, kot strošek, kot zamenljiv del celote.

Foto: Instagram @veneti.a

Pričakujemo, da bodo vsi v našem okolju delovali po teh pravilih: biti morajo uporabni, sicer jih ‘izključimo’ ali ‘zamenjamo’ z ‘boljšim modelom’, ženeta nas storilnost in merljivi rezultati, vse pa po podjetniški paradigmi: doseči moramo še več, lestvico dosežkov postaviti še višje.

Hitre smernice, kako začasno razbijete monotonijo

  • Dela ne prinašajte domov, čez vikend pa obvezno izključite službeni mobilni telefon.
  • Izklopite obvestila o prejemu nove elektronske pošte na pametnem telefonu: strokovnjaki so izmerili, da to pomembno znižuje stres!
  • Najdite si hobi, naj bo še tako bizaren. Vsak dan uživajte v njem eno uro…
  • Načrtujte odmor za kosilo že na začetku delovnega dne, oglejte si meni in znižajte vnos kave v organizem, ker tudi to znižuje stres. Namesto tega pijte mineralno vodo brez mehurčkov, ki ji dodate magnezijevo tableto ali sok limone.
  • Obvezno si vzemite čas za malo daljši dopust vsaj enkrat letno, sicer boste namesto tega po nekaj tednov na leto na bolniški, ker se bo telo preprosto uprlo.
  • Poiščite stare prijatelje in si z njimi naredite zabaven večer. Ni vse samo služba.
  • Najdite novo pot v službo, uživajte v spremembi.
  • V komunikaciji z drugimi bodite odločni in se postavite zase.

Avtor
Piše

Uredništvo

Style. Več novic

New Report

Close