Vinjetni sistem na referendum?
predlaga Janša, tisti Janša, ki mu je uspelo zamrzniti evropska sredstva za izgradnjo cest, tisti Janša, ki ni poslušal predloge stroke o sami ekonomski ceni vinjet itd. Berite še komentarje, nekaj je zelo zanimivih!!!
sploh ta: kako bi se glasilo referendumsko vprašanje?:))))
http://www.rtvslo.si/slovenija/vinjetni-sistem-na-referendum/203887
Bom šla na referendum, ko bo Janša predlagal ukinitev te groze od vinjet, česar pa seveda ne bo naredil, ker je to bilo njegovo darilo njegovim volivcev. Darilo, za katerega bi vsakomur moralo biti jasno, da finančno ne bo zdržalo in seveda ni. Nekdo, ki se vsak dan iz Maribora vozi v Ljubljano in nazaj, da po novem za avtocesto na leto samo koliko evrov? 56, kajne? Od kje je nastal velik minus, je jasno, kajne? In tega minusa ne pokrijejo tudi tisti Ljubljančani, ki so vinjeto kupili samo zato, da se lahko kdaj zapeljejo po obvoznici, ki niti avtocesta ni. Marsikaj bi Janši lahko oprostila, ampak teh nepoštenih vinjet mu ne bom nikoli. Ko so prišle ven, sem jo celo kupila, potem je pa nalašč več nisem. Zato, da se njegovi volivci skorajda zastonj vozijo okoli, naj jaz plačujem dvakrat po dva izvoza na obvoznici po tej ceni? Ne, no go! Pa ne, da nimam denarja, ga imam za marsikatero traparijo, ampak zato pa ne dam – iz principa. Če slučajno moram ven iz Ljubljane, pa z očetom zamenjam avto. Zdaj pa na vso to izgubo še referendum, izjemno, res.
vinjete se ne bodo ukinile…….razen ljubljančanom in tistim, ki so koristili brezplačne vožnje po AC se v večini primerov vsem ostalim splača kupiti vinjeto….pa četudi po ceni, ki bo sedaj prišla v veljavo……
razen če bi radi na vsak način ponovno stali v kolonah turistov na posameznih točkah AC….ampak ljubljančani in okoličani ne veste kako to zgleda…na žalost ali srečo…..če bi to preskušali iz dneva v dan iz tedna v teden……bi vedeli zakaj smo nekateri kljub ceni naklonjeni vinjetam…….
Janši bi priporočil nove svetovalce: tisti, ki mu je svetoval referendum zaradi vinjet, si že ne zasluži svoje plače.
Če bi bil Janša pameten (če bi bil) ali pa če bi imel pametne svetovalce (če bi jih imel), bi predlagal referendum, ki ga ne more izgubiti: referendum o znižanju (ali celo ukinitvi) DDVja. Povejte mi, prosim, kdo hudiča bi na takšnem referendumu glasoval proti?
Z debato okrog vinjet pa si JJ samo bolj in bolj pogreza v blato, ki ga je sam ustvaril. Če misli, da smo volilci res vsi navadne ovce, ki blejajo samo tako, kot jim on odredi, da lahko, potem se malo moti.
Dejstvo je, da so vinjete podcenjene, saj DARS z njimi zbere manj denarja, kot prej.
Dejstvo je, da so vinjete diskriminatorne. Pa ne do tujcev, pač pa do tistih uporabnikov avtocest, ki le-te uporabljalo le enkrat oz. le redko.
Dejstvo je, da nam je Evropska komisija zaradi diskriminatornosti ustavila (prekinila) nekatera sredstva za gradnjo cest (nekaj sto milijončkov, ne več).
Dejstvo je, da je Janša, preden so ga odnesli s prestola, tudi sam javno priznal, da bo potrebno vinjetni sistem spremeniti in verjetno uvesti nove, krajše vinjete.
Dejstvo je, da nove, krajše vinjete za manj denarja pomenijo tudi manj zbranega denarja za DARS.
Dejstvo je, da DARS denar rabi za odplačila kreditov, gradnjo novih in obnovo starih cest.
Dejstvo je, da če ne bo denarja od vinjet, ga je treba najti nekje drugje (na primer z novimi ali višjimi davki ali pa z zmanjšanjem sredstev na kakšnem drugem področju).
Dejstvo je, da če nočemo višjih davkov (ali pa zmanjšanja sredstev na kakšnem drugem področju, na primer zdravstvu), moramo povečati ceno vinjet.
Dejstvo je, ja JJ misli (in žal ima očitno v marsikaterem primeru prav), da volilci nismo zmožni logičnega premisleka.
” Prejšnja vlada je pred uvedbo nalepk že pripravila povsem izvedljiv načrt uvajanja cestninjenja v prostem prometnem toku. Izbran je bil celo satelitski sistem, ki bi ga bilo mogoče s primerno formalnopravno ureditvijo in brezplačno uporabo ameriških satelitov – tako namreč cestninijo v Nemčiji tovorni promet – hitro uvesti. (Res pa je osebnega prometa več, vozila so manjša, zato bi bil nadzor težji.) Navigacijski sprejemniki niso več ne pregrešno dragi ne preveliki. Predvsem pa ne bi bili obvezni, saj bi vozniki lahko na cestomatih pač vnaprej plačali predvideno pot.”
To sem ti kopiral iz današnjega DELO-a. Mislim da ni treba kaj dodati.
a se še spomnič ekonomske cene vinjet in priporočila strokovnjakov, al ne???
bos zakaj imaš vedno in povsod izgovor zanje, pa čeprav venm da veš, da so bile cene vinjet predvolilna poslastica, ki pa jim žal ni veliko pomagala!!
vinjetni sistem je še nekako sprejemljiv, vendar pa ni bila cena nikoli sprejemljiva, vsaj če pogledomo iz ekonomske plati, a se strinjaš!!!
O ceni se je marsikaj govorilo. Tudi o 250 eurih za njo. Če se ne motim je še vedno v veljavi bencinski tolar-zakon, ki pa se ne izvaja več oz. denar gre drugam. Tako je ostal le en vir za DARS.
Vinjeta je bila predvolilno darilo, se strinjam, vendar z nadgradnjo v pripravi. Le nadaljevati je bilo potrebno in stvar zaključiti. ABC, vinjeta ali pa satelitsko cestninjenje. Vlada se je odločila za vinjete, torej naj izračunajo ekonomsko ceno jaz pa bom izračunal če se mi bo izplačalo jo kupiti. Po sedanji ceni še, več pa ne.
Oja, za ene bi tudi vinjeta po 250 evrov bila poceni, ker bi s cestinami plačali veliko več, toliko se namreč vozijo po avtocestah. Zame, ki bi naredila oziroma sem naredila dva, tri izvoze na teden po avtocesti, je pa tudi 25 evrov preveč. Pustimo, da je sistem skrajno nepošten, očitno je naredil tudi ogromno izgubo. In namesto, da se pokrije ušima, kot bi rekli Srbi, on še dreza v to.
Ni pa zadeva tako preprosta, kot piše boss. Bom izračunal, ali se mi splača ali ne. Meni se definitivno ne splača, jaz ne potrebujem računati. Ampak hej, jaz, ki so me zaradi teh prekletih avtocest tudi zadolžili do leta 2050, ne morem nanjo, pa četudi sem pripravljena pošteno plačati prevožene kilometre. Če hočem enkrat gor, moram plačati polno ceno vinjete.
Pa se ti sploh zavedaš, koliko pavšalov plačuješ vsak mesec, vsako leto, ne glede na lastno porabo ?
Meni osebno pavšali niso tak hud problem, je pa res, da bi bilo bolj pravično, če pavšalov ne bi bilo NIKJER. Ne pri zdravstvu, ne pri sociali, ne pri letni registraciji avta in tako dalje. Prednost je v tem, da so pavšali enostavni za implementacijo. Vinjete so kristalno jasen primer – poceni in odpravljajo gužvo na cestninskih čajbah.
Opcija za pravično cestninjenje bi bil dodaten davek v gorivu (žal v majhni Sloveniji v nasprotju z Nemčijo to ni prav praktično, ker si lahko hitro napolniš tank čez mejo). Še ena opcija je satelitsko cestninjenje, ki mu pa osebno močno nasprotujem zaradi visokih stroškov in big-brother scenarijev.
boss, vinjete naj bi imeli le do konca leta 2010, tovorna vozila pa do 2009, ko so strokovnjaki predlagali naj se počaka na satelitsko cestnjinjenje, je bil pa halo, pa kaže da ga še en lep cajt ne bo!
pa saj so imeli ekonomsko ceno izračunano, še tule smo pisali o njej, a se ne spomniš več!!![/quote]
Še enkrat ninej, cen je bilo predstavljenih več. Vsak je pač zagovarjal svoje. Zakaj pa ni vlada nadaljevala postopkov za satelitsko cestninjenje in tako odgovorila komisarju?
Vinjete niso slabe. Razlika med našo in recimo Avstrijsko je le ta, da Avstrijska krije le vzdrževanje cest naša pa še izgradnjo le teh. Za to pa je sistem nevzdržen.