Električni avto, DA ali NE?
Mož, ki je uspešen in izobražen podjetnik, doma navija, da za moj novi avto kupimo električnega. Prihranek bi bil res velik.
Sodelavci, ki so bolj introverti me strašijo z raznimi negativnimi scenariji, ki se verjetno ne bodo nikoli zgodili. Npr, da z električnim avtom ne moreš enkrat na leto na dopust, čeprav ima doseg 400 km in ga imam namen polnit na destinaciji.
Kakšne so vaše izkušnje?
Odvisno.
Ima ga moj zet in je zelo, zelo zadovoljen. Doma ima polnjenje, v službi ima polnjenje. Uporablja ga, ker se vozi daleč v službo. Z njim gredo tudi na morje, ampak ne v Dalmacijo. Ima Teslo.
Midva ga ne bova imela, ker nimava možnosti polnjenja ne doma, ne v službi.
Vozi se ga pa super, pospeške ima nore, tih je, fensi.
Če so finance za visoko nakupno ceno, in možnost polnjenja doma, potem se splača. Za dopuste in druge dolge poti pa moraš malo bolj splanirati pot. Ne zato, ker bi bilo premalo polnilnic (jih je veliko in jih bo zmeraj več), ampak ker je poleti pač problem gneče. Kaj ti recimo pomaga 50 polnilnih mest na nekem postajališču, če na polnjenje čaka 100 Avstrijcev, Nemcev, itd.
Neodločena248, 15.06.2023 ob 14:25
Mož, ki je uspešen in izobražen podjetnik, doma navija, da za moj novi avto kupimo električnega. Prihranek bi bil res velik.
Sodelavci, ki so bolj introverti me strašijo z raznimi negativnimi scenariji, ki se verjetno ne bodo nikoli zgodili. Npr, da z električnim avtom ne moreš enkrat na leto na dopust, čeprav ima doseg 400 km in ga imam namen polnit na destinaciji.
Kakšne so vaše izkušnje?
jaz se strinjam z mozem… ce imate dva avta, je eden super elektricni… za disege zdaj sploh ni vec za skrbeti… komot gres na dopust… za vsakodnevne voznje pa super prihranite z njim
Največja prevara v zgodovini avtomobilizma so električna vozila. Na sceni so zaradi zelene agende in ne zaradi nekakšne “ekološke ozaveščenocti”. So večje breme za okolje že med samo proizvodnjo (drage rudnine za baterije) in tudi elektrika za polnjednje ne prihaja iz obnovljivih virov. Vozila imajo v zimskih časih presneto kratko avtonomijo, ki se z leti drastično skrajša. Vozila se tudi veliko kvarijo. Še največja veselica je, ko je treba dotrajano baterijo zamenjati in to se zgodi veliko hitreje od tovarniškega standarda.
Na EV trenutno padajo bogato malomeščanstvo, bogati hipsterji in eko-podnebna sekta. Tudi kakšen podjetnik s prenapumpanim egom se najde ali njegova oh in sploh žena.
Midva sva bila na tem, da bi ga kupila vendar sva se odločila, da ne. To pa zato, ker niso niti malo ekološki. Tudi, če ima garancijo na baterijo, se po 10 letih sploh ne bo moral prodati. Kdo bo tako star avto sploh kupil. To pomeni, da bo z leti cena krepko padla in bo avto šel na smetišče. Za tako drago ceno avta imaš pokrit bencin in vsa vzdrževanja. Seveda, če bi bila razgradnja baterij ekološka, kar seveda ne bo, se bo smeti nabralo en dva tri in bomo okolje se bolj onesnazili. Tako, da ne vidim nobene dodane vrednosti za naravo. Jaz lahko samo rečem, ne hvala.
Hahaha tocno tako kot je avtorica napisala. Polno strahu introvertov, ki si ne upajo iz cone udobja. Tudi prav.
Evo pri mojem elektricnem enoprostorcu imam povprecno porabo 15,3 kwh / 100 km. Polnim v nocni tarifi po 12 centov na kwh. Se pravi cena prevozenih 100 kilometrov je 1,84 eur. Dizlas bi pil 6,13 litra na 100 km. To pomeni 8,78 eur pri danasnji ceni 1,432 eur litra dizla.
Nakupna cena elektricarja je bila 7 jurjev drazja od dizlasa. Teh 7 jurjev dobim noter pri 100 tisoč prevoženih. Če vračunam nepotrebno plačilo cestne takse in nižje stroške servisa pa še kakšnih 10.000 km hitreje. Lp
Zdrava navada, 15.06.2023 ob 16:28
Midva sva bila na tem, da bi ga kupila vendar sva se odločila, da ne. To pa zato, ker niso niti malo ekološki. Tudi, če ima garancijo na baterijo, se po 10 letih sploh ne bo moral prodati. Kdo bo tako star avto sploh kupil. To pomeni, da bo z leti cena krepko padla in bo avto šel na smetišče. Za tako drago ceno avta imaš pokrit bencin in vsa vzdrževanja. Seveda, če bi bila razgradnja baterij ekološka, kar seveda ne bo, se bo smeti nabralo en dva tri in bomo okolje se bolj onesnazili. Tako, da ne vidim nobene dodane vrednosti za naravo. Jaz lahko samo rečem, ne hvala.
Povej zakaj naj bi se baterija razgrajala, če gre vse v smeri shranjevanja elektrike? Ko baterija odsluži v avtu, je uporabna še za marsikaj. Naš EV je star nekaj let in baterija je še na 100%.
Anonimno 5016, 15.06.2023 ob 18:03
Povej zakaj naj bi se baterija razgrajala, če gre vse v smeri shranjevanja elektrike? Ko baterija odsluži v avtu, je uporabna še za marsikaj. Naš EV je star nekaj let in baterija je še na 100%.
odloči se al je odslužena, al je še uporabna? Če jo lahko uporabiš za druge namene za avto je neuporabna, je nova baterija finančna totalka. Prodajaj te svoje pravljice komu drugemu.
Evo jih introvertni sodelavci, 15.06.2023 ob 18:03
Hahaha tocno tako kot je avtorica napisala. Polno strahu introvertov, ki si ne upajo iz cone udobja. Tudi prav.
Evo pri mojem elektricnem enoprostorcu imam povprecno porabo 15,3 kwh / 100 km. Polnim v nocni tarifi po 12 centov na kwh. Se pravi cena prevozenih 100 kilometrov je 1,84 eur. Dizlas bi pil 6,13 litra na 100 km. To pomeni 8,78 eur pri danasnji ceni 1,432 eur litra dizla.
Nakupna cena elektricarja je bila 7 jurjev drazja od dizlasa. Teh 7 jurjev dobim noter pri 100 tisoč prevoženih. Če vračunam nepotrebno plačilo cestne takse in nižje stroške servisa pa še kakšnih 10.000 km hitreje. Lp
Lahko razkriješ model tega “električnega enoprostorca”? Me zelo zanima, ker smo malo firbcali lansko leto in ni bilo za dobiti nič pametnega s 6 ali 7 sedeži. Zdaj je ven prišel VW Buzz, ampak tisto je bolj kombi in cena 70 ali 80 tisoč, odvisno od opreme. Predrago.
wd40a, 15.06.2023 ob 18:26
odloči se al je odslužena, al je še uporabna? Če jo lahko uporabiš za druge namene za avto je neuporabna, je nova baterija finančna totalka. Prodajaj te svoje pravljice komu drugemu.
Pa saj te baterije tudi po tem, niso neuporabne, temveč zgolj izgubijo del kapacitete. Še vedno jih je mogoče uporabiti v nepremičninah.
Na leto pa s tako majhnim avtom ziher narediš 20 000 km, kajne? Ker če jih manj kot 10 000, bo čez 10 let kar zabaven nakup nove baterije. Lahko pa prodaš avto, preden se ti povrne vložek v primerjavi z dizlom. Aja, pa pri dizlu s 5 litrsko kantico v gepeku rešiš situacijo, pri štomarju pa čakaš na avtovleko, če ni slučajno kakšne hiše res res blizu. Pa še to bo trajalo vsaj uro, da bo dovolj štroma za premik do prve polnilnice.
Peter pan, 15.06.2023 ob 18:42
Pa saj te baterije tudi po tem, niso neuporabne, temveč zgolj izgubijo del kapacitete. Še vedno jih je mogoče uporabiti v nepremičninah.
ja, ampak avto rabi novo. torej nakup rabljenih odpade. Nakup novega pa je zaradi višje cene pogojno sprejemljiv, se pravi da ni za vsakogar. In to samo če gledaš finance. Če te pa dejansko skrbi za okolje, pa pade na vsej črti. Če gledaš energetsko rabiš samo za baterijo toliko da lahko dizla zvoziš na odpad. Če gledeš na okolje, ni dosti bolje. Če pa vse to sešteješ, pa ali ga kupiš zaradi izkušnje ali veselja, ker na pamet se ne moreš zgovarjat. Da ne bo pomote z vsemi avtomobili je tako- da premikaš gmoto dveh ton da premakneš svojo rit iz točke A v točko B je katastrofa. Za vožnjo bi zadostovali tamali japončki razreda kei. Al pa kolesa za andrenalinarje.