Najdi forum

Splash Forum Arhiv Finance in kriptovalute Iztožili Abanko za 20.000 evrov premalo plačanih obresti

Iztožili Abanko za 20.000 evrov premalo plačanih obresti

ZPS v imenu dveh svojih članov iztožila Abanko za 20.000 evrov premalo plačanih obresti

Pri Zvezi potrošnikov Slovenije so izborili novo zmago za pravice varčevalcev. Dosegli so, da mora Abanka dvema varčevalcema, njihovima članoma, ki sta pri Abanki sklenila dolgoročno varčevanje Vrtoglavi depozit, povrniti neizplačane obresti v znesku več kot 20.000 evrov. ZPS poziva tudi druge varčevalce Abanke, naj jim posredujejo pogodbe.

Dva varčevalca sta leta 2000 sklenila pogodbo, v kateri je bilo zagotovljeno vsakoletno povečanje obrestnih mer, v priloženem letaku pa so bile obrestne mere natančno določene. Vpogled v dokumentacijo je pokazal, da banka ni sledila obljubljenim pogojem varčevanja, ampak je obrestno mero kmalu začela nižati. V zadnjem letu je bila dejanska obrestna mera varčevanja kar šestkrat nižja od obljubljene. Varčevalca sta šele po zaključku varčevanja leta 2007 zaslutila, da nekaj ni v redu, saj ju banka med varčevanjem ni obveščala niti o stanju depozitov niti o znižanjih obrestne mere.

Ker Abanka ni bila pripravljena izpolniti zahteve ZPS o dodatnem izplačilu obresti, je bilo pravico potrebno poiskati na sodišču. Potem ko sta prvostopenjski sodišči leta 2009 pritrdili argumentom ZPS, se je banka na odločbo pritožila. Višje sodišče je pritožbo banke zavrnilo in tako dokončno razsodilo v prid varčevalcema. Sodba določa, da se nejasna pogodbena določila tolmačijo v prid potrošnika in v skladu z namenom, s katerim sta se stranki odločili za sklenitev pogodbe.

Breda Kutin, predsednica ZPS, pravi: »Podobno kot v primeru Modrega varčevanja pri NLB, je sodišče s svojo odločitvijo ponovno opozorilo finančne ponudnike, naj pripravljajo jasna pogodbena določila, da bo tudi potrošnik vedel, kaj se je s pogodbo dogovoril, torej kakšne so pravice in obveznosti obeh pogodbenih strank. Če so pogodbena določila jasna in nedvoumna, potem ni mogoče kasneje razlagati vsebine pogodbe v korist banke, z jasnostjo pogodbe pa je tudi preprečeno izkoriščanje neenakopravnega položaja potrošnika. Zato te sodbe kot del sodne prakse tudi bistveno pripomorejo k izboljšanju položaja potrošnikov na področju finančnih storitev.«

ZPS varčevalce, ki so pred letom 2004 pri Abanki sklenili dolgoročne varčevalne pogodbe, v katerih je zapisano, da se obrestna mera vsako leto poviša, poziva, naj se jim pridružijo in posredujejo dokumentacijo o varčevanju.

Praksa bank pri sklepanju novih varčevalnih pogodb se je namreč izboljšala, potem ko je Banka Slovenije leta 2004 banke opozorila, naj prenehajo s spornimi praksami in ko je leta 2008 izdala priporočila za obrestne posle. Pogodbe bodo pri ZPS preučili ter v primeru kršitve pogodbe izračunali zneske, do katerih so upravičeni. Zahtevke za dodatno izplačilo bodo posredovali Abanki.

[i]Vir: Zveza potrošnikov Slovenije[/i]

[youtube]abqZU5OVkKk[/youtube] Nikoli obupati 5 sekund pred čudežem ( Maginja Blinkita)

New Report

Close