hladilna tekočina pri Mercedesu tip 123, 220d
Imam že nekaj časa neprijeten problem s hladilno tekočino pri sicer dobro vzdrževanem 26 let starem avtomobilu in nimam ideje, kje iskati vzrok. Pri veliki hitrosti nad 130 km/h (to je blizu maximuma) se motor z običajnih 85 – 90 st. segreva proti 100 in če potem preverim hladilno tekočino, je manjka 2 – 3 litre. Črpalka za vodo, termostat, hladilnik je menda vse v redu, nikje ni videti, da bi puščalo, iz izpuha tudi nisem zasledil kakšne megle, motor vžiga in dela kot nov. Ali je tu kdo kvalificiran do te mere, da bi vedel, kam izginja hladilna tekočina in zakaj? Moj mehanik sicer prvi, da bi bil lahko premalo prepusten hladilnik in preprosto ne dosega več potrebne kapacitete hlajenja, potem pa pregreto vodo meče ven skozi za to predviden ventil (ima odprt sistem s tlačnim ventilom). menda naj bi nov hladilnik rešil problem? Meni se zdi to malo čudno pojasnilo. Ima kdo boljšo idejo na zalogi?
Spoštovani dr.Pušenjak!
Jaz sicer nisem kvalificirana, vendar sem se že precej naučila potom svojega dela.
Mislim, da vam bi bilo najbolj enostavno, da se zapeljete do mehanika in ta naj vam v hladilni sistem natoči fluidno tekočino. Ne vem sicer ali lahko enako kot je za ugotavljanje puščanja klime, vendar bi moralo delovati. Potem pa naj na mestu segreva motor in s posebno lučko preveri kje pušča hladilna.
To bo po moje, najlažji in najhitrejši način za ugotovitev izginjanja vode.
LP S.
Zelo veliko se da izvedeti na: http://www.avtomobilizem.com ali pa na http://www.honda-si.net, kjer je en forum tudi za ostale znamke in fantje – ter dekleta 🙂 – znajo dobro pomagati.
lp
Izguba hladilne tekocine, lahko je vec razlogov
1. tesnilo glave defektno
2. Vodna crpalka netesna
3. Netesnost kjerkoli drugje v sistemu hlajenja
Ce vam res pusca pri ekspanzijskem delu, pa se da hitro preveriti, na cev date majhno pollitersko plasticno steklenico, pa boste hitro vedeli, kaj je na stvari.
Dvig temperature na 100C ni se nic nevarnega, nevarno pa je ce Vam pri tem zmanjkuje hladilne tekocine. Zamasen hladilnik je pri avtu, ki je imel redno menjano hladilno tekocino zelo redek. Drugace pa 1kg citronske kisline v hladilni sistem, pa na krajso voznjo, dobro sprati, naliti novo hladilno tekocino pa bo sistem kot nov. To je tudi standardna Mercedesova procedura za ciscenje hladilnih sistemov
Imam 250 TD (letnik 86)in hladilne tekočine nisem dolival že 5 let ,tako da gre v vašem primeru gotovo za netesnost sistema.Tesnit mora do 120 stopinj ,saj zaradi nadtlaka šele tedaj pride do vretja.