F1 – Monaco
Kako tja:
1. Avtobus: Mi smo šli z agencijo in tako tudi z avtobusom. Pelješ se preko severne Italije, Genove, Ventimiglie (ITA-FRA Ex meja) do Monaca približno 12 ur z postanki in s srečo, da ni nobenih zastojev.
2. Z avtomobilom: Pot ista, bencin tja in nazaj te pride okrog 35-40k sit, cestnine okrog 100?. Vožnja traja okrog 9 ur (900km), vseskozi je avtocesta, če ni zastojev, je OK. Si pa bolj fleksibilen s svojim avtomobilom, kot pa z avtobusom. Ustaviš kjer ti paše in kadar mati narava pokliče. Še to, potujte ponoči, ko ni gneče. Najbolje je iti iz Slovenije v večernih urah in si zjutraj tam.
3. Vlak: povratna karta iz Celja je za tiste +26 let 40k sit, za tiste -26 let pa 37k sit. To je brez vseh doplačil v 2. razredu.
Parking: Če greš z busom, se za to pač ne sekiraš Če greš z vlakom, tudi ne Če greš pa z avtomobilom je najbolje pustit avtomobil v hotelu (pojasnilo v nadaljevanju ) in it z vlakom v Monaco. Vem, da mora avtobus plačat že pred vstopom v mesto, določeno tarifo, kako je za osebne avtomobile (motorje) ne vem. V času formule je bilo veliko kamperjev in osebnih avtomobilov parkiranih kar na pločniku, malo izven centra.
Prenočitev: Lahko vam povem varianto z hotelom. Največ turistov spi v okoliških krajih kot so Menton, Nica, Cannes, Ventimiglia … Mi smo spali v Nici, v hotelu malo ven iz centra (20-30min peš), nočitev z zajtrkom stane 73?. a pa tudi garažo, tako da lahko tam pustiš avto in se z vlakom odpelješ v Monaco. Povratna karta za vlak Nica – Monaco stane 6?.
Hranjenje: V samem Monacu cene niti niso tako zasoljene kot pravi ljudski glas. Saj ni treba it v najbolj “fensi” gostilno. Lahko vam povem za hot doge, sendviče in viski kole (to troje sem najbolje spoznal ) Hot dogi so bili v času dirke od 2,5? do 3,5?, sendviči od 2? do 3?, viski kole pa od 1,5? do 7?. Drugače pa si je pametno vzeti vsaj za na pot do tja kakšen sendvič ali dva, da ne kupuješ in daješ “šoldov” italijanom. Za tiste, ki kadite. Cigareti Marlboro so po 4? – vžigalice prav tako
Vstopnice: Vstopnice za stojišče so bile za v soboto 40?, za v nedeljo pa 50?. Treba je vedet, da če vstopnice nimaš, dirke ne vidiš, ker za to poskrbijo varnostniki in “plehnata” ograja Stojišče je v hribu, reče se mu sector Rocher. V nedeljo so okrog 30 krogov pred koncem dirke varnostniki izginili in takrat je bila možnost, da si dirko ogledaš brez vstopnice. Eeeeee, teoretično ja, praktično pa ne, ker je bila taka gneča, da če nisi bil na svojem položaju že ob 9-ih zjutraj, si videl samo grmovje in (lepe) nogice. V soboto ni bilo takšne gneče in se je dalo dokaj normalno gledat. Najboljša pozicija (kdor prej pride, prej melje ) je na zadnjem ovinku pred ciljno ravnino. Tam si približno 50 m oddaljen od proge in vidiš direktno v Ferrarijev boks. Ko pa mimo pripelje formula, pa če nimaš čepekov za v uho, skoraj dol padeš, tako hrumi. Ampak “filing” je pa ta pravi So pa ob progi tudi ekrani, tako da kar ne vidiš v živo si lahko ogledaš na teh ekranih, kjer kaže tudi vrstni red, vseskozi pa po zvočnikih nekdo, v treh jezikih, komentira dogajanje na progi. V soboto je poleg treningov in kvalifikacij tudi formula 3000, v nedeljo pa poleg dirke formule ena, po progi divjajo še Porsheji in Clioti.
Spominki: čepice so od 25? do 30?. Iz sobote na nedeljo se cene čudežno povišajo . Majice in srajce moštev so od 50 ? naprej. Največ je Ferrarijevih izdelkov, sledijo BMW in McLaren, pa še kakšen Jaguar in Jordan se najdeta kje.
Tako, je dovolj izčrpno? Če koga še kaj zanima naj le vpraša, rad pomagam
Moje splošno mnenje je, da če hočeš res doživet “filing” formule 1 je treba it na dirko v Monaco. Pa čeprav za malo višjo ceno. Ampak se splača …