Smerni kazalci
Ali morda kdo ve, zakaj Slovenci tako hudičevo šparamo pri uporabi smernih kazalcev (žmigavcev)? Morda mislimo, da se z uporabo obrabijo ali da žarnice prej pregorijo ali kaj?! To je še zlasti moteče v križiščih, ko ti nasproti vozeči ne da znaka, da zavija in ti ga lepo čakaš, da bo zapeljal mimo, on pa lepo zavije (ker sta v križiščih pogosto dva pasova, bi seveda lahko oba zavila istočasno, vsak na svoj pas …). Podobno je, ko avto pre tabo na odprti cesti kar naenkrat začne ostro zavirati, ti pa že paničariš, nato pa, ko že zavija, se voznik končno spomni, da je treba vklopiti tudi smerni kazalec …
A niso smerni kazalci namenjeti predvsem temu, da sporočajo tvojo NAMERO drugim v prometu?
Takole, ko opažam popolnoma isto, se mi začenja dozdevati, da so smerni kazalci pri določenih avtomobilih dodatna oprema, ki je Slovenci pač ne kupujemo …
Vse napisano je res, zanima pa me, kako lahko dokažeš, da oni pred tabo ni nakazal smeri, ko ne uspeš zaustaviti za njim na odprti cesti. Ali te vedno piknejo z izjavo, da moraš hitrost prilagoditi razmeram? Kolikor vem, od voznika pred seboj lahko pričakujem, da se ne bo nenadoma ustavil (1. člen ZVCP). Ali ima kdo izkušnje s tem?
Mirko, ja, treba je šparat, štrom je drag, pa žarnice tudi. Da ne bi mislil, da sem resna zdele.
Kar pikce dobim ko nabašem na kakšnega takega. Najbolj pa me razjezi kdo, ki prehiteva levo desno brez žmigavca, potem pa, ko pride do kakšnega mesta, ko se dva pasa združita v enega, piliznjeno vklopi žmigavček, ker on je pa tko fejst prijazen, pa če gre lahko v kolonco, prej te pa skoraj v jarek spravi. No, in druga reč je pa to, da kdo žmigavc vklopi v zadnjem momentu, recimo tik pred zavijanjem (ja, saj sem dal žmigavc – samo zaradi policajev, da ne bi kazni plačal, za ostale voznike pa… ) Bljak.
Pa še bi se kak primer najdel.
Nekateri včasih pravilo “preveri-nakaži-izvedi” obrnejo v “izvedi med preverjanjem-nakaži, če se spomniš”. Da se predvidet: če voznik na ravni cesti upočasnjuje, je zelo verjetno, da bo napravil kaj drugega kot peljal naravnost. Na izvozih s cest pri večji hitrosti je pač treba onega zadaj opozorit o nameri toliko predčasno, da si zna planirat, kako bo reagiral. Enako je pri vseh spremembah voznega pasu, še posebej na avtocestah. Malo bolj liberalen sem le pri večjih križiščih z ločenimi pasovi in semaforji za zavijanje. Ko sem enkrat nakazal, da grem na pas za levo zavijanje in na njem stojim, ne morem it več nikamor drugam kot levo. Tudi nobenega drugega prometnega toka ne bom sekal med izvajanjem manevra, zato se mi v takem primeru zdi nesmiselno blinkat tistemu zadaj s svojo lučjo. Če ne veste, kaj mislim, se spomnite moje izjave takrat, ko bo pred vami zvečer na ravnem križišču s smernim kazalcem in na zavori stal kak Fiat Punto, ki ima vse zadnje luči ravno na višini oči.
Ker se dnevno vozim na tej cesti (Peruzzijeva do Dolenjske ceste od AC in nazaj-problematično križišče z Jurčkovo) sem opazil isto. Nekateri v tem križišču (med njimi zadnjič tudi en prav hud audi v katerega sem se skoraj zabil) preprosto ne nakažejo smeri, ko naredijo tistih nekaj ravnih metrov, kar na lepem ustavijo in ja ali pa tudi ne se postavijo tako, da šele iz manevra razumeš, da bodo zavili levo. Kot sem prej omenil je tisti audi v jutranji konici čakal za vozilom, ki je zavijalo levo proti Leclercu, ker je cesta ozka jih ne moreš obvozit, brez nakazane smeri. Ko je tisti pred njim speljal, je prevozil ja ali ne 2 m in bum po zavori. Ko je že stal je pa nakazal smer. Presenečenje totalno, ker iz predhodnega položaja avtomobila (postavljen je bil skrajno desno) sploh ni bilo jasno, da bi lahko zavijal levo. Še več takih sem videl, ki so stali skrajno desno zavijali pa levo v tem križišču. Če bi se kolikor toliko pravilno postavili in zapeljali dovolj globoko v križišče, bi jih tisti, ki gredo naravnost vsaj lahko obvozili, tako pa vidiš take, ki ob zeleni luči ali čakajo pred črto ali pa le komaj kaj prevozijo črto in ovirajo še tiste za njimi. Da ne omenim kakšnih takih posebnežev, ki te z največjim veseljem prehitevajo tudi takrat, ko so železniške zapornice spuščene tik pred Dolenjsko cesto zato, da po sto metrih zavirajo, da se kar kadi, se jim je najbrž mudilo v vrsto.
Lp
O.
Se povsem strinjam s predhodniki. Tudi sam dobim fleke ko nekdo pred mano ne uporablja žmigavcev.
V prometu me pa jezita še dve stvari, ki jih določeni ljudje delajo.
Pri združevanju dveh pasov v enega velja pravilo zadrge(mnogi tega ne vedo) in tisti ki te spusti v kolono predse ti ni naredil nobene usluge, kot nekateri mislijo ampak tako je pač pravilo.
Druga stvar pa je, ko vozijo po enosmerni cesti in hočejo v križišču zaviti levo. In glej ga, on namesto da bi se postavil skrajno levo, (če zavija levo) on misli da je na dvosmerni cesti in z desne strani zavija levo. Jao, jao