Najdi forum

Splash Forum Avto.Over.Net Avtomobilizem vožnja v nulti prestavi

vožnja v nulti prestavi

Po rahlih klancih in v križiščih, kadak je rdeča luč, pogosto vozim v prosti prestavi.
Včeraj pa mij e nekdo rekel, da to ni dobro za mašino.
Ni pa utemeljil. jE to res? Kaj lahko škodi? Kakšno je vaše mnenje?
Res ne bi rada povzročila kake okvare.
Hvala vsem.
Lp

brez skrbi, ne bo težav.

Mogoce malce vecja obraba zavornih oblog?

Za mašino bi morda bilo nekoliko slabo, če bi bila neobremenjena in bi tiščala na gas, tako nekako kot to počnejo muloti, preden speljejo na križišču, pa še to samo če bi dolgo počela. Ni ti treba skrbet.

Z avtom ne bo nič narobe, lahko pa boš na klancu za kakšnim ovinkom povozila kakšnega otroka ali kolesarja, ki te ne bo slišal prihajati.

Brez skrbi, da me bo slišal, saj imam dizla, pa ni panike. Se sliši.

To, da vožnja v prostem teku kvari motor se mi zdi podobna fora kot tista, da je treba imeti pred rdečim semaforjem vedno v prostem teku, sicer se tudi kvari motor (in potem, ko se prižge zelena luč in ko jo tisti pred semaforjem končno opazi, začne panično iskati prvo prestavo) …

< se prižge zelena luč in ko jo tisti pred semaforjem končno opazi, začne panično iskati prvo prestavo) ... Ta je pa močna! Če si tega navajen ti je to tako avtomatsko kot menjava prestav med vožnjo… panično? malo morgen!

No, sem res malo pretiraval, vendar vsakodnevno opažam, da vozniki (in voznice seveda), ki stojijo pred semaforjem, prestavljajo v prvo prestavo, kar se lepo vidi po gibanju njihovega trupa. To seveda vzame nekaj dragocenih sekund, ki se dodajajo tistim sekundam, ki pretečejo med trenutkoma, ko se je zelena luč prižgala in ko jo je tak voznik opazil …
Ker si se očitno počutila izzvano, te prosim, da mi pojasniš, zakaj je potrebno prestavljanje v prvo šele, ko se prižge zelena; se mi zdi, da je veliko bolje, če se prestavi v prvo že prej, pritisne sklopko in nato spelje brez “iskanja” prve.
Kar se pa tiče avtomatizma pri prestavljanju: v prvo prestavljamo sorazmerno redko, med vožnjo praktično nikoli, in to seveda vpliva na njeno “iskanje” pred semaforjem; poleg tega se v prvo nikoli ne prestavi tako hitro in tekoče kot v višje prestave, saj so že menjalniki tako konstruirani.

Včasih so res to priporočali, ker naj bi škodilo ležaju sklopke. Verjetno tudi je, ampak danes so že tako dobri, da lahko res ves čas držimo sklopko stisnjeno in v prvi prestavi. Ti dam prav.

Jah, zadeva je taka: vsi vozimo tako kot nam najbolj paše. Meni ne paše, da stalno držim sklopko, ker večinoma vozim po LJ in me potem noga boli. Zato ga pač nimam v prestavi. Ponavadi se pa pripravim v prvo še preden se spremeni luč na semaforju. Avtomatika pač. Res ne vidim kaj bi bilo s tem narobe.

Nič ni narobe s tem 🙂

New Report

Close