Najdi forum

Splash Forum Avto.Over.Net Avtomobilizem Crash testi,varnost,zvezdice…

Crash testi,varnost,zvezdice…

Živjo!
Mene pa zanima, če se za nakup avta odločate tudi na podlagi varnosti, ki jo določen avto dosega( NCAP testi)? Aja, pa še to. A so to ocene glede na razred avtomobila? Je npr. neka Toyota Yaris, ki dosega 4*, bolj varna od kakšnega večjega avtomobila, ki ima recimo 3*?
Lp.

Število zvezdic se določa glede na deformiranost avtomobila ob upoštevanju obremenitev človeškega telesa, ki neposredno povzročajo poškodbe. Torej: če ima avto manj zvezdic se pri zaščiti potnikov ob določenem tipu nesreče slabše obnese, neglede na njegovo velikost.
Varnost je pomembna. Čeprav se ne mislim ravno zaletavat, se vseeno bolj pomirjen vozim okrog, kadar vem, da je avto teste dobro opravil.

Ampak v Yarisu s 4 zvezdicami si prej palačinka kot v kakem P-607 s tremi…(govorim na pamet, ne vem kolko ma).

Brez zamere, ampak res govoriš na pamet. 🙂 Ne….Ni res. Saj vem, da je težko razumet, ampak kriteriji za varnost so absolutni.

Yaris (model 2000: http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=74 ) s štirimi zvezdicami te ščiti celo malenkosti bolje, kot pa velik Audi A6 (model 1998: http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=4&id2=48 ). Velikost je važna, ker masa absorbira energijo z deformiranjem. To bi bilo res, če bi vsi proizvajalci za vse avtomobile uporabljali enako konstrukcijo in enake materiale. AMPAK.. še enkrat rečem AMPAK: Proizvajalci uporabljajo različne materiale in jih razporejajo v različne konstrukcije z različnimi preseki, ki imajo različne deformacijske lastnosti. Različni materiali porabijo različno mnogo energije za svojo deformacijo. Niso vsi avtomobili samo iz Fe360. Nova mala konzerva je ponavadi bolj varna kot pa stara cestna križarka. Razumljivo?

Lep pozdrav

Jernej

Ne ni razumljivo ker sem ze mel par takih nesrec pa sem vido kaj naredi z malo “kanto” z vec zvezdicami in kaj z veliko z manj zvezdicami :-)))) Pa brez zamere, govorim iz izkusenj;)

Sila je masa krat pospešek. Ne glede na zvezdice.

Pozabljate na kriterije pod katerimi se izvajajo testi. Avto se zaleti s 60% prekrivanjem v STOJEČO oviro. Zdaj pa vam je valjda jasno, da se težji avto pri enaki hitrosti zaradi večje kinetičke energije tudi, če je “trši” bolj razbije in je bolj nevaren za potnike.

Druga je pesem pri frontalnem trku dveh vozil zelo različnih mas.

Torej, če se zaletiš v steno ali drevo je Yaris bolj varen kot veliki avtomobil s manj zvezdic.

Varnost je pri naju eden bistvenih kriterijev pri nakupu avtomobila, bom rekla, da celo najpomembnejši. So še drugi kriteriji, ki so tudi pomembni, pa vendar. Ne gre samo za zvezdice absolutno, ampak tudi za točke, ker konec koncev avto, ki je komaj “priplazil” do štirih zvezdic, ni dosti boljši od tistega, ki je tri zvezdice za las zgrešil. V praksi seveda upaš, da avtomobila tozadevno ne bo treba “preverjati”, je pa boljši občutek, če veš, da se je avto dobro obnesel. Lp!

Točno tko. Jebeš ti zvezdice … važn de mas ti maso pred sabo , vse ostalo so pa nianse…

Ce bo kdo slucajno nasel kak tak video…jaz ga ne…bi pa blo zanimivo za videt!

Ce mas vecjo maso, mas vecjo silo, torej se bolj razbijes, ne? :))

Ja, ampak samo če trčiš čelno v trdno oviro (zid, brežina, drevo ipd.). Če se pa čelno zabiješ v drug avtomobil, je pa bolje imeti več mase (zate, ne za tiste v drugem avtomobilu). Tudi pri bočnih ipd. trkih je masa načeloma manjšega pomena (je pa seveda najbolj odvisno od konkretne situacije).
Mislim pa, da so za pasivne voznike, ki skoraj ne tvegajo čelnega trčenja, saj nikoli ne prehitevajo v škarje ipd., zvezdice najbolj pomembne, za tiste, ki vozijo prepotentno in brezglavo je pa morda res bolje, da imajo večjo maso, da si rešijo glavo na račun revežev, ki se jim slučajno znajdejo na poti (in ki s svojim lahkim in mehkim vozilcem prestrežejo in absorbirajo udarec njihove mase) …

Bolj se razbije avto – vizuelno – ti pa v veliki vecini primerov NE. Poglej si enega Smarta in recimo Peugeot 607. Smarta bo razbilo ob naletu na oviro za pol metra, Peugeota pa bo zmanjkalo skoraj en meter. Ampak a to pomeni da bos v Smartu bolj varen??? I don`t think so! Pac je tak narjen da ga ne more vec razbit, sicer bi ga itak do zadnjih klopi zmučkalo!

hehe, najboljse bi blo, ce bi bli avti veliki, iz lahkega in zelo trdnega materiala. Tak bi blo najmanj skode ob trkih pa tudi najbolj varno za potnike!

martin. danes je mala malica narediti karoserijo, ki se po pojemku 100G niti zvije ne. problem je, ker bi ljudi notri zmlelo podobno kot paradiznik v blenderju.

Kolesar je povedal popolnoma točno. Pri testih, kjer so popolnoma enaki pogoji je avto z več zvezdicami varnejši od tistega z manj. V tem primeru Yaris od audija.

Stvari pa se bistveno spremenijo, če se z enako hitristjo, ta dva avtomobila čelno trčita. Tuki pa je zelo pomembna masa vozila, kajti težje vozilo bo lažje vozilo potisnilo naprej in bo imelo manjši pojemek. Medtem, ko se lažje vozilo v trenutku zaustavi in celo odbije nazaj. Tako so tudi sile na telo veliko večje, kot na telo v večjem avtomobilu.

Skratka, kdor ima vsaj nekaj osnov preproste fizike, mu je vse to itak jasno.
Ostalim pa žal ni pomoči…

[Offtopic]

Šlo bi z inercijskimi blažilniki, ampak to je že znanstvena fantastika 🙂

http://www.startrek.com/startrek/view/library/technology/article/70103.html

[/Offtopic]

Avtomobil, ki se nebi “mečkal” je za potnike smrtno nevaren. Najbolj varen avto je prav tisti, ki se zelo zmečka do potniške kabine in na ta način absorbira energijo trka. Pri trku ne smemo gledati na “lepoto” avta po trku.
Avto je nepomemben. Pomemben je samo “potnik”.

Točno tak kot si reko. Najboljsi primer je formula 🙂

New Report

Close