Avtomatski menjalnik in diesel
Že dolgo si želim avtomatski menjalnik, pa je v Evropi s tem bolj kriza. Opazila pa sem, da marsikateri model avtomobila ima avtomatski menjalnik samo pri bencinskih motorjih, pri dizlih, za katere se mi zdi, da so danes zakon, pa ne. Ali je to zgolj slučaj ali pa obstajajo kakšni tehnični razlogi.
Vnaprej hvala za odgovore!
EnaA. V sporočilu nisi napisala za kakšen avto oz avtomobilski razred se zanimaš. Zato le nekaj osnovnih informacij. Če želiš več informacij sporoči!
Problem ni ne slučaj niti tehnika. Problem je tržišče oz njegove lastnosti. Na tržišču so glavni igralci kupci. Ti se glede avtomatskega menjalnika delijo v dve skupini; tisti, ki ga imajo in tisti, ki ga nimajo. Tisti, ki ga imajo si avtomobila brez njega ne znajo predstavljati. Tudi v naslednjem avtomobilu bodo v večini primerov imeli avtomatski menjalnik. Tisti, ki ga nimajo, si o njem predstavljajo v glavnem negativne lastnosti (cena, neekonomičnost, počasnost prestavljanja, nekatere je dobesedno strah-torej raje ne, da se slučajno ne kaj zgodi). Ko ga poizkusijo (s tem mislim malce več kilometrov kot jih predstavlja testna vožnja) se v večini primerov pridružijo tisti drugi skupini (lastniki avtomobilov z avtomatskimi menjalniki). Da to kljub temu ne storijo je v večini primerov vzrok le cena. Delež doplačila avtomatskega menjalnika predstavlja, posebno v nižjih oz najnižjih razredih, kar lep del osnovne cene avtomobila. S prehodom v višje avtomobilske razrede se veča tudi delež avtomobilov z avtomobilskim menjalnikom. Tako imajo npr. MERCEDESI skoraj 70% delež avtomobilov z avtomatskim menjalnikom, BMW-jev je približno polovica z avtomatskim menjalnikom, AUDI-jev z avtomatskim menjalnikom je dobra tretjina …
Imaš pa tudi za ilustracijo nekaj izjem v bolj »ljudskih« razredih.
CORSA ima t.i. EASYTRONIC , ki ga ponuja v kombinaciji z 1,3 litrskim dizel motorjem, kjer lahko prestavljaš ročno ali delo prepustiš 5 stopenjski avtomatiki.
Še razred nižje je LUPO 3L, ki ponuja podoben menjalnik.
LP, Škorpjon.
No ja, pa konkretno. Naročili smo Renaultovega Grand Scenica 1,9dCi (ki je po vseh ocenah idealen motor za tak avtomobil in dve daljši testni vožnji sta nam to tudi praktično potrdili). Z veseljem pa bi doplačali za avtomatski menjalnik, vendar ta možnost obstaja zgolj pri najmočnejšem bencinarju… Očitno je torej tak tip avtomobila preveč “ljudski” in se proizvajalcu ne splača ponuditi avtomatskega menjalnika. Ja predsodki so očitno rezervirani za “rajo” in tepejo zahtevnejše, ki takih predsodkov že davno nimamo več. Škoda!
Če ste že naročili (oz vplačali »aro«) potem je brez pomena razglabljati dalje. Želim ti le obilo srečnih kilometrov in užitkov v vožnji z GRAND SENIC-om.
V nasprotnem primeru (če si zelo želiš »avtomatiko, ter »aro« lahko dobiš nazaj, znamka pa ni pomembna) lahko izbereš VOLKSWAGEN TOURAN z t.i. DSG menjalnikom, dobiš pa ga v kombinaciji z 1,9 TDI motorjem (105 »konjev) in 2,0 TDI (140 »konjev«). Test TOURANA z 1,9 TDI motorjem in DSG menjalnikom si lahko prebereš v zadnji številki AVTO MAGAZINA.
Še ena malenkost. Kakšen je bil sicer odnos trgovcev oz prodajalcev? Zanima me, ker sem pred leti tudi sam kupoval SENIC-a in so me trgovci s svojim »profesionalnim« odnosom odvrnili od tega.
LP, Škorpjon.
Tole je po večini tako… avtomatski menjalnik se razvija zgolj in samo če se razvoj izplača. V Renault-ovem primeru je ta isti menjalnik na voljo v laguni in mogoče še v kakšnem, bistvo pa je kako je zadeva fizično izvedena in sklopljena z motorjem po določneme sistemu. Ker motorji namenjeni meganu po večini drugačni tistim v laguni enostavno menjalnika ni mogoče zmontirati, zato ga v ponudbi ni. Logika pa je ta da je potencialnih kupcev avtomatike v višjih razredih več in za te so razvili avtomatiko. Tako je najmočnejši bencinar razvit recimo za laguno, ta isti motor pa ponujajo v cliotu, meganu, laguni itd, tako je na ta motor možno montirati avtomatiko, če konstrukcija avtomobila to dopušča.
Sicer pa se v splošnem z avtomatiko tehnično gledano lažje prenaša višje moči in momente iz motorja na kolesa kakor pri rončnem. Je pa sama izdelava toliko draga, da brez doplačila ne gre. Je pa res da se ponavadi izdela samo en menjalnik za celotno motorno paleto oz drugi kot avtomatika.
Hvala za informacije. S trgovci smo pa imeli mešane izkušnje. Ko je naš prodajalec manjkal (dopust), je bilo precej narobe, ko je bil pa tu, je bilo pa v glavnem OK. Bomo pa videli, kako bo z rokom dobave, saj smo vmes zamenjali barvo in je prodajalec obljubil, da bo “po vezah” zrihtal v normalnem roku.