Lancia Y
Premišljujemo, da bi jo kupili za drugi avto. V bistvu zame.
Smo jo že imeli kakšnih 10, morda tudi 15 let nazaj, takrat je bila še Y10 in meni je bila tako vščeš, da je še vedno ne morem pozabiti. Tele ta nove so pa sploh cortig.
Ampak, ker se avtomobila ne kupuje samo s srcem, ampak tudi z glavo, me zanima vaše mnenje, je vredna svojega denarja, ali ne?
Mislim, da tak avto (tako kot Beetla, Minija…) kupujes s srcem. Jaz sem se vanjo zaljubila na prvi pogled, ze ko sem videla prve fotke, ko pa sem jo videla v zivo, pa sploh. Zaenkrat sicer vozim Alfo 147, ker pa se v kratkem s fantom seliva skupaj, in ima on Alfo 156 SW, bom verjetno pocasi presedlala na malo Lancio. Sicer res ni poceni, a takega avta sploh ne mores primerjati s kaksno Corso, A2, Pando in podobnim. Kupujes imidz in posebnost, je avto za individualiste. To je seveda moje mnenje, sem pac velik fan italijanskega dizajna in lifestyla. Kaksen zagovornik nemskih ali japonskih avtov ti bo seveda za ta denar (oz. manj denarja) ponudil Polota ali Yarisa. Ali pa Peugeota 206, s katerim se “izgubis” med mnozico.
Pa srecno pri kakrsnikoli odlocitvi1
Ja, Lancia Y je ljubezen na prvi pogled :-)) Moj takrat še fant, danes mož je prejšnji model prvič videl v Trstu, se zagledal vanj in ga potem tudi sam uvažal (pri nas ga niso prodajali cca 7 let nazaj). Tudi nov je luškan, a kaj, ko imamo zdaj večje prostorske potrebe :-))
In še kot zanimivost – je tudi izredno varen avto, saj je mož pred petimi leti preživel čelno-bočno trčenje v voznikovo stran s precej večjo hondo le s praskami in vratno opornico, avto sicer totalka :-(( fantje, ki so se zaleteli vanj, so jo precej slabše odnesli.
Srečno vožno.
lp n.
Srce ali glava. Za »srčno« stran si se že odločila. Avto ti je na kratko povedano všeč. In če bi prevladovala »srčna« stran potem je vsaka cena primerna. »Glava« pa ne da miru in se sprašuješ pa se ali je Y vredna svojega denarja. Torej ali je nakup racionalen.
Strogo racionalno razmišljanje pomeni, da avtomobil opravlja »poslanstvo«, da za dobljeno odšteješ čim manj denarja in imaš z njim čim manj stroškov. Pri tem pa izključiš kaj ti je všeč, image, individualnost in druge »srčne« zadeve. »Poslanstvo« tvoje Y (če sklepam po tem da bo drugi avto pri hiši) bo prevoz v glavnem potnika ali dveh, ter nekaj prtljage, ki jo boš »nabrala« pri nakupih.
Osnovna Y (oprema YPSILON) z 1,2 motorjem (brez klime) velja skoraj 2,5 mio SIT. Za 2,1 mio SIT je pred kratkim prijateljica kupila nov avto, ki je malenkost večji in ima močnejši motor od »osnovne« Y. Od opreme je dobila avtomatsko klimo, 5 vrat, metalno barvo, el.pomik stekel, centralno zaklepanje … Torej več od Y za manj denarja. V tem primeru Y ni racionalen nakup.
Če gledaš racionalnost z druge strani; za »poslanstvo« bo zadostovala npr. PANDA (če ostanemo pri Italijanih). Z enakim motorjem kot v osnovni Y in EMOTION opremo (v glavnem vsa oprema) za 2,2 mio SIT. Pri malenkost manjšem avtu dobiš več opreme in enak motor, za manj denarja. Torej tudi tu Y ni racionalen nakup.
Je pa Y racionalna v naslednjih dveh primerih. Y z opremo PLATINO in 1,4 litrskim motorjem. Cena je na prvi pogled visoka. Znaša 3,37 mio SIT.
Potem pa pogledaš npr. FIAT PUNTO (je sicer malenkost večji in iste »narodnosti«), enak motor, oprema EMOTION (v glavnem vsa oprema). Razlika med njima je dobre pol milijona tolarjev; v Y dobiš dodatno še; usnje, vrhunski avdio sistem BOSE, 16-palična lita platišča … dodaš dejstvo, da mora biti LANCIA dražja od FIAT-a zaradi drugačnega vrednotenja blagovne znamke, image-ja … Razlika, predvsem pa cena Y se mi v tem primeru zdi povsem racionalna.
In nazadnje, če pogledaš konkurenco in primerjaš z Y 1,4 motor, oprema PLATINO. Torej avtomobil približno enake velikosti, z močjo motorja okrog 100 »konjev«, dober avdio sistem, usnje in 16-palična lita platišča. Cena bo vsaj tako visoka ali pa celo višja. Tudi tem primeru je Y racionalen nakup.
Na kratko; pred nakupom se boš morala sama odločiti za tebi primerno razmerje med »srcem« in »glavo«, predvsem pa koliko denarja misliš »žrtvovati« za »srce«. Če nameravaš za avto odšteti vsaj 3,37 mio SIT je racionalna Y 1,4, oprema PLATINO. V primerjavi z konkurenco in ostalimi možnimi različicami Y. Tiste bolj »navadne« Y pa se mi zdijo premalo opremljene za svoj denar in tisto, kar je znamka LANCIA predstavljala v svoji dolgoletni zgodovini. Do tistega trenutka, ko je prešla v roke FIAT-a.
LP, Škorpjon.
???
Nova ypsilon sploh še ni bila zaletena. Vsaj uradno ne. Glej http://www.euroncap.com. Ali pa sem kaj zamudil?