Na testu: Volvo V60 D4 Automatic Summum
Na test smo prevzeli prenovljenega V60.
Nazadnje smo imeli v rokah tegale: http://avto.over.net/clanek/volvo-v60-d3-automatic-ocean-race/
Nastja pa je pripravila video leta 2011: http://avto.over.net/clanek/volvo_v60_d5_automatic_summum/
Tokratni primerek ima D4 dizelski motor s 120 kW moči ter 400 Nm navora, kar je manj za 20 Nm, kot pri D3 motorju z enako močjo. Menjalnik je tudi tokrat 6-stopenjski samodejni. V primerjavi z D3 in prejšnjim modelom je novi V60 z D4 motorjem ekonomičnejši v kombinirani porabi za 0,1 l/100 km sodeč po tehničnih podatkih. Ima pa za 0,5 sekunde boljši pospešek do stotke.
Mere vozila so ostale skoraj nespremenjene, za malenkost je daljši. Na teži je prihranil za približno 60 kg, torej za enega bolj lažje potnika. Pohvalno. Kar se pozna tudi pri porabi.
Različico D3 je mogoče še vedno naročiti, ponuja 100 kW moči ali pa izbrai osnovnega dizla D2 s 84 kW. Na voljo pa so še bencinski motorji T3, T4, T5 in T6. Cenik: http://www.volvocars.com/si/all-cars/volvo-v60/specifications/Documents/Customer%20Pricelist%20V60%20MY14w46_SI.pdf
________
Podatki:
Motor / menjalnik: 2.0 D4 turbodizelski (120 kW / 163 KM, 400 Nm) / 6. st. samodejni
Poraba po ECE: 7,1 / 4,8 / 5,7 l (CO2: 132 g/km)
Zmogljivosti maks. / 0-100: 215 km/h / 9,4 sekund
Dolžina / širina / višina: 4635 / 1588 / 1484 mm
Medosna razdalja: 2776 mm
Teža: 1524 kg
Posoda za gorivo: 68 l
Št. sedežev: 5
Prostornina prtljažnika: 430 – 1241 l
Osnovna cena (D2: 28.610 EUR
Cena testnega modela: 43.245 EUR
Vabljeni k debati. Vprašajte kar vas zanima.
Zaznava prometnih znakov (RSI) deluje načeloma ok, vendar sistema ni za jemati 100 % resno oz. izključno se nanj zanašati. Všeč mi je, vsaj kakor sem se jaz vozil naokoli, da raje drži nižje omejitve kot višje. Da ne bi na kakšen radar prileteli. Sistem se še da izboljšati, vendar je potrebno upoštevati ogromno dejavnikov. Recimo na avtocesti prehitevaš tovornjak in je vmes za kratek čas omejitev na 100 in tega ne more opaziti.
Kamera, ki to spremlja je nameščena spredaj ter zaznava znake za omejitev hitrosti in prepoved prehitevanja. Trenutni znak se potem prikaže na zaslonu v sredini zaslona pred volanom.
Z ogledali je širok 2097 mm.
Najverjetneje imate v mislih priročno držalo listkov na vetrobranskem steklu. Namenjeno je za recimo parkirne listke, ki tako ostanejo na vidnem mestu.
Lahko bi bil preprostejši ja, se strinjam. Potovalni računalnik vam sicer kaže trenutno in povprečno porabo goriva, koliko lahko še prevozite z razpoložljivim gorivom in povprečno hitrost. Upravljate ga z ročico za vklop smerokazov kjer je na pol vrtljivi gumb za gor in dol, OK gum za potrjevanje in Reset gumb. Ko se enkrat privadiš ni problema.
V kombinirani vožnji, od tega sicer 70% relacije in prevoženih cca 600 km znaša poraba 5,7 l/100 km.
Najverjetneje imate v mislih aktivne dolge luči (AHB), ki je na voljo kot dodatna oprema. S tem sistemom vam ni treba preklapljati med dolgimi in zasenčenimi lučmi, kar je nadležno in naj bi bilo po več študijah tudi pomemben vzrok za nočne nesreče. Z novim sistemom ostanejo vedno vključene dolge luči. Ko vam nasproti pripelje drug avtomobil, sistem prepreči zaslepitev tako, da zasenči toliko svetlobnega snopa, kot je potrebno – ne več in ne manj. Enako velja za avtomobile pred vami. Sistem lahko prepozna tudi pešce in kolesarje, da jih ne zaslepi – skupaj lahko sledi kar desetim predmetom. Ker je sistem inteligenten, se dolga luč izklopi, ko zapeljete v mesto, če pa zapeljete mimo osvetljenega znaka (na primer bencinske črpalke ali trgovine), ostane vključena, da veste, čemu se približujete. To pomeni večjo varnost in priročnost.
Testen Volvo V60 ima seveda tudi radarski informacijski sistem za mrtvi kot (BLIS) in hkrati opozorilo za prečni promet (CTA). BLIS vam pomaga, da ne boste več spregledali nikogar. Sistem izhaja iz prejšnjega sistema BLIS s kamerami v vzvratnih ogledalih in ima radarska tipala nameščena v zadnjem delu avtomobila, ki pokrivajo veliko večje območje za vozilom in delujejo v vseh mogočih vremenskih in svetlobnih razmerah. Ko vozilo zapelje v vaš mrtvi kot, vas na to opozori opozorilna lučka v stebričku prednjih vrat – levem in desnem. Skupaj z zunanjimi ogledali, ki na voznikovi strani vključujejo širokokotno ogledalo, vam to pomaga oceniti izvedljivost menjave voznega pasu. Radarski sistem BLIS se vklopi nad 10 km/h in zazna skoraj vse vrste motornih vozil, tudi motorna kolesa. Opozorilo na prečni promet uporablja zadnja radarska tipala, da vas opozori na prečni promet, ko vozite vzvratno iz parkirnega prostora. To je še posebej koristno v tesnih območjih z gnečo, kjer imate oviran pogled vstran, kot so nakupovalna središča.
V60 ima električno parkirno zavoro (PPB) s katero je predvsem speljevanje na klancih lažje.
Preprosto pritisnite gumb PPB (levo od volana), vklopite prestavo DRIVE ali prvo prestavo v kolikor imate ročni menjalnik in speljite. PPB se samodejno sprosti.
Dodatni podatki:
Cena testnega modela (vklj. z vso dodatno opremo): 60.387 EUR
Začetna cena modela V60 (D2): 28.139 EUR
Dodatna oprema na nivo opreme Summum:
Volvo Guard Alarm
Posebna metalik barva
Progresivni servo volan
Paket podpore vozniku: sistem za obveščanje o mrtvem kotu (BLIS), sistem za nadzor budnosti voznika in opozarjanje pri prečkanju voznega pasu, prilagodljivi tempomat, sistem za opozarjanje na nevarnost trčenja s samodejnim zaviranjem + sistem za zaznavanje pešcev in kolesarjev
Paket luči
Pranje luči, samodejna zatemnitev notranjega vzvratnega ogledala in zunanjih ogledal, aktivna dual-xenon žarometa, sistem osvetlitve v notranjosti
Paket vsestranskosti
Mrežica za tovor v prtljažniku, držalo za vrečke, električno pomična prtljažna vrata, 12-V vtičnica
Zimski paket:
Ogrevanje sprednjih sedežev, ogrevanje šob za pranje stekla, ogrevanje vetrobranskega stekla
Poslovni paket Professional
Sistem za potovalne informacije RTI (karta in položaj)
High Performance Multimedia – multimedijska naprava
TEST je objavljen tu: http://avto.over.net/clanek/volvo-v60-d4-automatic-summum%5B/b%5D