Najdi forum

Splash Forum Arhiv Računovodstvo Izplačilo privarčevanih sredstev, zavarovalnine, predčasno odplačilo kredita v primeru izgube pogodbe

Izplačilo privarčevanih sredstev, zavarovalnine, predčasno odplačilo kredita v primeru izgube pogodbe

Ali mi lahko prosim poveste, kako je z izplačilom privarčevanega zneska ali zavarovalnine v primeru, da oseba – zavarovanec oz. varčevalec – izgubi pogodbo ali pa je njegova pogodba uničena v naravni nesreči (npr. poplave – npr. da ravno zaradi tega uveljavljaš zavarovalnino pri zavarovalnici)? Kaj pa v primeru kredita, ko želiš predčasno odplačati kredit, pa ugotoviš, da si izgubil pogodbo? Kako je pa v primeru depozitov, če jih želiš predčasno razdreti, pa nimaš pogodbe?

Zavarovalnica in banka tudi imata original pogodbe (če pobrskate po spominu se boste zagotovo spomnili, da ste ob sklenitvi pogodb podpisali kar nekaj papirjev 🙂 ) Tako, da kar pot pod noge in na zavarovalnico prijavit škodo istočasno pa jih poprosite, za duplikat pogodbe.

Glede kredita pa se pozanimajte, če se vam ga splača vrniti predčasno. (Bankam se običajno najprej odplačuje vse obresti in šele nato pride na vrsto glavnica) pa še mogoče si obračunajo stroške v primeru predčasnega poplačila, vsekakor se pozanimajte in jih povprašajte kolko eurotkov želijo danes in koliko jih boste poplačali, če se držite pogodbe.

Glede razdrtja depozitov pa tudi povprašajte banko kako je s tem in koliko eurotkov vam bodo vzeli, tako da izgubljena oz.uničena pogodba je v vseh primerih tamanjši problem 🙂

Lep večer!

Hvala lepa za odgovor. Kako je pa v primeru dokumentov za pokojnino – npr. pogodba o dodatnem pokojninskem zavarovanju, ki traja npr. 35 – 40 let, potem pa takrat, ko se želiš upokojiti, ugotoviš, da si pogodbo nekam založil in je ne najdeš več (ali pa, da si jo med kakšno čistilno akcijo pomotoma zavrgel…). Kaj pa potrdila o obračunanih in plačanih prispevkih za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, ko na koncu svoje delovne dobe ugotoviš, da nimaš vseh izpiskov? Je lahko to problem? Kaj pa plačilne liste, je treba hraniti do penzije ali ne? Dokumenti se lahko izgubljajo tudi, ker imamo ljudje doma vsega preveč – treba je vedeti, kaj je pomembno in kaj ne… Kje se lahko o tem poučim?

Pozdravljeni,

tudi v primeru pogodbe o dodatnem pokojninskem zavarovanju ima zavarovalnica s katero ste sklenili pogodbo originale, vas pa zavarovalnica tudi 1x letno obvešča o vašem stanju Predvidevam, da to premijo za vas plačuje delodajalec, ker če si jo plačujete sami iz vaše neto plače, imate olajšavo pri dohodnini, tudi o tem vas zavarovalnica obvesti.

Glede potrdil o plačanih prispevkih pa tisto, kar vam podjetje da ni merodajno, če podjetju ne zaupate ali vam te prispevke res plačuje se obrnite na DURS. Tako, da izpiskov vam ni potrebni hraniti, ker vam nič ne pomagajo, če prispevki niso bili plačani. Ob odhodu v pokoj pa ZPIZ če nima vseh podatkov zaprosi za podatke podjetja v katerih ste bili zaposleni. Problem najbrž nastane ko podjetja ni več, kako ZPIZ rešuje tako situacijo pa žal ne vem. Če želite točen odgovor se obrnite na njih.
Plačilne liste mora trajno hraniti podjetje, nikjer pa ni predvideno, da naj bi jih hranil zaposleni, če imate prostor doma, pa si nabavite fascikel in plačilne liste shranjujte, saj vam ne vzame dosti časa, da enkrat mesečno to storite 🙂 Vsekakor pa zakonsko ni nikjer določeno, da morate vi kot fizična oseba to hraniti in državne institucije bodo tako ali drugače do podatkov prišle 🙂

Lep dan.

Forum je zaprt za komentiranje.

New Report

Close