Prvič odpiram s.p. in imam nekaj vprašanj
Pozdravljeni!
Bom šel kar k bistvu … po 1.7. bom odprl s.p., sedaj se že nekaj dni ukvarjam z različnimi vprašanji, pa bi rad dobil določene potrditve in pa kakšno dodatno informacijo.
Prijavil bom storitveno dejavnost, kjer bom imel zelo malo stroškov/nakupov … to pomeni da je zame najbolje, če nisem zavezanec za DDV kajne? Po drugi strani sem rahlo v dilemi, ker bom večinoma posloval s podjetji, ki pa so davčni zavezanci … bom zaradi tega kaj na slabšem ker si oni ne bodo mogli odbiti ddvja?
Kaj se zgodi, če v 12 mesecih presežem 50.000 eur (meja za ddv zavezanca) nisem pa tega napovedal … Je potem vse kar moram narediti, da sem pazljiv in ko se približam temu znesku enostavno oddam prijavo ter postanem zavezanec za ddv, ter od takrat naprej začnem zaračunavati ddv? Si to prav razlagam?
Glede na to, da bom imel s.p. po 1.7. do takrat pa sem/bom letos vse stvari delal preko avtorske pogodbe… gre ob koncu leta dobiček od obojega v isto vrečo kar se tiče odmere dohodnine?
Priznavanje stroškov je poglavje zase, ki mi v bistvu dela največ preglavic …
Kako sploh v praksi to izgleda … se peljem na sestanek, lokacija oddaljena 100km. Od tega gre v strošek samo kilometrina 200 x 0,18 eur, napišem potni nalog in je to to?
Jeseni bom izredno nadaljeval študij, ki je povezan z mojo dejavnostjo. Semptembra plačam šolnino za en letnik. Si lahko to priznam v celoti kot strošek v letu 2013 ali se sorazmeren del prenese v naslednje leto, letos pa bi si lahko priznal le četrtino? (3 meseci študija, oktober, november, december). Kako je s potnimi stroški prevoza na faks?
Poiskati moram tudi še računovodjo … lahko takšno zadevo zaupam kolegici računovodkinji, ki sicer še nima ogromno izkušenj, ali se je vseeno smiselno obrniti na preverjen servis in/ali osebo z referencami, da ne bo zapletov?
Kakršnakoli pomoč je dobrodošla in se za njo v naprej zahvaljujem 🙂
lp
Vprašanj je kar nekaj. No, bom poskusila vsaj nekaj odgovoriti.
Oni si DDV-ja ne bodo mogli odbiti, ker ga vi niti zaračunali ne boste. Tako da bodo oni popolnoma na istem. Če storitev naročijo pri zavezancu za DDV, jim ta izstavi račun:
osnova = 100
DDV 22% = 22
za plačilo = 122
Pri obračunu DDV-ja dobijo 22 nazaj, tako da je njihov strošek 100. (Izdajatelj tega računa pa pri obračunu DDV-ja državi plača 22, tako da je njegov prihodek 100.)
Če pa storitev naročijo pri nezavezancu za DDV, jim ta izstavi račun:
osnova = 100
za plačilo = 100
Njihov strošek je tudi v tem primeru 100. (Izdajatelj tega računa DDV-ja ne zaračuna in ga niti ne plača državi, tako da je tudi v tem primeru njegov prihodek 100.)
Splača se vam biti DDV zavezanec samo v primeru, če boste nabavljali kakšen material ali blago za prodajo, saj bi od teh nabav dobili DDV vrnjen. Vendar, če bi delali pretežno za fizične osebe, ki DDV-ja ne dobijo nazaj, ne bi bili konkurenčni (za fizične osebe pomeni DDV višja cena izdelka ali storitve).
Nihče ne more v naprej napovedati, koliko prometa bo imel, vendar ko (če) preseže mejo 50.000 eur prihodkov v 12-ih mesecih, se mora prijaviti v sistem DDV-ja. Prav si razlagate, da morate biti pozorni na prihodke in ukrepati takoj, ko presežete mejo.
Ko odprete s.p., se tudi opredelite, ali boste obdavčeni po dohodninski lestvici ali kot normiranec.
V prvem primeru se bodo dohodki od avtorskih pogodb in dohodki iz dejavnosti združili in bili obdavčeni po dohodninski lestvici (z upoštevanjem vseh olajšav, ki jih lahko uveljavljate).
V drugem primeru pa bodo dohodki od avtorskih pogodb obdavčeni po dohodninski lestvici (z upoštevanjem vseh olajšav, ki jih lahko uveljavljate), dohodki iz dejavnosti pa tako: od vseh prihodkov boste plačali 6% davka, in to je vse (olajšav se ne upošteva).
Če ste/boste do 30.6.2013 z avtorskimi pogodbami zaslužili toliko, da boste že s temi dohodki lahko izkoristili vse olajšave, se vam za s.p. splača izbrati način obdavčitve z normiranimi odhodki (v kolikor dejansko ne boste imeli veliko stroškov/odhodkov), ker boste tako plačali manj davka od dohodka.
Če se z osebnim vozilom peljete na sestanek v drugi kraj, je to vaša slušbena pot (ne pot na delo), in si obračunate kilometrino 0,37 eur/km. Poleg tega, če ste na poti več kot 6 ur vključno z vožnjo tja in nazaj, si lahko obračunate dnevnico. V obračun potnih stroškov sodijo tudi parkirnine, cestnine in drugi stroški, povezani s potjo.
Kilometrina 0,18 eur/km velja za pot na delo (od doma do delovnega mesta).
Vpisnina je strošek tega leta (gre v celoti v stroške 2013), šolnina pa je strošek za cel letnik, zato jo morate razdeliti na strošek tega leta (2013) in strošek naslednjega leta (2014). Za pot na faks si lahko obračunavate potne stroške, vendar morajo biti podprti z dokumentacijo – dokazljivi. Seveda to velja le, če je študij povezan z vašo dejavnostjo oz. bo doprinesel k boljšim poslovnim rezultatom.
Moje mnenje je, da je vsekakor bolje računovodstvo prepustiti dobremu računovodskemu servisu in se ukvarjati s svojo dejavnostjo, kot zapraviti ogromno časa in energije za to, da si sami vse naredite v skladu z zakonodajo, ki se neprestano spreminja … in tem spremembam je treba tudi sproti slediti. Če se malo potrudite, se najde tudi dober servis, ki ni pregrešno drag. Konkurenca je tudi na tem področju zelo velika.
Pa srečno in veliko poslovnih uspehov!
Res hvala za odgovor, ogromno stvari razjasnjenih.
Imam pa spet novo dilemo, ko ste omenili normirane stroške… Bom definitivno razmislil tudi v tej smeri.
Forum je zaprt za komentiranje.