DRUŠTVO
Pozdrav, večimo odgovorv sem že našla. Še vedno pa me zanima, ali društvo že na začetku potrebuje račuovodstvo. Gre se namreč za to, da moramo najprej odpreti društvo, ki se bo ukvarjal z nepridobitno dejavnostjo v obliki nudenja nasvetov in informacij preko spleta, in s pridobitno (nudenje predavanj in delavnic po šolah). Kar lahko oglašujemo in ponujamo šele po utanovitvi, če prav razumem. In ker je pot od pošiljanja ponudb do dejanskega dogovora o poslu dolga, me zanima, ali moramo že tqakoj imeti računovodjo, ki mu plačujemo mesečno nek znesek? Koliko približno pa znašajo ti zneski?
LP
P.S. Če kdo ve: v kolikor bomo izvajalci predavanj hoteli dobiti neko plačo za delo, moramo baje imeti z društvom sklenjeno podjemno pogodbo. Ali lahko direktor sklene podjemno z društvom? Morajo podjemne pogodbe biti sklenjene že takoj ob ustanovitvi, torej v času oglaševanja in pošiljanja ponudb, ali se lahko sklenejo šele ob dogovoru za dejansko izvedbo delavnic.
Če imate blagajnika (vodi blagajniški dnevnik za prejemke in izdatke, skrbi za transakcijski račun na banki) takoj v začetku nujno ne potrebujete računovodjo. Mala društva ali društva z malo prometa ponavadi med letom mesečno ne plačujejo računovodjo, ampak se ob zaključku poslovega leta, ko je potrebno oddati poročila na Davčni urad in Ajpes dogovorijo za ceno glede na knjižbe in izdelavo zaključnega računa. Za mala društva je strošek računovodstva približno od 150 – 300€.
Direktor lahko sklene podjemno pogodbo, tudi ostali predavatelji. Pogodbe se sklenejo ob pričetku izvedbe delavnic. So pa te pogodbe kar drage. Za neto izplačilo predavatelju v višini 100€, bo moralo društvo plačati še 84,77€ prispevkov, skupaj je strošek torej 184,77€. Pridobiti morate tudi digitalno potrdilo, da boste lahko oddali obrazec REK-2 na davčno.
LP
hvala, sedaj mi je veliko bolj jasno, torej lahko danes odpreš, in šele, če in ko dobiš stranko, šele takrat skleneš pogodbo? in se ne šteje kot kršitev, da še nimaš pogodbe z društvom, čeprav društvo svojo storitev oglašuje? Je za oglaševanje torej dovolj le ustanovitev? Pogodba pa kasneje?
ampak, kako pa je potem z nakazilom denarja? če ga hočeš ven dobit, potem pa menda potrebuješ računovodjo, ali? in potem računovodja odda ta rek obrazec ali kako?
tu sem še zelo zelena …
Ali ste društvo že utanovili?
Če ste ga, mora biti v Statutu društva navedeno, kdo opravlja računovodska dela.
Če nimate nekaj osnovnega znanja o računovodstvu in poznavanja e-davkov boste sama to težko sprovedla.
Na vašem mestu bi si poiskala kakšnega računovodjo, ki bi vam to pokazal.
Sicer pa je postopek za nakazilo takšen:
– pridobite digitalno potrdilo in ga inštalirate na računalnik (če ga še nimate)
– naredite obračun podjemne pogodbe
– greste na portal Dursa e-davki in podatke iz pogodbe vnesete v obrazec Rek-2
– neto znesek iz pogodbe nakažete na transakcijski račun predavatelja
LP
Pozdravljeni. Š eno vprašaje. Glede obveznih prispevkov pri s.p. in stroškov računovodstav mi je vse jasno. Zanima pa me, ali ima društvo še kakšen drug strošek z delavcem Če mi je kdo pripravljen na konkretem primeru razložit, recimo mesečni prihodek 1000 e preko društva ali preko s.p.? Izdatki, davek, morebitno zavarovanje? V kolikor mi društvo nakakže preko podjemne od 1000 e prihodka, 500 e in če sem si prav izračunala dobim na račun potem cca 250e. Je še kak izdatek? Kaj se zgodi s preostaim denarjem, ki ostane v društvu? Je še kako obdavčen? Se pri društvu najemnina lahko šteje v stroške. Se ta denar lahko vzame ven iz društva, enako me zanima za nakup materiala ipd. Kako to potem dokažeš? Potrebuješ račun oz. potrdilo najemodajalca? KAJ PA stroški elektrike ipd?
Mora društvo še delavcu kako zavarovanje plačevati preko podjemne, tudi če v določenem mesecu ne dela nič? Potrebuje društvo računovodjo vsak mesec, tudi če vmes nima prometa? Nisem ga še odprla, ker računam, kaj bi se bolj splačalo.
Razmišljam tudi o osebnem dop. delu, sam tam pa je samo 10% stroškov možno uveljavit, torej najemnina pa ostalo nanaese več, pa še 25% je davek.
Vem, da zgleda, kot da nimam pojma, pa vseeno mi je jasno veliko več kot pred kakšnim mesecem;)
LP
M.
P.S. GOVORIM O DOHODKU, NE O DOBIČKO, TOREJ ČE BI DRUŠTVO ALI S.P. IMELO MESEČNO PRILIVA 100O E, KAJ BI BILO SEDAJ BOLJE.
Društvo je prostovoljno nepridobitno druženje, ki ga lahko ustanovijo najmanj tri osebe in njegov namen ni ustvarjanje dobička. Financira se iz članarin, dotacij in prostovoljnih prispevkov ( ne zaposluje delavcev).
Denar na računu društva je namenjen samo za dejavnost samega društva (npr. plačilo predavateljem za izvedbo kakšnih tečajev in izobraževanj, izleti, sejmi…), za katere izvajalci izstavijo račun, sicer za izplačilo ostane podjemna pogodba.
Društvo lahko plačuje najemnino za uporabo prostora, vendar mora z najemodajalcem skleniti najemno pogodbo, ter jo prijaviti na Geodetsko upravo. Najemodajalec pa mora le ta prihodek koncem leta prijaviti na davčni urad in plačati dohodnino.
Iz računa društva lahko dvignete denar, vendar ga morate opravičiti z računi za kupljeno blago v celotni višini dviga. Računi morajo biti izdani na naslov društva.
Katera dela kot dopolnilno delo lahko opravljate določa zakon (ne morete kar vse).
Kaj se vam splača odpreti? Od tega je odvisno kakšen status imate sedaj: redna zaposlitev, prijava na zavodu za zaposlovanje, uveljavljanje družinskih članov pri dohodnini……
Hvala.
V primeru, da imaš društvo ali s.p.: koikor mi je znano, je vse enako, razen, da pri s.p. imaš še prispevke, pri s.p. lahko denar dvigneš kadarkoli za karkoli, pri društvo pa le upravičeno. Sedaj pa me zanima, v obeh primerih, ali stroški prispevkov pri s.,p. lahko grejo v stroške za zniževanje davčne osnove? Kaj pa recimo strošek plačila računovodje tudi lahko dam v stroške?
Pri društvu pa me zanima, ali lahko dam v stroške torej plačilo računovodje in tudi plačo same sebe, če bom zposlena v društvo pšreko podjemne, se to lahko da v stroške?
In nikakor nikjer ne najdem, kam mora društvo ali s.p. javiti oz. prijaviti podjemno pogodbo in kakšne so dolžnosti delodajalca s tem.
lp in res iskrena hvala
M.
Društva ne morete imeti, morate ga ustanoviti s najmanj še dvema fizičnima osebama in na društvu ne morete biti redno zaposleni, da bi opravljali kakršno koli pridobitno dejavnost. Zato primerjava med društvom in s.p. ni mogoča.
Redni s.p.: prisp. zavezanca za socialno varnost na mesec 330,25 € (najnižla osnova)
Popoldanski s.p.: pavšalni mesečni prisp. 64,92 € mesečno (zavezanec je redno zaposlen drugje)
Plačuje se tudi akontacija (mesečno, trimesečno) dohodnine glede na dosežen dohodek.
Društvo za svoje prostovoljno delo ne plačuje nobenih prispevkov in ne ugotavlja davčne osnove.
Podjemno pogodbo se sklene le za občasna dela, ki nimajo elementov redne zaposlitve in nima drugih stroškov.
Delo računovodje je priznan strošek.
Podjemne pogodbe ni treba nikamor prijaviti. S tem ko jo sprovedete preko obrazca REK-2 na Dursu, je pogodba registrirana. Velja za vse.
Forum je zaprt za komentiranje.