podjemna pogodba
Pozdravljeni,
zanima me, ali je spodaj opisan potek sklenitve podjemne pogodbe s pravnega vidika ustrezen:
gre za kulturno- izobraževalni zavod, v katerem je direktor (kot direktor in kot odgovorna oseba zavoda) pooblastil svojega podrejenega, da v njegovem imenu oz. v imenu zavoda podpiše (odobri) podjemno pogodbo z vodjo projekta za vodenje projekta (ki pa je direktor kar sam) ter da v imenu direktorja oz. zavoda podpiše in potrdi poročilo o opravljenem delu podjemnika.
Tako je torej pooblaščeni podrejeni sklenil tudi podjemno pogodbo z direktorjem zavoda. Po opravljenem delu je pooblaščeni podrejeni tudi podpisal poročilo o opravljenem delu, ki ga je dostavil podjemnik (torej njegov direktor).
Ali je s pravnega vidika tak način sklepanja podjemnih pogodb dopusten?
Za odgovor se vam že vnaprej lepo zahvaljujem.
lep pozdrav
Konkretni primer težko komentiram. Se mi pa zdi sporno zlasti dvoje. Podjemna pogodba je pogodba med naročnikom in podjemnikom, s katero se podjemnik se zaveže, da bo za naročnika opravil določeno delo. V opisanem primeru prihaja do demagogije, saj je zakoniti zastopnik zavoda prav direktor in zato praviloma on sklepa pogodbe s sopogodbeniki; seveda lahko za to pooblasti tudi tretjo osebo, vendar kakorkoli situacijo obrnemo, je v tem primeru v bistvu sklenil pogodbo sam s sabo. Druga stvar je, da mora podjemnik spoštovati navodila naročnika in mu omogočiti nadzor nad potekom dela, kar je tukaj vprašljivo, saj obstaja med direktorjem in pooblaščencem razmerje nadrejenega/podrejenega. Tudi podpis in potrditev poročila sta bila iz istega razloga zgolj formalnost.
Forum je zaprt za komentiranje.