“Reklamacija” izdelka pri spletnem nakupu
Pozdravljeni!
Pred kratkim sem pri enem večjih slovenskih spletnih ponudnikov narocila tiskalnik. Eden od glavnih razlogov za nakup je bil ta, da je imel ta tiskalnik tudi mrežni priključek (LAN), ki ga nujno potrebujem. Ko sem tiskalnik prejela, sem ugotovila, da tiskalnik tega priključka kljub temu, da je bil pod tehničnimi podrobnostimi kar 2x naveden kot ena od lastnosti izdelka, nima. Zato sem trgovini poslala zahtevek, naj mi glede na to, da je bil pod ceno izdelka vključen tudi ta priključek, dodatno brezplačno pošljejo ustrezni vmesnik, ki bo omogočal mrežni priklop (LAN), oz. naj sama poskrbi za vračilo izdelka – ponovno pakiranje, transport po stopnicah iz nadstropja (tiskalnik ima namreč okoli 40 kg) in plačilo poštnine ter vračilo denarja. Vem, da mora stroške vračila izdelka potrošnik poravnati sam, če v 8 dneh odstopi od nakupa, vendar gre tukaj za njihovo napako in po mojem mnenju za zavajanje potrošnika, da za neko ceno dobi več, kot dejansko dobi. Odgovorili so mi le z generiranim sporočilom, ki velja za primer uveljavljanja garancije/reklamacije.
Kakšne so moje pravice v tem primeru? Ali si neka velika spletna trgovina res lahko preprosto privošči, da “zignorira” svojo večletno stranko. Ali ne odgovarjajo za podatke, ki so navedeni na njihovi spletni strani? Ali ni to kršitev 1. odstavka 2. člena, 1. odstavka 12. člena, 1. odstavka 12.b člena in 1. odstavka 43.b člena Zakona o varstvu potrošnikov?
Hvala za odgovor in lep pozdrav.
Imate prav: zahtevek po ZVPot, ki ga omenjate, je zahtevek potrošnika, ki mu je bilo vse korektno izpolnjeno in predstavlja dodatno varstvo.
V vašem primeru pa je dejansko nekaj manjkalo, torej gre za klasično napako izpolnitve po obligacijskem pravu. Glede na to lahko zahtevate bodisi popolno izpolnitev v dodatnem primernem roku, ki ga postavite prodajalcu, ali zmanjšanje (vrnitev) kupnine za razliko, za katero si boste lahko vmesnik sami priskrbeli (468. člen OZ). Prodajalcu morate v obvestilu o napaki stvari natančneje opisati napako in ga povabiti, da stvar pregleda. Pazite na roke, obvestilo mora do prodajalca prispeti v osmih dneh od vašega prejema blaga!
Ne glede na to vašo pravico in odsotnost želje, da ponovno tovorite tiskalnik k prodajalcu, lahko pravico po ZVPot, ki jo omenjate, uporabite kot sredstvo pritiska: če ne bo ugodil vašemu zahtevku po znižanju kupnine ali dobavi vmesnika, mu lahko tiskalnik v 14 dneh od prejema še vedno vrnete, on pa vam je dolžan v tem primeru vrniti celoten znesek kupnine, na kar ga opozorite.
Forum je zaprt za komentiranje.