Najdi forum

eseji

Živjo,
vprašala bi vas vse tukaj zbrane,kako se piše eseje.
Nikoli mi ne uspe napisati za 4 ali 5.Vse spise sem zmeraj dobila 5,eseji pa mi ne grejo in ne grejo:(
Torej….vem samo to da moraš delo ki ga dobiš za obravnavat uvrstiti v obdobje,nato povzeti vsebino,dati svoje mnenje….ne vem vsega in kaj bi mi svetovali da bi na maturi napisala čim boljši esej?

torej…

1. NAREDI SI OSNUTEK
ce se ne motim, mas ze vnaprej pripravljena neke vrste vprasanja. po tistih vprasanjih si na en list napisi vse asociacije – dovoljeno je seveda tudi crpati iz cisto konkretnega znanja, pridobljenega v soli ali doma:)
napisi cisto vse asociacije, ki se ti porodijo, bos ze potem videla, kaj bos potrebovala pri pisanju jedra eseja.

2. NAPISI UVOD
v uvodu je najbolj smotrno opisati obdobje, v katerega delo spada, potem pa pac omeniti, da spada tudi ta-in-ta avtor v to obdobje ter zraven se omeniti obravnavano delo.

3. JEDRO
poskusaj zaceti s cisto prvim vprasanjem – ponavadi je to opis odlomka oz. kratka obnova knjige. ce ti bolj ustreza kako drugo vprasanje: go ahead. pomembno je, da znas odgovore na te vprasanja nekako spretno povezati skupaj, ne da je potem v enem odstavku odgovor na eno vprasanje, v drugem pa – pomensko popolnoma loceno – odgovor na drugo. vrstni red vprasanj ni fiksen, lahko ga spreminjas, ce menis, da se bo potem tvoj esej bolj tekoce bral. jaz vem, da sem jih.
pa odgovoriti moras na vsa vprasanja, ker pri maturi prav pogledajo, ce mas vse in te na podlagi tega tockujejo.
pisi cimbolj izvirno in zanimivo, ampak hkrati stvarno. ne mores recimo ze v jedru reci, da je nek avtor zanic samo zato, ker se ti ne strinjas z njegovimi idejami oz. z nacinom podajanja snovi. moras biti objektivna.
ne ponavljaj se – s tem mislim ponavljanje idej, skupaj s ponavljanjem raznih stavcnih clenov. ce ponavljas ideje, se takoj vidi, da ne ves, o cem bi pisala, kar pomeni takoj par ‘tock’ dol pri izvirnosti.

4. ZAKLJUCEK
…je lahko kratek povzetek celotnega eseja ali pa neka misel oziroma sklep, ki si ga izvlekla iz svojega razmisljanja. jaz ponavadi uporabim stavke kot so: vidimo torej, da…, po mojem mnenju, menim, da,… obicajno se zakljucek pokriva z zadnjim vprasanjem. v njem lahko tudi izrazis svoje subjektivno mnenje, ki pa naj vseeno kaze doloceno mero zrelosti.

5. PONOVNO BRANJE
vedno ko pises esej, si pusti nekaj dodatnega casa za ponovno branje. ne bos verjela, koliko vsebinskih in jezikovnih napak bos pri takem naknadnem branju odkrila.

naj bo dovolj za zdaj, da te ne bom cisto prestrasila:) ce se pa se kaj spomnim, ti bom pa ze se napisala. upam, da sem ti vsaj malo pomagala.

Hmm, jaz sem se esejev lotevala enako kot spisov, samo da sem namesto lastnih misli noter vpletla misli različnih avtorjev, pa seveda še nekaj svojih. Eseje sem zastavila zelo literarno, še vedno sem imela nekaj za povedati (npr.: tudi mladi danes imamo podobne probleme, kot so jih opisovali eksistencialisti ali še bolj konkretno: tudi jaz se včasih počutim odtujeno in samo), to pa sem potem podkrepila z mislimi in filozofijo avtorjev oziroma še bolje z lastnostmi junakov del, ki sem jih prebrala.
Se pravi, da sem se isto kot pri spisih pač prepustila svoji literarni žilici in uspeh ni izostal.

Jaz sem raje pisal interpretativni esej, ker ni treba tako natančno poznati teksta (predvsem velja to za maturo), vedeti je treba bolj ali manj samo iz katerega dela knjige je odlomek.
Če pišeš razpravljalni esej tako kot na maturi, na vprašanja/naloge odgovarjaj po vrsti – ni pa seveda nujno -, ker so zelo logično razporejena, in bodi pozorna (najbolje da jih podčrtaš) na glagole kot naštej, opiši, razloži, utemelji itn., ker zahtevajo različno dolžino odgovora.

New Report

Close