enodružinska hiša v dvostanovanjsko
Situacija je sledeča. Hiša je v dveh nadstropjih – pritličje + mansarda s pripadajočim večjim zemljiščem okoli hiše.
Hišo bi rada preuredila v dve samostojni stanovanji s svojim vhodom in svojimi priključki.
Kako se zadeve lotiti in kaj menite, kakšni so stroški ločitve priključkov – elektrika, voda, kanalizacija, rtv,…
Eno od stanovanj bo namenjeno prodaji, zato želim lastniško ločiti tudi pripadajoče zemljišče.
Hiša je stara 10 let, kvalitetno grajena, pa vendar me zanima kako v tem primeru poteka recimo obnova strehe? Se pravi lastnik zgornjega stanovanja poseduje tudi streho in je to njegovo breme ali se strošek deli ali je to stvar dogovora?
Hvala!
A ti to glede strehe resno sprašuješ ali se samo šališ? Ker po tej logiki je pa kanalizacija strošek spodnjega stanovanja, ko se bo kaj zabilo, bo njemu ven drek udaril, torej je to njegov problem in ne od zgornjega soseda.
Ženska, daj razmišljaj malo, no.
Streha ne more biti breme samo zgornjega stanovanje, ja?
Sprašujem zato ker ne vem!
Imam zainteresiranega kupca spodnje etaže, ki je omenil dogovor, da bo streha v primeru popravila moj strošek, npr. hidroizolacija pa njegov. Meni se je zdelo fer, še dobro da si me razsvetlil.
Glej, v tvoje dobro nikoli!!! ne sprejemaj takih dogovorov. Taki dogovori so potem lepo leglo tožb in slabih medsosedskih odnosov.
Najprej lepo etažirajte hišo, vpišite v ZK kot ločena stanovanja in potem vse skupne stroške hiše (streha, fasada …) delite po lastniških deležih (npr. če je spodnje stanovanje večje, potem je večji delež) in številu oseb (npr. pri stroških kanalizacije).
Danes imate streho in hidroizolacijo, jutri bo pa nekaj tretjega. In nikoli ne veš, koliko bo na koncu strošek enega ali drugega.
Čisti računi, dobri prijatelji. Dajte vse na papir, nič ustno …
Pepeljuga po takem dogovoru bi v vsakem bloku zgornji stanovalci morali skrbeti za streho (naša zadnja obnova strehe je stala 30.000 eur). Ne sklepaj takih dogovorov. Streha je skrb vseh stanovalcev.
Če še niste dobili informacij vam jih dam iz prve roke. Če ste lastnik celote vi potem vi kot investitor pokličite geodeta, da vam odmeri etaže, nato geodet izdela elaborat, ta gre na geodetsko, ki izda odločbo, na podlagi nje pa notar pripravi akt o ustanovitvi etažne lastnine in izvede vpis v ZK. V aktu točno navede kaj so skupni prostori in kaj pripada etaži, procentualno koliko zemljišča pripada etaži in kaj je skupno zemljišče (pri meni je to dvorišče pred hišo). Skupni deli so skupna last, tudi streha, fasada, odtoki ipd. in tu se stroški delijo, če je potrebno kaj popravljat. Svetujem vam da takoj, ko boste imeli etažno lastnino vpisano v ZK pridobite ločen elektro priključek in ločen priključek za vodo. Stroški geodeta so bili pri meni za tri etaže 1000eur, strošek notarja pa 600eur. Preden ne dobite geodetske odločbe ne morete sklepati kupoprodajne pogodbe, počakajte, da je vpis v ZK končan, vse skupaj traja približno dva do tri mesece od geodetske odmere. Svetujem vam, da preden podpišete pogodbo s kupcem pripravite etažni lastniki (vi in nov kupec ali pa vi sami, če kupca še nimate) sporazum o etažni lastnini in v njem podrobno dogovorite vse kar bi lahko bilo kdaj predmet spora (kdo čisti sneg pozimi, kje so kontejnerji, kje lahko parkirajo obiski, kdo čisti skupne prostore in kdaj ipd., več kot boste dogovorili bolje bo in manj bo nesporazumov). Ta sporazum naj potem kupec podpiše obenem ko podpiše kupoprodajno pogodbo. Upam, da sem vam pomagala z nasvetom. Nikoli se ne ve kakšen človek pride, zato se nikakor ne dogovarjate samo ustno, vse uradno zapišite in podpišite! Jaz imam zdaj tri etaže, pridobila sem dodatna dva elektro priključka, čakam še na soglasje za tretji priključek za vodo, enega dodatnega smo že izvedli. Eno etažo sedaj prodajam, kupca pa žal v tej recesiji še ni. Pa upam, da vsaj letos prodam.
Pozdravljeni,
Zanima me samo kako ste ločili elektro priključek in enako za elektro. Imate za vodovodni priključek svojo cev potegnjeno ali je vse ista in samo odštevalni števec. Problem odštevalnih števcev je, da niso merodajni pri elektro podjetju oziroma komunali. Namreč račun pride na vas in če drugi naprimer ne plačuje, mu nič ne morete, drug problem pa je tudi pri komunali kako razdeliti račun, na računu so številne postavke.
Forum je zaprt za komentiranje.