NPZ in neresnost otrok med pisanjem
Zakaj sploh je ta NPZ. Danes je bil zadnji dan. Moj sin mi je zaupal, da nekateri od njegovih sošolcev sploh niso stvar resno jemali. Ko jim je učiteljica že pri pouku pokazala, kako zgleda NPZ, so učiteljici direktno povedali, da jim je vseeno za NPZ, saj da so že sprejeti na želeno srednjo šolo in da se z NPZ ne bodo ukvarjali in da jih ne zanima.
Nekateri so zato špricali, niso prišli pisat in so manjkali med pisanjem. Nekaterim so celo starši napisali lažna opravičila, vsaj tako so se hvalili sošolcem, da jim ni bilo treba prit tisti dan pisat. Ne razumem, kako lahko starši kaj takega sploh počnejo. Kaj bi radi dosegli, pokazali, povedali svojemu otroku?
Potem so tu še otroci, ki so prišli in naloge sploh niso reševali. Oddali so prazno polo. Da, v sinovem razredu sta bila kar dva taka.
Tista dva, sta se hvalila, da sta naredila isto, kot je napravil prijatelj lansko leto. To pa zato, da kljubuje sistemu in učiteljem na šoli, saj bodo zaradi njegovih slabih rezultatov tudi oni označeni za neuspešne.
Res me zanima, kaj tem otrokom rečejo doma starši. Ali jim oni to naročijo? Ali jih podpirajo pri tem?
In res se sprašujem, čemu potem ta NPZ služi, saj ne pokaže neke realne slike znanja teh otrok. Davkoplačevalskega denarja pa se vseeno porabi za to. Stvar pa ne služi več svojemu namenu.
Kot si že sama odgovorila, NPZ ne kaže slike znanja in je nepomemben torej zakaj bi ga reševali. ampak tako je razmišljanje vseh otrok še po koncu srednje, na žalost tudi študentje. Problem je ker je sistem tak da se učiš kup nepomembnih stvari. Na elektro srednji smo imeli umetnost. Za koji kur…..izguba časa, vse drugo se je počelo samo tiste dolgočasne ženske se ni poslušalo. Ampak za kaj bi jo nas je zanimala tehnika ne pa nagrobni napisi in podobno sranje ki ga je predavala.
Kot si že sama odgovorila, NPZ ne kaže slike znanja in je nepomemben torej zakaj bi ga reševali. ampak tako je razmišljanje vseh otrok še po koncu srednje, na žalost tudi študentje. Problem je ker je sistem tak da se učiš kup nepomembnih stvari. Na elektro srednji smo imeli umetnost. Za koji kur…..izguba časa, vse drugo se je počelo samo tiste dolgočasne ženske se ni poslušalo. Ampak za kaj bi jo nas je zanimala tehnika ne pa nagrobni napisi in podobno sranje ki ga je predavala.
Popolnoma neprimeren odnos.
Menim, da bi morali rezultati npz vplivati na končno oceno. Če bi bilo dobri, seveda. Slabi pa pač ne. Tako bi verjetno vsaj nekaterim otrokom osmislili ves cirkus.
Druga stvar, ki bi pa mene, kot predstavnika javnosti, zanimala so pa seveda rezultati in intervjuji z učitelji 10 najboljših šol kako delajo z učenci.
Tretja zanimiva stvar pa bi bili tudi intervjuji z najboljšimi 100 učenci.
Res je brez veze, se ga ne rabi, ampak vseeno bi ga otroci lahko sami uporabili, da bi videli, odkrili, koliko znajo. Dobili bi neko povratno informacijo. Ker pa stvar ne jemljejo resno, je brez pomena. Posledično pa so potem določene šole prikazana, kot slabe, ker jim starši govorite, da je brez veze.
Po mojem mnenju bi bilo potrebno NPZje ukinit, ker ne služijo ničemur drugem kot temu, da učiteljem zmanjšujejo možnosti samostojnega in avtonomnega odločanja o tem, kako in kaj bodo učili. Kakih novih metod poučevanja (npr. projektno učenje) se niti ne moreš iti, ker potem otroci ne bodo znali vseh “pomembnih podrobnosti” iz predvidene učne snovi. In tak učitelj bi imel na npz zelo slabe rezultate, posledično bo kregan pri ravnateljici in obrekovan na starševskem svetu.
Mi smo v svetu staršev na naši šoli zahtevali, da se nam predstavijo rezultati naše OŠ in primerjavo z drugimi OŠ. Namen tega je bil, da se vidi kvaliteto pouka posameznega predmeta na posamezni šoli. V določeni povezavi tudi kvaliteto posameznega učitelja, saj so recimo učenci po sposobnostih približno enako razporejeni povsod.
odgovor vodstva je bil kategorično proti, da ne bomo rangirali učiteljev in da ne bomo rangirali šol.
Torej je zadeva čista bedarija in v bistvu podpiram vse starše, ki poskrbijo, da otroci ne pišejo. To je namreč edini vzvod, ki ga imajo starši, da pokažejo nestrinjanje s to neumnostjo.
Kot že rečeno, nekje se enim jebe za te teste, drugje, slabšim ne dajo pisat itd….kakšen smisel je potem s temi testi? kaj nam povejo?
Mene pa veseli, da vsaj mularija pokaže zdravo mero pameti in racionalnosti, da se ne ukvarja z nepomembnostmi. Tak pristop je osnova za učinkovitost in produktivnost – da ne izgubljaš časa in energije za nekoristne stvari, ampak se osredotočiš na poglavitne. Seveda Titovi prfoksi, usposobljeni za zablodeli komunistični (šolski) sistem, tega ne razumejo.
Vi slovenceljni bi vsemu samo kontrirali , strinjali se ne bi z ničemur, obenem pa zase zahtevali vse najboljše in kričali ob vsaki stvari, ki se vam zdi najmanjša krivica in kratenje vaših pravic. Da pa je pisanje NPZjev dolžnost otrok in, da bi jih morali vzgajati v osebe, ki se zavedajo DOLŽNOSTI in pravic, pa nihče od vas noče slišati. Jaz kot učiteljica, pa hvalabogu, da nisem, vsem, ki ne bi prišli pisati, ne bi izročila šolskega spričevala ob zaključku šolskega leta.
Ukiniti javno šolstvo, ustanoviti zasebnega in vse drago plačevati – mogoče boste takrat zaželi ceniti izobrazbo, ki jo pridobivajo vaši otroci.
Eden od otrok je letos pisal. Niti slučajno se niso delali norca iz NPZjev, zelo resno so jih vzeli. Učenci, učitelji IN starši.
Če so vaši oddajali prazne pole, se zamislite, na kakšno šolo ste jih poslali in kakšni starši ste jim. NPZji niso brezveze. So nacionalni preizkus, ki mu bo – če bodo imeli srečo – sledil čez 4 leta nov nacionalni preizkus. NPZji so tudi izkušnja, ki veliko koristi za kasneje.