Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek govorni nastop v drugem razredu

govorni nastop v drugem razredu

Naša drugošolka je včeraj prinesla domov obvestilo, ki se glasi nekako takole:
V drugem ocenjevalnem obdobju se pri slovenščini ocenjuje tudi govorni nastop otroka. Potem sledi nekaj skopih navodl o tem, da mora otrok kratek čas povezano in zborno govoriti ter še nekaj napotkov, ki se jih trenutno ne spomnim.
Na koncu pa: Prosim, če otroka ustrezno pripravite za nastop in podpis učiteljice.

Meni sicer ni težko se z otrokom pogovarjat, tudi na nastop ga lahko pripravim, samo se mi zdi pa vseeno malce čudno, da smo sedaj starši tisti, ki moramo pripraviti otroke.
Kaj pa tisti starši, ki jim za otroke po domače povedano, dol visi, ali pa tisti, ki niso sposobni otroka pripraviti na nastop?

Kako pa je bilo pri vas’

Po mojih izkušnjah so to priprave v tej meri, da otroka poslušaš, opozoriš na izgovorjavo ( da ni prepotiho, prehitro), lahko mu tudi prebereš in sam nastopaš pred njim. Nič hujšega. Opozorilo je verjetno ravno zato, ker si pač vsi otroci ne zapomnijo in tega ustno ne prenesejo staršem.
O starših, ki jim dol visi pa ne bi.

Predvsem ne kompliciraj, drugače bo to otrok čutil.

Saj jih na to pripravijo že v šoli, vsaj ponavadi. Doma je treba ponavadi le izbrati temo, o kateri bi govoril.

Moja hči je imela letos v 2. razredu tudi ta nastop, tema pa je bila JAZ IN MOJA DRUŽINA. Par stavkov, nič posebnega, s tem, da mi ni pustila, da ji pomagam oz. je hotela SAMA sestaviti nastop.

Sem jo pustila pri miru in potem v šoli vprašala na govorilnih urah, kako je bilo in je rekla, da čisto OK.

Če imaš kolkor toliko normalno zgovornega otroka, to ne bi smel biti noben problem in naj naredi sama, mogoče samo skupaj obnovite.

Aja, ko praviš, zakaj jih v šoli ne pripravijo na to, je moj odgovor ta, da je to pač domača naloga.

mimika

Tudi mi smo to dali skozi in še dajemo. Ti govorni nastopi oziroma predstavitve se kar ponavljajo. Pri nas je še tako, da lahko otrok zraven pripravi plakat, makete oziroma ima pripomočke, da naredi govorno vajo bolj zanimivo. Naša je v 5/9 in so imeli pred novim letom za predstaviti temo po izbiri. Izbrala si je roller coasterje, z atijem sta iz kartona naredila prave maketice, nato je s kič kuglicami naredila predstavitev, koliko hitrosti je potrebno, da vlakec kao zleti skozi,…. Imeli smo vsi veliko dela, je pa bilo za cel razred zelo fascinantno. Ravno prejšnji petek pa je prinesla domov, da morajo napisati življenjepis od nekoga, ki si ga sami izberejo in ga predstavijo s plakatom, slikami. Mi doma nimamo printerja, tako, da je varianta s printanjem slik odpadla, imamo pa srečo, da hčerka zelo lepo in rada riše in je vse dogodke (izbrala si je atija) narisala in nato predstavila.

Sprašuješ kako pa otroci, katerih starši se ne angažirajo. Ti otroci dobijo slabšo oceno. Žal je tako.

Lp, meti

Pri našem prvošolcu so imeli vsi otroci že kar nekajkrat govorni nastop. Pred razredom predstavijo knjige, ki jih berejo za bralno značko, takrat pa jim učitelj tudi pove oz. jih spodbuja k temu, da govorijo povezano, smiselno in pravilno. Tudi pri pouku slovenščine imajo govorne vaje (to izvemo na govorilnih urah), vendar jih doma ne pripravljamo. To delo opravijo učitelji. Ne vem, kako bo v 2. razredu, verjetno bodo otroci že vešči takih nastopov. Predlagam, da ti svojega otroka pripraviš, da bo pravilno povedal neko besedilo, kajti le na tak način ga nastopa ne bo strah. O drugih starših pa ne razmišljaj. Vsak se znajde po svoje.

Lp. S.

pOZDRAVLJENA NIKA ,tudi moji hčerki se je že zgodilo da so imeli govorni nastop .Pač treba je otroka pripravit na govorni nastop in mu pri tem pomagat .Hvala bogu imam hči ki ji slovenščina ne dela težav res pa je da zelo veliko bere in si s tem krepi besedni zaklad .Svetujem ti da ji pomagaš za začetek s kakšno sliko ki naj jo podrobneje opiše s svojimi besedami .Nikakor pa si ne znam razlagat kako to storijo tisti starši ,ki ne znajootroka pripravit na tak nastop .Sicer pa sem sama zelo zadovoljna z učiteljico ,ki uči mojo hči res pa je ,da moj otrok tudi veliko manjka zaradi angin a vseeno nima v šoli težav .Pa veliko uspeha pri pripavah na govorni nastop .Ne boj se boš videla ,da tvoji hčerki tudi uspe

lp

PS . SPOROČI prosim če sta uspeli

srečno

Kaj sama nisi imela nikoli govornih vaj in referatov v osnovni šoli? Dobro, temu sedaj pravijo govorni nastop, 20 let nazaj se je reklo pa govorna vaja – isti šmorn. :))))
Tako kot je že ena prej rekla – ne kompliciraj. Z otrokom lepo pripravi en tekst (ali pa ga otrok sam), potem se naj ga otrok lepo nauči, ti pa ga toliko pripravi, da bo tekst lepo povedal, torej ne prehitro, ne prepočasi, pravilno slovensko (npr. brez nekih domačih izrazov) in to je to. :))))

LP

Seveda se spomnim govornih vaj, in ja gre za domačo nalogo, ampak domačo nalogo za starše.

Mene je v obvestilu zmotil zadnji stavek, kjer učiteljica prosi, da otroka pripravimo na nastop. Če bi napisala, da naj preverimo njegov nastop oz., da preverimo če in kako se je pripravil na nastop, OK, ne pa da napiše, naj ga starši pripravimo na nastop. Čeprav gre verjetno za isto stvar. Amapk v prvem primeru odgovornost za nastop prenese na starše, v drugem pa ostane na otroku, starši samo preverimo.

Jaz se ne spomnim, da bi mene doma pripravljali na govorno vajo.

Pri nas je učiteljica še posebej poudarila, naj starši preveč ne sodelujemo pri pripravi otrokovega govornega nastopa (2. razred). Je rekla, da je več vredno nekaj malce bolj preprostega in otročjega kot pa s strani staršev pripravljen “dril”.

Za Sio: to ni isto. Bralna značka oz. obnova knjige pred razredom in govorni nastop sta različni zadevi, saj boš videla prihodnje leto.

še nisi ugotovila, da smo mi del šole, ti si šele v 2 razredu, počakaj, čedalje več bo tega, ko boste skupja delali plakate, govorne…in zdaj je vse odvisno od otroka, naš je hvala bogu tak, da si hitro zapomni, veš kako je šele otrokom in staršem, ki se trudijo po dneve in se ne nauči pesmice, govorna je pa itak enak nastop, torej na list napisat govorno temo in nato dudlat in na koncu stopat sam govor in biti pozoren na enakomeren ritem in upoštevanje ločil, pa bo. ja OŠ je ratala zahtevna do otrok in nas staršev, tudi jaz se sprašujem kaj je z otroci katerih staršev se požvižgajo na vzgojo…taki torej delajo sami, kar delajo in potem veš kako je, če nima pojma, torej ne zna in ubogi tak otrok ja.

Jaz pa ne zastopim, zakaj starši ne bi smeli sodelovati oz. pomagati otroku. Vse se prelaga na šolo od vzgoje do nalog. Otroci so naši, imamo jih zaradi nas samih. Šola je samo del življenja in še vedno je velik del na nas starših.

Vem, da to ni isto. Hotela sem pa napisati to, da otroke preko teh nastopov navajajo na govorni nastop v višjih razredih. Da jim namreč pomagajo, da povedo smiselno, zbrano in pravilno. Imajo pa tudi že “male” govorne nastope, npr. ko so predstavljali svojo družino.
Lp. S.

Pri moji hčeri imajo take govorne nastope že od 1. razreda dalje. Nič posebnega, saj se morajo otroci naučiti tudi sami kaj povedati, tako tematsko kot slovnično. In ti otroku pomagaš na tak način, da njegov “nastop” poslušaš, popraviš, če je preveč napak (pogovorni jezik namesto knjižnega, preveč ponavljanja enih in istih besed – ponavadi je to besedica potem – vsaj pri nas). Opozori na ravno prav glasno govorjenje…In to je to. Ne delajte panike okrog tega, da otrok ne dobi občutka, da je to en bav-bav, ker potem pa res nič ne sparvi iz sebe.

New Report

Close