pOMOČ OSNOVNOŠOLCEM PRI POUKU
Pozdravljene, mene zanima, če ima katera otroka v 5. razredu OŠ in ima individualno pomoč pri katerem predmetu. Kako to izgleda? Danes mi je namreč razredničarka dala papir, katera bi naj izpolnila in jutri vrnila v šolo. To se naj ne bi nikjer poznalo, oz. pisalo v spričevalu ali kako drugače vplivalo na otroka.
Ima katera izkušnje s tem?
Spoštovana moja otroka imata to pomoč.Jaz ti priporočam da to urediš saj to otroku kvečjemu koristi in ne škodi.Verjemi da ima veliko več možnosti da piše boljše kot pa tako.Saj ta pomoč veliko pripomore razumevanju nalog.Pomoč pa lahko dobi iz predmetov vsaj moja imata matematiko,slovenščino,angleščino.Lako pa se zmeniš in prosiš za predmete ki mu delajo hude težave.Toliko od mene.A ja ta pomoč se vrsti med šolo dopoldan in ne dopoldan.Če pišejo kontrolno dobi ponavadi ta otrok še nekaj dodatnih ur.
Če je to dodatna strokovna pomoč do katere se pride s pomočjo svetovalnega centra, ki izda strokovno mnenje (naredi ogromno testov, preizkusov) in nato na podlagi tega dobi otrok odločbo, kjer je določeno število ur dodatne strokovne pomoči, kdo naj bi jo izvajal in na katerih področjih je potrebna (npr. splošno- vsi predmeti, specifični predmeti, učenje učenja,…), potem bo to kar dolgotrajen postopek (pridobivanja te odločbe). Otrok ima prilagoditve tudi pri preverjanju znanja (npr. daljši čas pisanja, dodatna razlaga navodil, usmerjanje pozornosti na bistven del, krajši testi, napovedano spraševanje, okviren seznam možnih vprašanj… ) prav tako ima prilagoditve pri nacionalnem preverjanju znanja (piše v svojem razredu, poleg je specialni pedagog ali kakšen drug predstavnik šolske svetovalne službe, ki poskrbi, da je otrok deležen potrebnih prilagoditev za uspešno reševanje nalog). Vse to ni nikjer zabeleženo, niti v dnevniku, niti v redovalnici, niti na končnem spričevalu. Včasih zna biti to celo problem, saj na predmetni stopnji nekateri učitelji radi pozabijo na te učence, ki se pa tudi neradi izpostavljajo (češ, jaz imam odločbo…) in so kar tiho, takrat je pomemben tisti učitelj, ki to delo izvaja z učencem, ki mora kolega na to opozoriti.
Šola pa premore tudi nek fond ur, ki jih nudi učencem brez odločbe.
Mislim, da mihelca govori o navadni učni pomoči, ki jo plača ministrstvo na oddelek in lahko šola razpolaga s temi urami kakor sama hoče in glede na potrebe otrok.
Ti pa govoriš o odločbi za otroka s posebnimi potrebami, ki pa se sproži na zahtevo staršev na Zavodu za šolstvo. O tem mihelca ne govori.
Mihelca, kar pogumno, otrok bo tako samo pridobil.
Glede pomoči pri pouku sem jo striktno vprašala za kakšno gre. Ali je ta z odločbo ali brez. Ker če je z odločbo ne bi pristala, ker toliko pa poznam otroka in vem, da takšne ne potrebuje. Pač ji je malo zaškripalo pri matematiki, ostalo pa je ok, se pravi pod 3 ( db) ni ocene v redovalnici. Me pa jezi, ker je sedaj po hitrem postopku skasirala 2 negativni oceni in bi tudi hčera sama rada to izboljšala.
Na eno od OŠ imam tako pomoč – k meni hodi skoraj 20 otrok različnih starosti. Eni med poukom, eni pred, drugi po pouku – odvisno od urnika in njihovih težav. Ta pomoč se jim nikjer ne vpisuje, lahko podaljšajo pisanje testov v naslednjo uro, pišejo v kabinetu, kjer jih nihče ne moti… Delamo to, kar pove učiteljica, domače naloge ali pa le sprotno utrjevanje nove in stare snovi.
Brez strahu in občutka stigme.
Ne vem zakaj se starši tako bojite odločbe in na to pa ne bi pristali. Moj je dislektik oziroma ima bralno zapisovalne težave, ki se odražajo večinoma pri slovenščini, pri matematiki do sedaj ni bilo problemov. Imava pa samo priporočilo Svetovalnega centra in zaradi tega ni nič zaznamovan. Menim, da je za njega lažje, pa tudi sošolci ga nič ne zbadajo zaradi tega.