koliko časa porabite za priprave
Predvsem me zanima za učiteljice začetnice, pa tudi za tiste z malo daljšim stažem.
Imam namreč možnost dela v šolstvu in v “ne-šolstvu” pa se ne morem odločit. Zelooo zeloo rada bi delala z otroki, učiteljski poklic sam me veseli že od malih nog, vendar sem po drugi strani tudi malo lena in se mi ne da cele popoldneve preždeti ob pisanju priprav in popravljanju kontrolnih nalog.
Sicer bom imela v drugi službi daljši delavnik, vendar sem vsaj konec s službo, ko zaprem vrata pisarne za sabo.
Hvala vam za vsako izkušnjo in za vsak nasvet.
Ti kar med učitelje. Delaš 4 ure na dan, 3 mesece si doma+ dodatne počitnice med letom, bajna plača in še regres! Pa nič ti ni treba delat, malo se hecaš z učenci…
Ma se hecam…
Na začetku je bilo zame zelooo naporno. Priprave so odvisne od tebe, kako kvaliteten pouk želiš imeti. Pa še druge papirologije je na tone. Je velikokrat naporno pa po svoje tudi lepo.
Ja, res si srečnica, da lahko izbiraš.
Jaz sem po izobrazbi tudi profesorica in sem nekaj časa poučevala, trenutno pa delam v “ne-šolstvu”, a se mi tudi to izteka. Slednja varianta je zame bila neprimerljivo ugodnejša, če se opredelim samo na delo. Poučevanje je res zelo naporno, če želiš biti dober učitelj.
Sicer pa malo za šalo malo zares: jaz bi se ponudila za tisto tvojo varianto – delo v “ne-šolstvu”, v kolikor se boš odločila za šolstvo. Če je možno, bom pripisala mail za kontakt.
Dobro izberi in lep pozdrav!
K.
Sem še začetnica v učiteljsekem poklicu in ni mi žal, da sem pristala med dijaki. To delo me zelo veseli, je dinamično in zelo raznoliko.
Kot začetnica se zelo veliko ukvarjam s pripravami, mislim pa, da bo drugo leto boljše. Če želiš biti dobra učiteljica, so dobre in temeljite priprave obvezne. Je pa res, da je delavnik učiteljev ni 8-urni kot bi bilo verjetno tvoje ne-šolsko delo.
Z dovolj volje ni noben napor pretežak!
Uspešno, kar koli boš počela!
Trenutno sem na porodniški, drugače poučujem na predmetni stopnji, tri naravoslovne predmete, eden od teh je izbirni, učim učence od šestega do devetega razreda, vse oddelke, ponavadi sem razrednik in vodim krožek 1x tedensko. To sem napisala zato, ker je delo lahko precej drugačno, če učiš le en predmet in le v dveh razredih.
V šoli sem povprečno 6,5 ur (razen v primerih zapisani spodaj) – sem spadajo: pouk, dežurstva med odmori in kosilo, dopoldanske GU, aktivi, nadomeščanja, luknje (izkoristim jih za klice staršem, urejanje dokumentacije, fotokopiranje, plastificiranje in podobno, razstavim izdelke učencev, pogovorim se s svetovalnim delavcem na šoli, z učenci, ki sem jim razrednik, mentor pri raziskovalnih nalogah in seveda za malico in “kofe” – v narekovajih zato, ker kave v resnici ne pijem ).
Vsaj 1x tedensko sem v šoli 10 – 12 ur: 1 x mesečno so GU in med koncem pouka in začetkom GU imam uro in pol lufta in se mi ne splača domov, to izkoristim za kosilo, 1 x mesečno mi pridejo študijske skupine – če učiš le en predmet pride manj (tri na leto), tudi popoldanska izobraževanja imamo v šoli organizirana 1x mesečno, potem so tu še pedagoške, planske in podobne konference, 1x mesečno pride tudi kakšen dan dejavnosti, ki traja malo dlje ali je za določen razred popoldan, ostali pa imajo pouk dopoldan. So šole, ki imajo popoldanske GU 2x mesečno, več raznoraznih konferenc in izobraževanj in tiste, pri katerih so popoldan le GU 1x mesečno. Ker je to tretja šola na kateri delam, vem da so razlike.
Pripravljam se za pouk v povprečju dve uri, včasih tudi štiri, včasih, če sem le za spremstvo na kakšnem športnem dnevu nič (to je 5x na leto). Med priprav na pouk štejem tudi priprave na dni dejavnosti in nabavo materiala ter izdelavo pripomočkov za pouk, priprave za organizacijo in izvedbo tekmovanj, dobrodelnega koncerta, novoletnega sejma, priprave za delo učencev v šoli v naravi (poučujem namreč naravoslovne predmete), pregledovanje raziskovalnih nalog. Sodelujem v enem mednarodnem in dveh šolskih projektih in tudi za to so potrebne določene dejavnosti, srečanja in priprave.
Delam povprečno. Na šoli je kar nekaj ljudi, ki delajo več, večinoma so to kolegice in kolegi brez družine. Oni so vodje projektov, izdelujejo šolski časopis, vodijo tabore, vodje študijskih skupin, imajo več krožkov … na naši šoli delata največ likovnica in učiteljica zgodovine, zanimivo ne.
Seveda lahko delaš tudi bistveno manj, ne obveščaš staršev, nimaš razgovorov z učenci, s kolegi ne sodeluješ, ignoriraš projekte, nimaš krožkov, ne pregleduješ zvezkov, uporabljaš le kredo in tablo, frontalni pouk brez eksperimentov, pojma nimaš, da obstajajo raziskovalne naloge, izobraževanja so itak brezveze … tudi to se da in zato ne dobiš NIČ MANJŠE PLAČE, zato je izredno mikavno.
Moram priznati, da sem v času nosečnosti tudi jaz svoje delo zreducirala na minimum, ker nisem ravno začetnica, mi je kljub temu med poukom kar dobro šlo.