Ali je nošenje nedrčka povezano z rakom dojke?

M. V., 15. oktober 2021.
Profimedia

Kanadski zdravnik Mitchell Brown je 13. oktobra 2011 prvič obeležil dan brez nedrčka z namenom, da ga proslavijo vse ženske in se osvobodijo neugodja povezanega z nošenjem nedrčka. Poleg tega pa Dan brez nedrčka tudi spodbuja k ozaveščenosti o raku dojk, saj je mesec oktober posvečen osveščanju za raka dojk. Obstaja pa tudi nekaj raziskav, ki povezujejo nošenje nedrčka in raka dojk. Ponujamo pa vam tudi nekaj vaj za krepitev prsi, ne glede na to, ali nosite nedrček ali ne

Poleg rednih pregledov obstajajo številne metode s katerimi lahko skrbite za zdravje svojih prsi, med njimi tudi telovadba in opustitev dnevnega nošenja nedrčka. Strokovnjaki pa se še vedno spopadajo z vprašanjem, če nedrčki z žicami in košaricami, res povzročajo raka. Nekaj je gotovo – takšni nedrčki niso dobri za zdravje vaših prsi. Če ste ena izmed tisti, ki najprej, ko pride domov, sname nedrček kar izpod srajce in ga vrže v kot sobe, poskusite nekaj drugega – ne nosite ga.

Ali obstaja življenje brez nedrčka?

Nekatere raziskave kažejo, da če nosite nedrček 12 ur v dnevu, je tveganje za raka dojk kar 21 krat večje. Tudi če je to res ali ne, razlog za to prepričanje leži v tem, da oprijeti nedrčki, zlati push-up, nenehno pritiskajo na limfne žile in blokirajo limfni pretok. Vzrok za to pa je lahko tudi sprememba elektromagnetnega polja, saj je večina nedrčkov narejena iz sintetičnih materialov.

Zato prvi korak, ki ga lahko storite za zdravje svojih prsi je nakup bombažnih nedrčkov in nedrčkov, ki nimajo žic ali košaric, da bi kakorkoli pritiskali na telo.  Še ene dober dokaz škodljivosti nedrčkov je zanimivost, da Japonke manj nosijo nedrčke, ker imajo manjše prsi, a ravno na Japonskem je tudi najmanj primerov raka dojk. A na Japonskem se tudi bolj zdravo prehranjujejo, kot na Zahodu.

Profimedia

Eden izmed ajurvedskih nasvetov za prsi trdi, da je treba posvetiti izbiri spodnjega perila veliko pozornosti – to ne pomeni samo izbire in uporabe naravnih materialov, četudi je to zelo pomembno.

»Tu želim poudariti vprašanje udobja za preprečevanje agresije nad lastnim telesom. Zavrzite vse kar draži, pika in zateguje. Posebno pozornost namenite velikosti skodelic, zavrzite žice in bodite pozorni na področje pod pazduho, ker je pomembno za zdravje dojk. Če vas tam tišči, pomeni da preprečuje normalno limfno cirkulacijo, zapomnite si, da so limfe in limfni sistem zelo pomembni,« opozarja ajurvedska terapevtka Senka Kušer Mijić.

Push-up efekt brez nedrčka

Poleg vsega tega pa lahko redna vadba tudi trajno vpliva na vaše prsi in jih ohranja lepe in dvignjene v vseh obdobjih vašega življenja. Strokovnjakinjo Nino Šuprino iz telovadnice XXL smo povprašali kaere vaje so idealne in kako jih pravilno izvajati.

»Vaje so večinoma vse progresivne, ker hkrati uporabljamo več mišičnih skupine, da nam bo večji izziv. Primarno so to vaje za prsni koš, v katere bomo tudi vključili zadnjico, hrbet in trebuh,« razlaga Nina.

Drža v izpadnem koraku + prsa

Stopimo v izpadni korak, koleno sprednje noge je nad gležnjem, stabilna drža hrbtenice, križ je v ravnem položaju in stisnjen trebuh. Roke držimo pred seboj v višini ramen, z izdihom jih razpremo in vdihom vrnemo v začetno pozicijo.

Profimedia

Primik rok v stoje

Stojimo z stopali v širini ramen, medenico nežno premaknemo podse, tako da hrbet v spodnjem delu ni zvit in stisnemo trebušne mišice. Roke dvignite v pravi kot s komolci v višini ramen. Izdihnite in roke z utežmi premaknite predse in nato nazaj v začetni položaj.

Skleca

Postavite se na kolena in dlani, nogo iztegnite ravno s telesom, stisnite zadnjico in hrbet in brez, da se sprostite se spustite v skleco. Vsa teža telesa je na rokah. Nato se z vdihom vrnite v prvotni položaj.

Prsa + dvig zadnjice

Uležite se na hrbet, pokrčite kolena in postavite stopala v širini ramen, roke razširite v  višini ramen. Z izdihom dvignite zadnjico in roke istočasno. Nato s vrnite v začetni položaj. Za težjo obliko vaje vzemite uteži.

Prsa + trebušnjaki

Uležite se na hrbet, pokrčite kolena in postavite noge v širini ramen, roke imejte pod pravim kotom in laket v ravnini z rameni. Z izdihom dvignite zgornji del hrbta in istočasno iztegnite roke predse, z vdihom se vrnite v začetni položaj.

Profimedia

Prispevek je bil objavljen na miss7.

O avtorju

M. V.

New Report

Close