Ali leto 2017 pomeni konec za vplivne Instagram blogerje?

Najbolj vplivni za eno objavo na Instagramu zaslužijo tudi do 15.000 dolarjev.

V zadnjih letih so nas šokirali neverjetni zneski, ki jih blogerji dobivajo za objavljanje plačanih objav na svojih Instagram profilih. Zdi se nam, da lahko danes vsak, ki ima malce boljši fotoaparat, postane bloger na Instagramu. Pa bo temu v letu vsega tega konec?

Instagram je zelo hitro postal družbeni medij, kamor so se s spleta preselili blogerji. Ne potrebujejo več veliko truda za pisanje spletnih blogov, saj je fotografija na Instagramu postala enakovredna objavi na blogu. Spletna stran Fashionista je pred kratkim objavila zgodbo, v kateri je bilo zapisano, da so Fotografije na Instagramu postale tako vplivne, da nekateri blogerji za objavo prejmejo tudi 15.000 ameriških dolarjev. Ta znesek je, na vprašanje Harper’s Baazarja, koliko zasluži za eno objavo, razkrila Danielle Bernstein, lastnica bloga WeWoreWhat.

https://www.instagram.com/p/BOAWUHqAFeh/?taken-by=weworewhat

Najbolj vplivni blogerji, kot je na primer Chiara Ferragni pa na leto zaslužijo šestmestne zneske. Po navedbah Fashioniste, se ti dohodki, ki so blogerjem pomenili največji zaslužek, zmanjšujejo.
Razlog tiči v tem, da večje število sledilcev, posledično pomeni zmanjšana angažiranost uporabnikov, kar pa je ključni podatek, ki ga oglaševalci želijo s sodelovanjem.

https://www.instagram.com/p/BOFAckThMOv/?taken-by=chiaraferragni

»Ljudje, ki imajo milijone sledilcev, angažiranost pada, saj jih je težje prepričati, da sodelujejo,«

je za Fashionisto povedala Sonia Langlotz, direktorica digitalnega sodelovanja v PR agenciji Wetherly Fashion Group

»Če imate milijon sledilcev, je povprečna angažiranost samo 8 %, kar pa ni preveč dober podatek,«

je dodala.

Angažiranost sledilcev vključuje všečke, komentarje in neposredna sporočila, preko katerih lahko uporabniki vprašajo blogerja za več informacij o konkretnem izdelku. Vse te številke so ključne za oglaševalce, in če imajo veliko število sledilcev ter nizko angažiranost, je logična posledica, da se bodo oglaševalci obrnili k tako imenovanim mikroinfluencerjem, ki imajo manjše število sledilcev (tudi pod 50.000), imajo pa zelo veliko angažiranje uporabnikov.
Na mikroinfluencerje so se strateško začele obračati nekatere znamke, saj jim je sodelovanje z njimi občutno cenejše in jim lahko zapovedujejo pravila, medtem ko bi jih najmočnejši blogerji vsako dodatno zahtevo zaračunali. Odličen primer nove prakse je kozmetična znamka in portal Glossier, ki se po navedbah Fashioniste obračajo k svojim sledilcem.

https://www.instagram.com/p/BNc7E9RjtQ7/?taken-by=glossier

»Verjamemo v moč posameznikov, ki lahko vplivajo na svoj krog prijateljev in sledilcev, neodvisno od velikosti kroga. V njem je lahko 100 ali pa milijon ljudi. Družbeni mediji so omogočili vsakemu posamezniku platformo, na kateri lahko pusti svoje sporočilo in je hkrati urednik,«

je povedal podpredsednik Glossiera, Ali Weiss.

Vrnimo se na začetek, ko smo razvili tezo, da je danes prav vsak lahko bloger. Tu pa se zastavlja vprašanje, koliko časa še? Kdaj se bomo končno zasitili vseh zrežiranih fotografij in življenj?
Kot kaže, ne tako hitro. Googlovi rezultati kažejo, da se trg Instagramovih blogerjev nenehno vzpenja od leta 2015. Razlog je, da to želijo oglaševalci. Vse več in več jih je, zaslužki pa so vse večji, saj žal univerzalni model za prodajo oglasov blogerjem ne obstaja. Kljub temu da smo zapisali, da se nekatere znamke obračajo k manjšim, največje posle še vedno podpisujejo veliki blogerji.

https://www.instagram.com/p/BK_GA3-jKdA/?taken-by=kristinabazan

Fashionista poroča, da je Kristina Bazan za sodelovanje z L’Orealom prejela 1 milijon dolarjev, Aimee Song pa z Lauro Mercier, pol milijona.

https://www.instagram.com/p/BLCXIJxAO0c/?taken-by=songofstyle

https://www.instagram.com/p/BKJ6sjbgPmH/?taken-by=songofstyle

Korak dlje pa so šle najbolj vplivne blogerke sveta, Chiara Ferragni je oblikovala svojo linijo čevljev in kozmetične linije, Leandra Medine je oblikovala jakne, oblačila in obutev za Net-a-Porter, Danielle Bernstein pa gležnjarje in kombinezone.

https://www.instagram.com/p/BMRTJD2DZkN/?taken-by=manrepeller

Kljub temu da postajajo te blogerke pravi modni moguli, so hkrati postavljene v situacijo, da postanejo velika konkurenca znamkam, ki so jih prej oglaševale. Tako se počasi dogaja, da bi bolj vplivne blogerke postale manj vplivne od neznanih microinfluencerjev. Podobno se dogaja tudi na ostalih področjih, v katerem vloge profesionalcev prevzemajo cool pripadniki Z generacije, ki živijo na družbenih omrežjih. S hitrostjo, ki je prisotna v modnem svetu, bo leto 2017 tisto, ki nam bo dalo odgovore, kam nas to vse skupaj pelje.

 

Foto: Instagram

O avtorju

AnjaCajhen

New Report

Close