2 WD vs 4 x 4

Oznaka 2WD pomeni, da gre za avtomobil gnan na en kolesni par. Torej je pogon speljan na prvi dve (FWD – front whell drive) ali zadnji dve kolesi (RWD – rear wheel drive).
Oznaki AWD (all wheel drive) ali 4WD (four wheel drive) označujeta avtomobile s štirikolesnim pogonom, ki je lahko tudi izključljiv.
Terenski avtomobil s prednjim pogonom oziroma 2WD ima to prednost pred navadnim osebnim, da je višji in ima večjo oddaljenost od tal. Torej se z njim lažje premaguje ovire na cesti. Sedenje je tudi višje, kot recimo v limuzini, zaradi česar je všeč starejšim ljudem.
Primer takšnega avtomobila imate v testu Dacie Dusterja: http://avto.over.net/testi/dacia_duster_1_6_4x2_laureate/
Na posnetkih pa lahko pogledate kaj vse zmore.
wegte56, načeloma se strinjam s teboj.
Vendar recimo modeli kot je nissan qashqai ali hyundai ix35 ali ford kuga niso ravno pravi terenci, kot jih poznamo iz zgodovine, ko so premagali vse klance. Opažam, da omenjene terence na prednji pogon kupujejo starejši ljudje, ki jim zelo odgovarja visoko vstopanje in visoko sedenje. Za njih je to največja prednost teh terenskih vozil in 4x4pogona ne potrebujejo, saj jim avtomobil zaradi tega samo več pije.
Res pa je, da je 4×4 pogon varnejši in iz tega vidika priporočljiv.

Ne mešajte zadev.Terenec je terenec, tisti, ki jih res rabijo, vedo, kateri so to, in ti zagotovo ne pišejo po monu.
Ostalo je pa šminkarija, ker 99,5% vseh lastnikov kakor-terencev nikoli ne zapelje ven iz makadamske ceste. Pa tudi od tistih ki gredo, jih 95% nikoli ne izve razlike med 2wd in 4wd.
V zahtevnejših razmerah današnji 2wd z vso elektroniko omogočajo praktično enako kot 4wd.
Tam pa, kjer bi 4wd res prišel prav, pa itak po novih zakonih praktično ne morete več vozit.
Govorim seveda o razumnih vozniških potrebah , ne o športu, exremih ipd.
Glede layouta avtov pa imate cel kup mestnih 2wd terencev (višina udobje..)