ABS
JAZ OSEBNO GA NIMA VOZIM PA TUDI SLUŽBENE AVTOMOBILE VIŠJEGA IN NIŽJEGA CENOVNEGA RAZREDA IN TI POVEM ČE ABS NI POPOLN NI TAKO KOT PRAVIJO JAZ SEM IMEL ŽE KAR NEKAJ NEVŠEČNOSTI Z TEM KAR SE MI PRI MOJEM KONIČKU KI GA NIMA ŠE NI ZGODILO PA ŠE NESVET DA NE BOŠ MISLILA ŠE DAŠ ZANJ 160 IN KUPIŠ AVTO V AKCIJI ALI PO REDNI CENI DA BO ISTI ABS TE AVTOMOBILI SE RAZLIKUJEJO ŠE V ČEM DRUGEM KOT SAMO V ZAVORAH KAR PRIMERJAJ ENEGA KUPLENEHA V AKCIJI ALI PO REDNI CENI PA NE GLEJ NA ZUNANJOSTI
LP
Naj še jaz pristavim svoj pisker: koristno je, če ima avto poleg ABS še elektronsko porazdelitev zavorne sile, drugače bo efekt ABS bolj bogi. Namreč, vse, kar ABS naredi je, da prepreči blokado koles. V normalni situaciji se tako avto ustavi celo malo kasneje kot s klasičnim zavornim mehanizmom, na nekaterih podlagah: sneg, grušč (makadamske ceste…) pa celo drastično kasneje! Torej, tisti, ki ste mislili, da vam je ABS rešil življenje, ker ste se trčenju ognili le z močnim pritiskom na zavoro: larifari! Je pa izredno dobrodošel na nevarnih podlagah, npr. pri poledici ali pri mokri cesti, ko so s klasičnimi zavorami zelo hitro težave v stilu: Ups, kolesa so blokirala, avto gre po svoje… No, pa še eno prednost ima: med zaviranjem je avto normalno vodljiv in se lahko kakšni oviri, npr jami ali skali na cesti, elegantno ognemo.
Po drugi strani pa kolesa pri servo zavorah tudi ne blokirajo tako hitro, ker primejo bolj enakomerno. So pa taki zavorni mehanizmi dostikrat že serijski (brez ABS). Pri nekaterih modelih je pa to žal še vedno le domena ABS opcije, drugače ti pa podtaknejo kar “stare” direktne zavore.
Več o vsem tem pa lahko zveš na internetu, če še malo pobrskaš naokoli in se ne bojiš kakšnega tujega jezike, to je AN ali DE. Sama pretehtaj pluse in minuse in se odloči, če je ABS, ki ga imaš na voljo vreden tega denarja ali ne.
Lep pozdrav!
Dileme o ABS-u ni za začetnike ali
povprečne voznike.
Torej v tem primeru vsekakor DA !
Zelo dober voznik pa mora imeti “DOBER” ABS,
drugače je bolje, da je brez njega.
Tu dam v veliki meri Martinčeku prav!
Pri večini voznikov se čudim dejstvu, da pri
nakupu novega avtomobila skoraj vsi zahtevajo
klimo, dočim jim je “ABS” “španska vas”.
SMISELNO JE PA OBRATNO !
L.P.
Ravno včeraj sem gledal Auto moto und sport oddajo na TV, kjer so imeli točno tak primer v temi nasveti voznikom.
Testno vozilo je bil novi BMW 5, s katerim so preizkušali zavorne poti po snegu.
1a. najprej z dobrimi zimskimi pnevmatikami in ABSom vklopljenim na koncu zavorne poti (kjer se je avto ustavil) so postavili keglje
2a. iste pneumatike in izklopljen AMS. Avto se je ustavil pribl. meter in pol čez keglje
ponoven test z letnimi penumatikami na isti podlagi
1b. z ABSom izklopljenim gume so blokirale avto je rahlo zdrsnil iz smeri (nagib parkirišča) in se po neki razdalji ustavi (zopet postavijo keglje)
2b. enaka histrost enake (letne) pneumatike z ABSom avto se je ustavil po mojem občutku kaka 2m (ali pa še več) preko kegljev.
Zaključek potegnite sami, mislim pa, da je med nami malo takih, ki bi zanli v kritični situaciji pravilno in optimalno zavirati brez ABSa.