Najdi forum

Splash Forum Avto.Over.Net Avtomobilizem ABSURDNOST avto-industrije!

ABSURDNOST avto-industrije!

Ravno par dni nazaj sem si kupil revijo Avto katalog, ki vsebuje fotke, opise, cenike itd. cca. 2.000 avtomobilov in po moje več kot upraviči visoko ceno 1.490 SIT!!!

Sem pa na začetku te revije prebral uvodnik članek Mitje Gustincica in so me nekatere stvari skoraj dobesedno vrgle na rit!

Ali ste vedeli, da je za novega Ferrarija Enza, ki stane 645.000 EUR zaromete izdeluje ljubljanski Saturnus???!!! In isto to podjetje izdeluje zaromete za Maseratija, Lamborghinija, Opla, VW… itd.?
No, saj upam, da me ne bo kdo obtozil, da podcenjujem nas nacionalni ponos, ampak verjemite mi, ce bi dal toliko denarja za avtomobil ne bi hotel, da se njegovi deli izdelujejo na tisoc koncih po svetu, temvec bi zahteval rocno narejen avtomobil, ki ima zagotovljeno kvaliteto!
Podobno kot je to pri Bentleyju, ceprav zdaj tudi njim vec ne verjamem.

Pri ostalih avtomoblih pa so taksne stvari se veliko, veliko hujse in ze dolgo casa prakticirane. Recimo, ste vedeli, da skoljko za Porsche Cayenna in VW Touarega izdelujejo Slovaki?!
In, da bosta novi Passat in Audi A6 spodaj enaka?!
In, da je Maserati kupil dizelski motor, štirikolesni pogon in podvozje z vzmetenjem od Audija?!
Ali pa za vse BMW fene, da jih izdelujejo v Rusiji?!

Taksnih primerov je se veliko… Jaz nimam nic proti, ce se deli izdelujejo nekje drugje na svetu, ampak samo v primeru, da je 100% zagotovljena enaka kvaliteta. Cesar pa v praksi skoraj nikjer ni… kar poglejte kvaliteto vecine stvari, ki jih danes kupite in pise “Made in China”!
Pa nekateri pravijo, da je vazno samo stevilo delovne sile…vazno je predvsem kaksna je ta delovna sila!

Ja pa motorji od WV, Audi, Seat, Šoda se delajo na Madžarskem, pa TT ji pa A6,…. Ali si mislil, če je matična tovarna v nemčiji da je avto tam narejen? Polo je španski. Ej, pa tudi clio ni obvezno iz francije, je lahko iz Slovenije. Lastnik Saturnusa je pa Hella. Sicer pa tako ni važno kje je narejeno, večina Evropskih izdelovalcev se je začela na veliko seliti v Turčijo, važno je, kakšno imajo končno stopjo kontrole. Saj tako ali tkao v Nemčiji delajo v teh tovarnah v glavnem Turki in drugi priseljenci, v Audiju pa dosti slovencev. Važno je, da zahtevajo v vseh svojih tovarnah iste standarde kvalitete. Pa tudi v Šodi boš našel dosti komponent, ki so npr. v A6, ali pa drugih dražjih avtomobilih istega koncerna, če se bo pa to izkazalo dolgoročno uspešno, če bojo kupci kupili podoben avto za dosti več bo pa vprašanje. Samo pomisli, zakaj Škoda že toliko časa ni zamenjala Oktavije? Zato, ker je imela preveliko rast prodaje, ko drugi v koncernu izgubljajo (WV), pa tudi dosti krat se zgodi, da umetno zadržujejo povečanje proizvodnje (nekaj se je govorilo o Škodi in sedaj o Nissanu- napram Renaultu).

karen, jaz dobro vem, da se vecina avtomobilov oz. njihovih delov ne proizvaja v maticnih tovarnah!
In tudi nisem pisal o temu, temvec o necemu, kar si ti povzela od mene nekje v sredini svojega pisma in sicer o KVALITETI proizvedenih avtomobilov.
To lahko cisto vsak strokovnjak pa tudi laik potrdi, da se kvaliteta avtomobilov nenehno slabsa. Zakaj? Predvsem zaradi tega, kar sem napisal v svojem prvem pismu. Zaradi poceni, a tudi nekvalitetne delovne sile v tujini. Pa tudi kakovost materialov pri nekaterih avtomobilih se zal slabsa.

Sicer me je pa vrglo na rit predvsem to, da Italijani prodajajo Lamborghinije, Ferrarije ipd. po ceni 645.000 EUR (Enzo), njihovi deli pa so proizvedeni na tisoc razlicnih koncev po svetu z zelo vprasljivo izdelavo in kvaliteto materialov!
Ce bi poznala proizvodnjo Bentleyjev bi razumela o cemu pisem…

Mislim, da je povsem brezpredmetno razpravljati o tem, kje so avtomobili narejeni. Če bi bila izhodna kontrola dovolj dobra, bi iz vseh držav lahko prihajali enako kakovostni. Dokaz za to so Japonci, ki v Veliki Britaniji izdelujejo izjemno kakovostne avtomobile, čeprav so ti isti Britanci pri svojih znamkah kakovostno v dnu. Skratka, vse je v nadzoru.
Res pa je, da je tega težje izvajati v tuji kot v domači državi. Čeprav, kakšen herr flick bi vse hitro uredil.
Kar se pa tiče Saturnusa, njegovo sodelovanje s Ferarrijem in nekaterimi drugimi visoko cenjenimi znamkami ni nekaj novega. Izbrali pa so jih zato, ker lahko zagotovijo dovolj visoko kakovost in proizvodnjo tudi le nekaj kosov – praktično ročno delo.
Mimogrede: v avtomobilih je veliko delov iz Slovenije, med drugim alternatorji, prevleke in podobno. Ja, tudi pri mercedesih in beemvejih. Pa kakšne Savine gume bi tudi našli na kolesih. Ne nujno izdelanih v Sloveniji.
Huda je ta globalizacija, huda.

LPB

No ja, čeprav Bentleye in razne Aston Martine sestavljajo povsem ročno to še ne pomeni, da se kej manj kvarijo – prav nasprotno. Sploh pa, v čem je dejansko problem? A bi po tvojem morali imeti pri Ferrariju v tovarni še steklarno za luči delat?

resnik, ti ne sodis v taksen pogovor s tako nepremisljenimi in neprimernimi izjavami!
v cemu je problem?! To sem napisal ze vsaj dvakrat!!!
Problem je v kvaliteti avtomobilov, za kar je velik razlog, da se avtomobile izdeluje v drugih drzavah brez kontrole (oz. slabe) kakovosti opravljenega dela in materialov.

Ce bi jaz placal 645.000 EUR za avto, pricakujem, da je od A do Z narejen rocno z vsemi materiali 1. kvalitete itd.
Skratka najboljsi in najkvalitetnejsi avto, kar ga lahko clovek danes proizvede!
Sicer pa me, resnik, res zanima od kje ti ves, da se Bentleyji in Aston Martini kvarijo?! Daj da uganem, ti ali tvoji kolegi so jih imel ze ene par… LOL 😀

Vidim da ne poznate avtomobilske industrije. To je kompleksen sistem, ki vam končnim kupcem predstavlja recimo temu dosegljivo ceno. Zakaj nastaja razlika med recimo Enzo ferrarijem in golfom. Kot prvo Ezno je malo serijski avtomobil, ki bi ga recimo lahko sestavljali tudi ročno, v njem se uporablja materiale glede na njihove specifike, kjer največjo vlogo igra teža. Cena teh materialov so višje, ker pa je sestavnih delov veliko je tudi cena potem astronomska. Golf recimo 5-ica je drag, vendar armatrua in vrata ter volan so iz cenene plastike, ni tega ni onega; vse je narejeno za proizvodnjo milijonskih serij. In tu tiči bistvena razlika v SERIJI. Za primer verjetno vsem poznan BMW pravi, da je razvoj sedme serije astronomsko drag, potem se vleče tehnologijo v šestico in petico, trojki pač ostanejo že znane rešitve. BMW svoj dobiček kuje na 3-jki, če pridejo s petico na nulo so srečni, sedmica pa je zgolj smetana na sladoledu, katero se gradi zaradi ugleda in ne ekonomičnosti.
Skupne platforme avtomobile povezujejo saj si trije dobro pordajani modeli napr (golf, audi a3, oktavia, leon) delijo podvozje. Seveda prvega tržijo pri audiju, drugi so na vrsti VW, tretji seat in četrti škoda. Seveda ni primerjave med oktavijo in a3-jem, ker se namensko vgrajuje v oktavijo cenjše dele. Isto je z motorji… se je 130 km tdi v vseh teh različicah, sam sem imel priložnost da vse štiri zaporedno testiram… audi res leti, VW je malo okleščen te elektronike čeprav pravijo da je ista ampak motor ni tako prožen, nato pa isti motor v seatu ali pa oktaviji ponuja pol toliko prožnosti kot audi isto je potem s pospeški.
Izdelovanje delov temelji na tolerancah. Do danes ni še nihče na tem božjem svetu pogruntal izdelovanja v nulo. Vsak del, ki je vgrajen v avtomobil je recimo temu kontrolirana, saj za to obstajajo posebni predpisi. Prerpičan sem da je tam 99%blatnikov v toleranci toleranca pa je lahko tudi zelo majhna, vendar če sta oba dela izdelana na najnižji dovoljeni meri lahko pride do zraka in potem kakega škripanja ali kaj podobnega; vendar ta dva dela je možno med seboj sestaviti oz zavariti ker sta “v meri”. Pa naj to dela za renoje bolgar ali pa za VW kragujevac, ki je včasih štancal yugote. Pri motorjih je stvar bolj delikatna, ker je lahko luknja na najvišji možni meri in bat na najnižji možni meri; sej zadeva teče in je v toleranci, vendar ta motor je racimo temu že malo obrabljen. Pri turbinah in podbnih delih pride to bolj do izraza. V sobotne delu 17.1 je tabela koliko avtomobilov na tisoč prodanih je bilo slabih. Če je vgrajenih en milijon delov in vsak ima svojo toleranco ostaja možnost da bodo zmontirali zgolj skup okoliščin da zmontirajo sicer dobre dele, ki tvorijo med seboj slabo celoto. To v garancijskem roku sicer odpravljajo, ker se tega zaveda proizvajalec in je to še vedno ceneje kot da bi uvedli nov sistem zagotavljanja kakovosti in proizvajali doma. Sicer pa lahko potolažim da nemci po večini sami izdelujejo podvozja in zunanje pločevine. Če pa vas to moti kupte japonca, ki ga verjetno izdelujejo v koreji 🙂

Matr WiseGuy, ti pa si primitivec. Ampk recimo, da se mi da…

Ti pričakuješ, da boš za milijon € dobil popolnoma ročno izdelan avto? Tega ne boš dobil – tudi Aston Martini in Bentleyi si “sposojajo” dele od drugih proizvajalcev. Sploh pa pri npr. Enzu ti ne plačaš ročno narejenih luči, ampak se plača “dirkalni stroj”. Kaj pa ti osebno pričakuješ pa mož v Ferrariju zgleda ne zanima preveč, ker so vse Enzote z lahkoto prodali – in to s “poceni” lučmi.

Sicer so pa statistike pokvarljivosti dokaj dostopne. Če bi kaj vedel o teh dveh luksuznih znamkah bi tudi to vedel. Vsaka japonska znamka ima bolj zanesljive avte od AM, Bentleya, Morgana, Jensena i drugih “Angležev”. Fora ročne izdelave ni nevekakšna kakovost, ampak eskluzivnost in pa “craftsmanship” (ne vem, kako bi to prevedel).

bravo Misko, lep prikaz, plosk plosk plosk

resnik, tebe ocitno niso naucili osnovnih olik…ampak cuta za manipuliranje ti pa ne manjka!

Prvo, Ferrari Enzo ne stane 1 MIO EUR, temvec 645.000 EUR.
Drugo, jaz kot kupec (in verjamem, da tudi vsi ostali) ne bi placali toliko denarja samo za motor!!! (zelo zanimiv bi bil tvoj argument na to, kje se avtomobili s taksnimi motorji sploh lahko vozijo…ali te motorje po tvoje samo glancajo v svojih garazah).
Tretje, ne vem kaj imajo vodilni pri Ferrariju veze s to temo; si popolnoma zgresil bistvo, kot tudi pri vseh ostalih stvareh… ce pa ze, bi bilo zelo zanimivo opazovati kaj bi se zgodilo, ce bi ti isti kupci tocno vedeli kaj kupujejo!
Cetrto, jaz nisem pisal samo o rocni izdelavi, temvec tudi o kontroli kakovosti dela in materialov. To sem ze veckrat napisal, pa vidis, si se vedno nisi zapomnil.
Glede Bentleyja pa se najprej vrni na konec moje tretje tocke in beri naprej-bodoci kupci Bentleyja lahko ves cas spremljajo, ko se njihov “ljubljencek” proizvaja oz. bolje receno sestavlja. Ob tem se upostevajo vse kupceve zelje oz. zahteve. Ob tem se postavlja samo eno mejo-globina kupceve denarnice…

misko, ne zameri mi, ampak ceprav si napisal nekaj zanimivih dejstev in se vidi, da se ocitno spoznas na avtomobilsko industrijo, je tvoj post tipicen primer dolgega “eseja” brez jedrnatosti oz. jasno izrazene poante.

To, kar si napisal je samo posredno oz. delno bistvo te teme!
Ce ze hoces, raje razlozi zakaj so avtomobili narejeni v drzavah izven drzav maticnih tovarn toliko slabse kakovosti.
In razlozi zakaj sploh pride do tega, da se proizvodnje selijo v druge drzave.
Kot ekonomist dobro poznam vse te razloge in tudi vem, da avtomobilski proizvajalci sluzijo najvec na svojih cenejsih modelih.
Moja poanta je ta, da bi morali avtomobilski proizvajalci ze na zacetku pravilno (z vidika kakovosti) zastaviti poslovanje.
Racunica vecine avtomobilskih proizvajalcev pa je samo ekonomska. Izjeme obstajajo, vendar jih je malo in vsak dan manj…

Pojma nimaš, mulček. Še par let počakaj pa se bomo morda kasneje pogovarjali… Samo to bom reku, glede na to, da si očitno sediš na ušesih in slišiš samo sebe.

Vili, ali se ze slisal za cloveka, ki je sesal veslo?!
No, v tebi smo koncno nasli taksnega cloveka! 😀

pa kaj če cayena slovaki izdelujejo. očitno si rasist.

potrebno je končni izdelek ocenit, če j ekvaliteten itd. ne pa se brigat kdo ga izdeluje!

Če nekoga podcenjuješ še ne pomeni da si rasist 🙂

Denar je sveta vladar…

Made in…xy še ne pomeni, da je tam narejen. Zakaj je tako, pa razlaga vrstica višje.

TI SI PACIENT!!! To je vse kar lahko povem!!! Zakaj? So ti že ostali odgovorili…

Vse lepo in prav, da poveste svoje mnenje, vendar prosim brez poniževanja!

LP, Mitja K

Welcome to new world order……

LP

Še dobro, da elektronike ne odpirate, tam je 90 % stvari made in china in made in korea: )))

Resda je to samo posredno povezano s temo, ki sem jo odprl, pa vendar…

Mene osebno je najbolj presenetilo, ko sem v Zurichu (Svica) skoraj na vsakemu koraku dobil v roke izdelke, ki so imeli napise “MADE IN CHINA”.
In ne govorim o robi s trznice ali ulice, temvec iz t.i. respektabilnih trgovin.
In tudi Svica naj bi bila pojem standarda, kvalitete ipd., sploh pa Zurich, ki lezi v nemskem delu Svice.

In ne razumite me napacno, ker proti Kitajcem nimam nic, ampak roba, ki jo tam izdelujejo je v 99% primerov slabe ali slabse kakovosti, kot kje drugje.
In tocno o temu sem pisal v tej temi in ne kot pise neki DOKTOR tukaj, ki nima ne kulture, ne znanja, da bi to razumel.

Mene ne moti kje so stvari izdelane, samo, da so izdelane kakovostno, kar pa je danes ze prava redkost!!! In avtomobilska industrija ni nobena izjema!

je pač tako, da je razmerje kakovost:cena v prid proizvodnji na daljnem Vzhodu. Malo manjšo kakovost lahko proizvedeš za precej nižjo ceno. Sicer pa imaš še vedno tudi izvrstnih ročno izdelanih (butičnih) izdelkov, ampak to se pa tudi plača. Pri vsej tej ponudbi, ko lahko danes dobiš vse, kar si poželiš, pa res ne razumem kaj te to tako matra.

Točno, se strinjam s teboj. Problem je kakovost končnega izdelka.

Se še spominjam, ko je Planika delala superge za Adidas. V primerjavi s sedaj narejinimi, od katerekoli znamke supergami, je bila tista izdelava na nedosegljivem nivoju za današnje izdelke.

Pa tudi tekstilni izdelki domačih izdelovalcev so neprimerno bolj kvalitetni kot pa razni uvoženi izdelki delani na daljnem vzhodu, ki nosijo renomirano ime.

luči za Lamborghinija so razvijali tudi na fakulteti za strojništvo v lj; ti pa da mislit da saturnus dela luči za ogromno evropejcev in to očitno dobro. Sicer pa enostavni žaromet ni tako enostavna reč ne za naredi ne za razvijat. Pejd v staurnus in vedel boš zakaj lamborghinij naroča pri njih.
Recimo unior dela nameske stroje za obdelave motronih blokov (isti stroj je za švabe al pa ruse), ojnice in končnike za vw, prevent šiva usnje na sedeže, sava gume za goodyear, ki so serijsko vgrajene… akrapovič najboljše avspuhe za motroje. Pa bo reku en švab. “Sej balkanci ne zanjo delat avpusov”; očitno pa jih. isto analogijo lahko vlečeš med kitajci, rusi in nemci. In če bi to držalo potem bi bili lekovi proizvodi v sloveniji uporabni, v ruski fabriki bi bili škodljivi in nevarni za uporabo, v nemški pa bi ti proizvodi delali čudeže.

Sej je vse en k… al piše made in slovenia ali pa made in china za evropo in ameriko je to eno ta isto vprašanje kdo izmed teh “črncev” naredi cenejše, pa še vedno zadosti kvalitetno.

Mislim, da ima Pametni Tip malo preveč predsodkov ali pa ne sledi hitrosti vrtenja zemeljske krogle …
No, da bo razumel, mu napišem “po slovensko”: Baby, you’re out of time.

New Report

Close