ABSURDNOST avto-industrije!
Hmm, nisem vsega bral, vendar se bom oglasil, ker poznam stroko in bi rad nekaj pojasnil. WiseGuy, luči za enza delajo v saturnusu, ker so za to strokovnjaki. Vedeti moraš da to niso ceneni žarometi in da en sam primerek dosega ceno s tremi ničlami na koncu v evrih. Leče so iz vrhunskega stekla (sicer se uporablja plastika ali karbon) vsaka je posebej izdelana in kontrolirana, ter naročena iz Nemčije. Ker jih dela pač nek drugi strokovnjak, specializiran samo za leče. Torej: če misliš da je roba, zato ker je iz slovenije manj kakovostna in cenejša, se hudo motiš. Je iz slovenije zato, ker inženirji pri ferrariju ne dosegajo takega nivoja kot ga naši. In ne podcenjujem ferrarijevih inženirjev in oblikovalcev. Vrhunski so, morajo biti, vendar ne na vsakem področju. Zato prepustijo področje luči strokovnjakom za luči. Saj tudi gum ne delajo sami, klimatskih naprav, elektronike,… Edino pogonsko krmilni sklop je verjetno njihov, pa še to ni vedno nujno. Isto je z lamborghinijem.
In naj bo nekaj jasno. Slovenci imamo močno razvito avtomobilsko industrijo. Vrhunsko. Bolj kot si kdorkoli misli. Zgoraj je bil omenjen akrapovič, najboljši izpuhi za motocikle na svetu, vstopajo tudi v avtomobilsko področje in tudi iz F1 so jih že klicali!!! Morajo biti najboljši, da se to zgodi. Prevent, avtoelektrika iz šempetra, holding Hidria, Sava, Revoz, saturnus, in še tisoče manjših, manj znanih firm s svojim know-how in odlično kvaliteto. Mora biti tako, če želijo uspeti na tem krutem trgu.
Hja, kdor želi voziti avto, ki nima vsaj enega slovenskega dela vgrajenega je najbolje, da kupi američana ali japonca, mogoče indijca ali avstralca, ker evropejskega skoraj gotovo ne bo našel. Pa vseeno naj prej povpraša, da ni slučajno alternator ali mogoče sedežna prevleka iz slovenije. Hja, mali je ta svet.
Niko, res je tezko debatirati, ce se tako pozno vkljucis in ob tem ne preberes vsega.
Prvo, poanta moje teme ni bila o temu cemer pises (preberi si “poanta teme”) in drugo, ti si se dotaknil samo enega, zelo ozkega aspekta (slovenska izdelava avto. delov) tega globalnega problema, ki zadeva vse industrije, in ne samo avtomobilske!
Problem pa je, naj ponovim, v upadajoci kakovosti na globalni ravni!
Zakaj je tako, pa je ze druga zgodba, ki smo jo tukaj tudi obdelali…
No, Pametnjakovič (to je boljši prevod tvojega vzdevka), to je sicer res čisto mimo teme, pa vendar: če ne verjameš meni, ki sem – med drugim – tudi diplomirani anglist (in sem pred leti celo učil angleščino na tečajih v CTJ in na Miklošiču), boš morda verjel slovarju (prekopirano iz elektronske oblike Velikega angleško-slovenskega slovarja):
wise2 [waiz] adj (~ly adv) pameten, moder,
razumen, uvideven, izkušen; oprezen, preračunljiv,
zvit; obveščen, seznanjen, poučen, vedoč; obs
učen; A sl zavesten, vedoč, na tekočem …
O slovenščini se bova pa morda začela pogovarjati takrat, ko boš odkril, da ima sičnike in šumnike, in ko mi boš prepričljivo pojasnil, zakaj si se za komunikacijo s Slovenci v slovenščini na slovenskem forumu odločil za angleški, pravzaprav ameriški (upam, da veš, da to ni isto) vzdevek …
Aja, kar se teme tiče, ti lahko kot lastnik ustreznega magisterija in diplome MBA (ki sem jo opravil v angleščini) zaupam, da je to, kar ti imenuješ “absurdnost”, že kar dolgo splošen pojav, značilen za dolgo vrsto zlasti delovno intenzivnih industrijskih panog oziroma za t. i. sekundarne dejavnosti. To je bila tudi ena od poant moje sicer res zajedljive pripombe.
“No, Pametnjakovič (to je boljši prevod tvojega vzdevka), to je sicer res čisto mimo teme, pa vendar: če ne verjameš meni, ki sem – med drugim – tudi diplomirani anglist (in sem pred leti celo učil angleščino na tečajih v CTJ in na Miklošiču), boš morda verjel slovarju (prekopirano iz elektronske oblike Velikega angleško-slovenskega slovarja):
wise2 [waiz] adj (~ly adv) pameten, moder,
razumen, uvideven, izkušen; oprezen, preračunljiv,
zvit; obveščen, seznanjen, poučen, vedoč; obs
učen; A sl zavesten, vedoč, na tekočem …
O slovenščini se bova pa morda začela pogovarjati takrat, ko boš odkril, da ima sičnike in šumnike, in ko mi boš prepričljivo pojasnil, zakaj si se za komunikacijo s Slovenci v slovenščini na slovenskem forumu odločil za angleški, pravzaprav ameriški (upam, da veš, da to ni isto) vzdevek …
Aja, kar se teme tiče, ti lahko kot lastnik ustreznega magisterija in diplome MBA (ki sem jo opravil v angleščini) zaupam, da je to, kar ti imenuješ “absurdnost”, že kar dolgo splošen pojav, značilen za dolgo vrsto zlasti delovno intenzivnih industrijskih panog oziroma za t. i. sekundarne dejavnosti. To je bila tudi ena od poant moje sicer res zajedljive pripombe.”
BUHAHAHAHA!!!
Diplomirani anglist, diplome, magisteriji…
Zakaj pa nisi predstavil svojega celotnega CV-ja?!
Si tocno potrdil, kar ze leta in leta govorim, predvsem o formalni in sumim, da tudi tvoji zahodnjaski izobrazbi-DA JE VREDNA POCENEGA GROSA!
Sam sem tudi visokoizobrazen, pa se s tem ne hvalim, ker vem, da to nic ne pomeni, se najmanj pa to, da je nekdo razgledan ali bognedaj kulturen, kot si ti nazorno prikazal!
Mimogrede, kako ti omenjeni magisterij pomaga pri razumevanju avto. industrije oz. globalne industrije nasploh?!
Sicer pa, da se ne spuscam v maloumne debate s tabo, je bilo jasno razvidno (sploh pa zdaj po drugem postu), da ti niti ne ves kaj poanta sploh je!
Hehehe, si pa res pomilovanja vreden…upam, da ti tvoji poskusi impresioniranja delujejo vsaj na nasprotni spol, ker se bojim, da bos drugace ostal celo zivljenje sam…ce pa si slucajno istospolno usmerjen, pa se ti globoko opravicujem… 🙂
“Mislim, da ima Pametni Tip malo preveč predsodkov ali pa ne sledi hitrosti vrtenja zemeljske krogle …
No, da bo razumel, mu napišem “po slovensko”: Baby, you’re out of time.”
“O slovenščini se bova pa morda začela pogovarjati takrat, ko boš odkril, da ima sičnike in šumnike, in ko mi boš prepričljivo pojasnil, zakaj si se za komunikacijo s Slovenci v slovenščini na slovenskem forumu odločil za angleški, pravzaprav ameriški (upam, da veš, da to ni isto) vzdevek …”
Se nekaj, Mikro s podarjenim magisterijem, to, da jaz ne uporabljam sumnikov, sploh preko racunalnika, ni slovnicna napaka, temvec cisto prakticna odlocitev zaradi postavitev tipk na mojemu racunalniku.
To, kar pa si ti napisal, dragi magister v prvem sporocilu, pa je ena sama slovnicna zmesnjava.
Ne posedujes namrec osnovnega slovnicnega znanja o navednicah, kot tudi ne o uporabi velikih zacetnic!
S taksnim “znanjem” bi imel tezave se v osnovni soli.
Zato, dragi magister, vsa tvoja silna pisna priznanja ti v prakticnem zivljenju ne koristijo NIC!
Sploh, ce si dusevno prazen.
Zdaj pa se, ali zacni obnasati kulturnemu cloveku primerno, ali pa zapusti ta forum.
S tvojo odlocitvijo bos namrec dokazal, kaksen clovek si v resnici.
:-)))))))) ko mački stopiš na rep …
No, najprej sploh nisem mislil odgovoriti, me pa vseeno zanima, kaj konkretno je narobe v mojem prvem sporočilu …
Pa naj bo morebitno pojasnilo razumljivo pomilovanja vrednemu duševno praznemu nerazgledanemu in nekulturnemu Mikro človeku s podarjenim magisterijem, ki bo ostal celo življenje sam, če ni istospolno usmerjen …
Hvala!
Da ne boš živel v zmoti, si občasno poglej angleško-slovenski slovar, kjer boš pod besedo wise našel naslednjo razlago:
wise2 [waiz] adj (~ly adv) pameten, moder,
razumen, uvideven, izkušen; oprezen,
preračunljiv, zvit; obveščen, seznanjen, poučen,
vedoč; obs učen; A sl zavesten, vedoč, na
tekočem;
Glede na tvoje modrovanje, pa bi težko rekel, da katera od naštetih razlag drži zate.
WiseBoy, sploh nimam namena debatirat, čeprav si morda to želiš. Prebral sem tvoj post, in se odločil odgovoriti nanj. Imam to pravico? Povedal sem stvari, ki zagotovo držijo in povedal sem jih zato, ker se mi je zdelo da boš moral nekatere stvari še razčistiti.
Pa ti bom po točkah še enkrat pojasnil par stvari:
-kupci želimo čim cenejše avtomobile s čim več opreme, obenem pa proizvajalci čim večje dobičke. To dosegajo proizvajalci s selitvijo manj zahtevnih procesov proizvodnje (npr. montaža) v države s cenejšo delovno silo. Z ustrezno kontrolo kvalitete in avtomatizacijo procesov se da dosegati zelo dobro kvaliteto izdelka ne glede na geografsko širino ali dolžino tovarne. Medtem pa proizvodnja tehnično zahtevnih delov in razvoj ostajata v peščici izbranih držav.
-cenejše izdelke in visoko kvaliteto se da dobiti z modulacijo posameznih sklopov, v čemer je dober ravno volkswagen, poslužujejo se pa tudi vsi ostali. Zato vidimo enake platforme pri VW, audiju in škodi, ali na primer pri nissanu in volvu. Če se izkaže da je neka tehnična rešitev dobra, jo bodo seveda bolj množično uporabljali, pri večjem številu (različnih) vozil se pa napake lažje odkrijejo ter hitreje ceneje odpravijo. Serviserji imajo manj težav, saj so si modeli podobni za vzdrževanje itn. Vse to prispeva k večji kvaliteti končnega izdelka in ne manjši.
-ekskluzivna ročna proizvodnja ne zagotavlja višje kvalitete. Stavim, da je ena toyota yaris bolj kvalitetno sestavljena kot omenjeni ferrari enzo ali kak, še bolj redek avtomobil. Visoke serije omogočajo avtomatizacijo to pa posledično bolj natančno izdelavo in manjše tolerance. Vendar ljudje ferrarija ne kupujejo zaradi kvalitete temveč zaradi performans ali zgolj zaradi prestiža. Ja vanj so vgrajeni najboljši materiali, in dosti več visoke tehnologije, vendar: servisni intervali so pri ferrariju zagotovo krajši, več je potrebnega vzdrževanja, itn. Ampak to je čisto druga zgodba.
Hočem reči to: ročna proizvodnja takoj pomeni več izmeta, več slabih izdelkov da dobimo enega vrhunskega, zato cene eksponentno naraščajo.
-In še replika na to, zakaj je maseratti kupil tehnologijo od audija: tehnologija je vedno prehajala iz rok v roke, vso zgodovino avtomobilizma. Kar je dobro, so pač vsi hoteli imeti. Kaj je tu čudnega? Najbrž ne veš, da sta dizelsko tehnologijo TDI, ki jo je še nedavno uporabljal VW razvila fiat in bosch? Potem je fiat prodal patent boschu, ker so pač mislili, da ne bo tak uspeh kot se je potem izkazalo. In to tehnologijo je potem prevzel VW. Fiat in drugi proizvajalci so potem morali poiskati novo. Nastala je dieselska common rail tehnologija. Sedaj jo je prevzel tudi koncern VW, le da so pustili stare oznake, saj se je izkazala za boljšo v marsičem.
Vseh teh zgodbic je na tisoče, odkar je na ceste zapeljal prvi avto. In bolj ko se spoznavaš s tem, manj ti je vse skupaj absurdno in vse bolj razumljivo. WiseBoy, sedaj, če želiš poskusi razumeti, kar sem ti hotel pojasniti, v neko debato in medsebojno prepričevanje se pa ne bom spustil. Se mi ne da. Lahko edino še kaj vprašaš. Lep dan želim.