Ali imajo Slovenci razčiščene osnovne pojme?
Denimo, kaj dela državni zbor, kaj dela predsednik republike, kaj dela vlada..
državni zbor:zakonodjana oblast
vlada:izvršna oblast
predsednik države:predstavlja državo, reprezentativna funkcija
Slovencem to očitno ni jasno, niti novinarjem ne, ki hvalijo Drnovška za “njegovo zunanjo politiko” in podobne neumnosti.In pišejo o “dvoboju med vlado in predsednikom republike” na zunanjepolitičnem področju.
Kakšen dvopboj, če pa predsednik države nima praktično nič z zunanjo politiko..
Kdaj bo tej nesrečni slovenski javnosti, z novinarji na čelu jasno, da je zunanja politika stvar vlade, predsednika vlade, zunanjega ministra, nikakor pa ne predsendika države.
Pri nas je to še vedno vse malo po balkansko.Ni čudno, da se Drnovšek počuti, ko da je cesar, ko dobi od vlade opozorilo, nas se ne vtika tja, kjer nima pristojnosti, pa začne jokat, da “si vlada skuša podrediti predsednika države”.
Predsednik Vlade Janša je je izredno toleranten do Drnovška. Predsednik države po Ustavi sprejema predsednike drugih držav, pregleda častno četo in ima podobne častne zadolžitve. On ne vlada in ne sme vladati po Ustavi. V zunanjo, notranjo ali katerokoli politiko se ne sme vmešavati. Lahko pokliče na pogovor kateregakoli iz vlade in mu pove svoj pogled. Kaj pa naš MODRI dela. Ne opravlja svoje funkcije kot bi jo mogel. Pogovarja se in meče kosti svojim podložnikom, ki se tega ne zavedajo, saj jim itak pravi, da so sami buteljni in nič poduhovljeni. Novinarji mu pa držijo štrik in pišejo in govorijo o nekakšnem dvoboju. Janša se z nikomer ne bode. Drnovšek dnevno podtika in meče grde besede in sovraštvo, razdor iz sebe. Pa se šteje za poduhovljeno osebo, ki nikomur nič noče. Razklal bo slovenski narod in preproste ljudi zapeljal, ker je tako dober, bolan, pa pameten, pardon moder, moder. Naj gre v tri krasne. Skrbi zase Slovence pa zapeljuje. Zame je hudobnež prve vrste, ker zavaja ljudi.
Ustava RS določa funkcije, tako predsednika RS kot tudi funkcije Vlade RS.
Sicer pa so novinarji diplomiranci FDV, za katere se itak ve, da objavijo samo tisto kar jim drugi servirajo, o kakšnem razislovalnem novinarstvu niti ni govora. Že višek njihovega raziskovalnega novinastva bi že bil, če bi pogledali v Ustavo RS. Sicer pa izjave politikov prejmejo vrez kakšnekoli kritike, da bi pa kakšne izjave preverili, pa je že višek njihovega intelekta.
Avtor: meja
Datum: 08-09-06 08:45
predsednika vlade pa na koncu potrdi predsednik države
—————
Kakšna oslarija.Predsednik države po volitvah v državni zbor imenuje MANDATARJA za sestavo vlade.
Vlado seveda z vsemi ministri in premierjem vred potrdi državni zbor, ne pa predsednik države!
To so osnovne stavri, za boga.Če ljudje verjamete v takšne neresnice, kakršno je ven vrgla meja, pol ni čudno, da je povprečen Slovenec prepričan, da je predsednik vlade podrejen predsedniku države..
Predsednik vlade po volitvah mandatarja Državnemu zboru le predlaga (ne imenuje!). Državni zbor ga potrdi.
Uroš Slak je diplomant in magister ustavnega prava, vendar včeraj ni pokazal nobenega pravnega znanja, oziroma oddaja je bila iz vidika pokritosti pravne problematike, totalen, ampak res totalen poden.
Šele zgodovinar Peterle je vsaj približno postavil stvari na svoje mesto.
V državah, z urejeno higijeno medijskega prostora, bi za tak fiasko letela odgovoren urednik oddaje in novinar.
Kaj Tajfun,
se boš odločil opustiti pozo vzvišenega razsodnika in človeka, ki je “nad dnevnim politikantstvom”. Če bi poznal ali če bi se vsaj potrudil poiskati zakon bi ti bilo jasno, da se je Slak šel agitprop.
Vprašanja, ki NAJ bi se včeraj obravnavala so v zakonu in ustavi zelo natančno opredeljena in za mnenje ne bi bilo treba v studio povabiti nobenega izmed akterjev zgodbe, ampak bi zadostovalo ljudem v eter prebrati nekaj členov zakona in bi bila stvar jasna, saj zakon natančno razmejuje pristojnosti vlade in pristojnosti predsednika države.
Slak pa je slab voditelj tudi zato, ker svoje goste obravnava precej neenakopravno. Predvsem pa goste prekinja takrat, ko ne želi, da bi se v eter povedala kakšno preverljivo dejstvo, ki ne spada v kontekst njegovega agitpropa. Če je gost tako svetovljanski in vljuden, da ne vskoči v debato, ostane tiho do konca oddaje.
Povzeto po Zakonu o zunanjih zadevah
14. člen
(odpiranje in zapiranje predstavništev)
Diplomatsko predstavništvo se odpre ali zapre z ukazom predsednika republike. Predlog pripravi minister za zunanje zadeve, določi ga vlada po predhodnem mnenju delovnega telesa državnega zbora, pristojnega za zunanjo politiko.
Konzulat se odpre ali zapre s sklepom vlade, izdanim na predlog ministra za zunanje zadeve. V sklepu o odprtju konzulata določi vlada v soglasju s sprejemno državo tudi vrsto konzulata, njegov sedež, stvarno pristojnost in konzularno območje.
Pri odločanju o odprtju ali zaprtju predstavništva se upoštevajo intenzivnost bilateralnih odnosov, gospodarsko sodelovanje, prisotnost slovenske narodne manjšine ter slovenskih izseljencev in zdomcev oziroma drugi razlogi.
Ukaz oziroma sklep o odprtju ali zaprtju predstavništva v tujini se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
30. člen
(posebna misija)
Posebna misija je začasna misija, ki predstavlja Republiko Slovenijo in jo le-ta pošlje v drugo državo z njenim soglasjem, da bi se pogajala o določenih vprašanjih ali da bi izpolnila določeno nalogo.
Vlada s sklepom določi vodjo in člane posebne misije ter njen mandat in način financiranja misije.
Naloge, povezane z delovanjem posebne misije, opravlja ministrstvo za zunanje zadeve.
31. člen
(urad)
V posebej utemeljenih primerih in ko je to v zunanjepolitičnem interesu države, lahko vlada na predlog ministrstva za zunanje zadeve dovoli odprtje urada Republike Slovenije v tujini.
3. MEDNARODNE CIVILNE MISIJE
32. člen
(sodelovanje v mednarodnih civilnih misijah)
Ministrstvo za zunanje zadeve v sodelovanju z drugimi pristojnimi ministrstvi zagotavlja udeležbo v mednarodnih civilnih misijah.
Podrobneje se udeležba v mednarodnih civilnih misijah uredi s podzakonskimi akti.
Ustava in v si zakoni so objavljeni na spletnih straneh Državnega zbora
2. člen
Slovenija je pravna in socialna država.
(Pravna država pomeni, da državne institucije delujeja na podlagi in v okviru ustave in zakonov. Delovanje v okviru zakonov pa pomeni, da ne smejo delovati na področjih, kjer jim zakon tega IZRECNO ne dovoljuje. To pomeni da ne morejo delovati mimo zakona in na svojo roko.)
o pristojnostih predsednika države:
107. člen
(pristojnosti predsednika republike)
Predsednik republike:
-razpisuje volitve v državni zbor;
-razglaša zakone;
-imenuje državne funkcionarje, kadar je to določeno z zakonom;
-postavlja in odpoklicuje veleposlanike in poslanike republike in sprejema poverilna pisma tujih diplomatskih predstavnikov;
-izdaja listine o ratifikaciji;
-odloča o pomilostitvah;
-podeljuje odlikovanja in častne naslove;
– opravlja druge zadeve, določene s to ustavo.
Na zahtevo državnega zbora mora predsednik republike izreči mnenje o posameznem vprašanju.
Janša je tako “glup” in vase zaverovan,da bo verjetno kmalu tudi vreme in rast trave odvisna od njega in Rupla.Narod naš,kdaj boste spregledali in začeli dojemati,da nas prav vsi molzejo in se nam za hrbti smejejo,ko nas tako “veselo in močno nategujejo” in zapravljajo naš denar.Res je,nekaj je protokol,drugo je vladanje.Samo mi butasti Slovenci prenašamo take naše vrhovne vodje,da nam bo še dolgo slabo,ko njih ne bo več na oblasti,ko bomo požirali njihov balast,i nam ga bodo zapustili.Ne pa trosit pameti,da je Rupsi pameten,ko je že nekaj strank zamenjal.Mnogim še ni jasno,da si je samo svojo rit obložil,da zopet dela sramoto sloveniji in zapravlja naš težko prislužen denar-beri davki,pa še efekta v zunanji politiki ni nobenega,žal.
Pa še ozadje, zakaj ima predsednik države pri nas tako malo pooblastil. Ustavo in politični sistem je v velikem delu sprejemal Demos. In vsem je bilo jasno, da bo za predsednika izvoljen Kučan, ta rdeč. Zato so pooblastila predsednika kar se da omejili, da bi onemogočili Kučana.
Je pa nekaj za razmislit. Predsednik države je edini, ki je izvoljen na neposrednih volitvah kot posameznik, za razliko od predsednika vlade in ministrov. Če lahko še rečemo, da jih je večina izvolila Janšo, pa za g. Ruplja tega zagotovo ne moremo reči. Torej kdo lahko bolj suvereno zastopa moje mnenje, tisti ki ga jaz poimensko, neposredno izvolim ali tisti, ki ga postavi politična stranka, ki ima večino.
O tem kako se v Sloveniji spoštuje Ustavo in zakone, bi se pa dalo razpredati tudi recimo pri ločenosti cerkve in države. Če cerkev ne spoštuje Ustave, zakaj bi jo pa predsednik države ali sploh kdorkoli. Največja moralna avtoriteta v državi jo negira, torej…
Tole kar si napisala coco bi bila ob dejstvu, da nimaš pravne izobrazbe napaka, ob dejstvu, da si pravnica, pa je to neramna laž.
Prve demokratične volitve v takratno slovensko skupščino in za takratnega predsednika predsedstva so potekale maja 1990 in takrat je Milan Kučan premagal Jožeta Pučnika. Ustava pa je bila sprejeta več kot eno leto kasneje, to je 23.12.1991. Zato se je ob drugi kandidaturi Milana Kučana tudi postavilo vprašanje, če morda ne kandidira že tretjič.
Parlamentarni model je bil zbran po nemškem modelu, predvsem zato, ker francoski polpredsedniški model koncentrira preveč moči in pristojnosti v roke enega človeka.
Tak model so izbrali na Hrvaškem, Rusiji, Ukrajini, Srbiji, Belorusiji in učinki so bili zelo avtokratični.
Volilnih sistemov je tudi malo morje, to kar ti zgoraj opisuješ o volitvah človeka z imenom in priimkom imajo recimo v Veliki Britaniji v okviru večinskega volilnega sistema, ki je bil po odločbi ustavnega sodišča sodeč, na referendumu izglasovan tudi pri nas. Pa so stranke gladko zignorirale voljo volilcev, kakor tudi odločbo ustavnega sodišča.
Ko se je v ZDA zgodila prisluškovalna afera Watergate so kršitev ustave obsodili vsi američani ne glede na politično ali svetovnonazorsko pripadnost, ker je bilo še vsakemu teksaškemu redneck-u jasno, da je najhujši zločin zoper ameriško družbo, kršenje ustave s strani ene izmed političnih institucij.
Kakšno povezavo ima RKC z zgornjo problematiko, coco, je jasno samo tebi. Janša, Rupel, Drnovšek so ateisti. Pravniki baje tudi ne zapadate v logiko in nivo gostilniškega čveka, ampak govorite o konkretnih kršitvah, o konkretnih ljudeh in konkretnem času.
Pravni sistem RS je tako postavljen, da sankcije zaradi ustavnih kršitev s strani DRŽAVNIH institucij, lahko SPROŽIJO samo DRUGE državne institucije, za kar pa je potrebna politična volja oz. politični konsenz.
Ustavne kršitve, ki so posledica ravnanja kogarkoli drugega, tudi RKC, lahko s tožbo, ustavno pritožbo ali celo s pritožbo na Evropsko sodišče za človekove pravice, sproži kdorkoli, ki je bil s tem dejanjem oškodovan, oz. komur je bilo s takim ravnanjem poseženo v njegovo pravno sfero zavarovanih pravic. Zato mi ni jasno, zakaj se skupine, ki vidijo in občutijo kršitve RKC ne poslužijo pravnih poti, ki so jim na voljo, ampak vztrajajo na nivoju gostilniških čvekarij.
Ta paradoks si lahko razložim le tako, da ali kršitev ni, ali pa strokovnjaki za RKC nimajo ustreznega znanja.
Spider napisal:
> Denimo, kaj dela državni zbor, kaj dela predsednik republike,
> kaj dela vlada..
>
> državni zbor:zakonodjana oblast
> vlada:izvršna oblast
> predsednik države:predstavlja državo, reprezentativna funkcija
>
Pravzaprav je pri nas:
* ZAKONODAJNA OBLAST:
SPODNJI DOM PARLAMENTA ali DRŽAVNI ZBOR
VLADA
* IZVRŠNA OBLAST:
VLADA
* SODNA OBLAST:
SODSTVO
* ČETRTI STEBER (SIVA EMINENCA)
* MEŠALCI ZRAKA:
ZGORNJI DOM PARLAMENTA ali DRŽAVNI SVET