Ali se splača kupiti dizla?
Ok, vejica je tam ja, mislim, da je logično, da gre za 32 litrov in še nekaj in ne 32000 l.
Ne razumem, kaj si hotel povedati z zadnjimi 10 km? Sedaj sem šel pogledat in mi trenutno kaže povprečje 2,9 l za nekaj nad 300 km, ampak povprečje je gotovo okrog 4 lit…za vikend sem bil na morju, malo daljša relacija. Vedno natankam poln rezervoar in potem resetiram kilometre, do sedaj je bilo najnižje povprečje 3,9, najvišje 4,2. Na potovalnem računalniku pa kaže vedno manj.
Je pa ta motor, 1.3 multijet res varčen in uglajen dizel, da ne bo kdo mislil, da vozim počasi,
Pred tem sem imel Corso 1.7 dizel, katera je imela porabo od 4,7 do 5,1. Pred njo Fiesto 1.4 bencin, katera je nova pila malo nad 6 litrov z leti pa je poraba narasla nad 7 litr.
Ta Punto ima sedaj že nad 200.000 km, letno menjam le olje in filtre kar z delom ne preseže 100€, zadnjič sem za olje in filtre dal nekaj nad 40€ za delo pa 15€.
Drugo je Fiat in “italijanska” izdelava…črički, problemi z elektro servom…
Vožnje je poceni, tudi udobna…splošni vtis kvarijo razne manjše napakice,… kvaliteta izdelave, tudi materialov, ni na nivoju nemških ali japonskih avtov.
Mogoče zanimiv test za tiste, ki smatrate, da je dizelski avto predrag in hkrati delate premalo km zanj. Test Opel Merive na LPG: http://avto.over.net/clanek/opel-meriva-1-4-turbo-lpg-active/%5B/b%5D
Za mene dilema bencinar/dizel sploh ne obstaja, sem pa vseeno malo pobrskal, ker me je malo zanimalo mnenje drugih, pa ugotavljam, da eni pišete take bedarije, da se bi lahko komu, ki se res malo bolj spozna na to kar zmešalo od smeha. Pustimo zdaj avte starejših letnikov in poglejmo novejše avte do cca. 5 let. Stroški rednih servisom so lahko seveda rahlo večji od bencinskih motorjec, ampak neke resne razlike ni, ker tudi bencinci so danes kar zakomplicirani in potrebujejo podoben servisni potek. Omenjate raznoraznih težav z dizlim od turbin, do šob in raznoraznih ostalih problemov, pa lahko po lastnih izkušnjah povem, da so današnji dizli zelo zanesljive mašince, seveda ne velja to za vse modele, ker se najde tu pa tam model (bencinar ali dizel), ki ni najbolj posrečen, ampak večina dizlov danes dela lepe kilometre brez velikih problemov in malih servisnih stroškov. Za primer VW 2.0 TDI Common Rail 140 ali 170 KM. Motor nima nikakršnih problemov z turbinami ali šobami, je zelo zanesljiv in ima izredno malo porabo. V novem Passatu B7 (2011-) se poraba giblje okoli 5 litrov (mešano AC, mesto, izvenmesta), noben problem pa ga ni spraviti na 4,5 če se peljemo po izvenmestni cesti na neko relacijo (tudi krajšo od 20 km). Tudi novi bencinci so seveda izboljšani in z zmanjšano porabo, a še vedno se le ta giblje med 6-7 litrov na 100 km. Pa o neki zanesljivosti tudi ne moramo govoriti, ker takšni novejši bencinarji imajo tudi turbino in raznorazne zapletene sisteme, ki se kvarijo. Dizel je zelo močan in zelo suvereno vleče pri tako majhnih in velikih obratih, sploh pa je primeren za AC, pa tudi v mestu je pravi užitek. Da ne bo čudvanja, ampak novejši manjši dizli (Clio, Polo) so sposobni porabe pod 4 litre (tudi do 3), ko pri enaki vožnji 0,9 literski turbo bencinar 90 TCe (Renault Clio) ne pade pod 5 litrov. Se pravi, da razen če se res malo vozite, se dizla splača kupiti (tudi rabljenega) in brez straha, ker se dizli ne kvarijo toliko kot se piše na tem forumu. Že dejstvo, da je 60 % prodanih novih avtov v Evropi dizlov govori samo zase.