Avto z verigo namesto jermena
Res da verige naceloma ni trebs menjati vsaj 300000 km;je oa treba menjati vodno crpalko;micro jermen in napenjalec;vcasih se jermenico na alternatorju ali celo jermenico glavne gredi ;tako da nejega prihranka ravno ni;renault revimo predpisuje menjavo vodne crpalke z grt jermena in napenjalca vsakih 6let iz 160000 km; strosek cca 400 eur;veriga ni predpisana se pa naj bi naceloma menjala pri drugi menjavi se pravibpri 3200000 km;enak podatek sem recimo dobil za mercedes c razred 220, poznam pa nekoga ki ima almero staro 17 let pa se ni menjal verige je pa zunanji jermen ko mu je sel klima kompresor in ga je strgalo…kak avto pa imas?
Če znate angleško si preberite tukaj.
https://www.yourmechanic.com/article/what-is-the-difference-between-a-timing-belt-and-a-timing-chain
Veriga je bolj vzdržljiva; nekateri proizvajalci trdijo da deluje celo življenjsko dobo avtomobila. Pri nekaterih, tudi prestižnih znamkah kot na primer BMW, pa so z verigami težave. Veriga se lahko raztegne, kar vodi v nepravilno obrabo zobnikov, pa tudi do pretrganja verige in uničenja motorja. Zato nekateri priporočajo preventivno menjavo verige na okrog 150.000 km. V določenih primerih se težave z verigo slišijo še preden pride do hujših težav. Izvede se meritev verige, in če odstopa od toleranc, se jo zamenja. Žal gre kar za drag poseg, nekje med 1500 in 800€, odvisno od serviserja in znamke vozila. V določenih primerih pride do pretrganja verige tudi brez opozorilnih znakov. Včasih pa z verigo ni nikoli težav, in sploh ne veste, da jo avto ima.
Res pa je, da določeni ljudje svojega avtomobila sploh ne poslušajo, in ne opazijo težav. Na primer 50{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} vozil iz VW koncerna ima potrgano plastiko podvozja, in jim vibrira med vožnjo po avtocesti, kar lahko opazite, če vozite za njimi. Vozniki pa očitno ne slišijo turbulenc in ropotanja, jim je vseeno ali pa navijejo radio bolj na glas.
To, da je motor z verigo boljši, ker je “ni potrebno” menjati, so navadne bučke, ki so si jih izmislili švercerji, da avto lažje prodajo.
Vzdrževanje motorja z verigo je dražje, kot vzdrževanje motorja z jermenom. Res je, da se zadeve nekoliko razlikujejo med proizvajalci avtomobilov, ampak načeloma tudi interval menjave verige ni bistveno daljši od intervala menjave jermena, gre pa zato za bolj kompliciran poseg, pri katerem je potrebnega več dela in dražjega materiala, kot pri menjavi jermena. Stroški so za lastnika tako višji in z izbiro motorja z verigo prav ničesar ne profitira, niti mu to ne zagotavlja neke “varnosti” da z motorjem kljub izrabljeni verigi ne bo nič narobe, saj se tudi verige trgajo…