Avto za cca. 4.000 eur
Kakšno mnenje kakšen avto kupiti za cca. 4.000 evrov. Gledala sem Peugeot 207, 1.4, 75 kw, v tem okviru dobim 9-10 let starega. Za isto ceno kaki dve leti mlajšega clioja, 1.2, 16 V. Vendar se mi Peugeot bolj dopade. Ga ima kdo oz.se spozna kdo, so v redu za ta denar?
Kaj mi bolj priporočate vzeti, mogoče tudi kakšno drugo znamko? Da je tudi vzdrževanje in deli niso predragi.
Kaj taksnega?
Na avtonetu si nafiltriram do zneska, ki ga imam, vrsto goriva, slovensko poreklo in da je prodajalec fizicna oseba. Treba je soremljat dnevno, na oglase ki so ti zanimivi pa odreagirat takoj. Avti, ki so dobri, gredo takoj. Tud pri nas kupujemo drugi avto, ravno tako bencinarja. In ker moj hoce bit dec, mora it in na ogled, ker pa je sofer in razpet med tujino in slovenijo, je s casom zelo omejen za ogled in tako je par dobrih avtov slo. Je pa zanimivo, da vsi avti, ki so se mi zdeli, glede na njegove zelje, ok, so sli v manj kot 48 urah. Tisti ki mi jih on kaze so pa gor tud teden ali mesec….
Nisem mehanik, sem pa “dolgoprogas”. Za mestno voznjo je visoka kubitura prevec pozresna (z vidika goriva). Na letni ravni ca. 10% v primejavi med 1.8 in 1.4. Za kratke razdalje (vecinoma do 50 km) bi se moral 1.4 odlicno odrezat. Enako tudi 1.3. Koliko je razlike v cestnini v Sloveniji ne vem vec tocno, je pa nekaj malega.
Glede porabe lahko povem konkretno za Hamburg. Zenin 1.8 je malical povprecno 7.8 litra iz predmestja v mesto in nazaj. Mesecno je slo za gorivo ca. 150 evrov. Predhodni 1.4 je malical okoli 6.8 litra. Mesecno je bila poraba manjsa za nekih 20 evrov. Na zalost je cestnina v Slo neprimerljiva z okoljskim davkom v DE, zato tega ne bom primerjal.
V mestu je dobro, ce ima avto kakega konja vec. Da ima torej boljse pospeske. Pri dolgih progah je pomembnejsi podatek navor (in posledicna elasticnost). V Sloveniji je za normalne potrebe dovolj dober vsak avtek, ki ima tam od 75 do 105 konjicev, saj je voznja precej dinamicna.
Glede dodatne opreme je dobro, da ima park senzorje – vsaj zadaj. Tudi ESP (sistem proti zdrsavanju koles) je v Sloveniji dobrodosla funkcija. Ne gre pozabiti na ogrevano prdnje steklo. Tudi klimatska naprava je v Sloveniji dobrodosla. Slednja “pozre” tudi kakega konja pri nazivni moci avtomobila.
Pomemben dejavnik so tudi sedezi. Nastavitev naklona v ledvenem delu je v Slo skoraj nuja (ravno zaradi prej omenjene dinamike v voznji). Tudi tonirana stekla pridejo prav, saj ublazijo vertikalni vpad soncnih zarkov. Ce clovek zivi izven mesta, je dobrodosla tudi “follow me” funkcija. Da zarometi svetijo se toliko casa, dokler senzor zaznava gibanje. Tako clovek prihrani kak zvin gleznja zvecer. Pri visjih “hatchback” modelih ni za odmet omeniti tudi avtomatike pri odpiranju in zapiranju vrat prtljaznika. Sploh ce je oseba nizje rasti.
Pri rabljenih vozilih je dobro tudi preveriti delovanje varnostnih pasov. Sploh njihovo vracanje v izhodiscni polozaj, saj vzmeti z leti oslabijo. Tudi bocna opora na sedezu je lahko ze rahlo nefunkcionalna na voznikovem sedezu na levi strani. Praviloma so vozila v Sloveniji slabo vzdrzevana. Prodajalca prosite, naj bo avto pred ogledom hladen. Nato hladnega vozite pri nizkih obratih kakih 300 ali 400 metrov, nato pa stisnite sklopko in pohodite plin. Izpuh ne sme biti crn, sajast, temvec megleno bel/siv.
Ko se avto ogreje enako ponovite brez sklopke. Pri 40 ali 50 km/h v peti prestavi pohodite plin. Avto ne sme cukniti, temvec mora (sicer pocasi) enakomerno vleci. Bodite pozorni na poskodbe laka. Nic ni narobe, ce je bil avto kje poskodovan in ustrezno popravljen. Poskodbe laka pa so znak za rjo.
…
Ma kaki Peugeot pa VW…
Kaj takega se splača… zanesljiv, neproblematičen.
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id=12250665
če nimaš prostorske stiske s parkiranjem doma itd, ne glej malčkov, temveč avte nižjega srednjega razreda, torej velikosti golfa, Opel astre, megana. So bistveno cenejši napram malčkom. Uni colt, ki ga je nekdo prilimal, to je 10 let stara kišta, nova vredna okoli 10, 11 jurjev sedaj jo pa prodajajo za 4,5 k€.
Če gledaš bencinarja, glej tam 1,6 in okoli 100 konjev. Po navadi so kaki 1.4 bistveno manj odzivni in prijetni za vožnjo kot 1.6, čeprav na papirju zmogljivosti zgledajo podobne. ( izjema so seveda novejši 1.0 ali 1,2 turbo bencinarji) ti turbo motorji imajo nižjo porabo pri zmerni vožnji, pri priganjanju pa pijejo podobno kot klasični bencinarji1.6.
če ti rata dobit kakega z novejšim turbo motorjem, je to bolje kot stari motorji, je pa več možnosti okvar.
sam bi gledal za avto od prvega lastnika, redno servisiran z ne več kot 80.000 km. pred nakupom pelji na tehnični preventivni pregled na AMZS (plačaš), tehnični pregledi Avto Krka zastonj, kako je pri drugih ne vem.
pomemben faktor pri takih avtih (starost, vrednost, iztrošenost) je tudi stanje denimo zavor, gum, ali je bil opravljen velik servis. Fino je, če je bil veliki servis opremljen ( sicer 300 do 500€), da so zavorni koluti zamenjani oz. še v redu ( menjava vseh štirih kakih 200€), menjava gum isto kakih 200, 250€.
pri avtu za 4 jurje je to jurja stroškov, ki jih je lahko že prejšnji lastnik vložil, ali pa čaka tebe..