Avtobus s pasovi?????
Seveda so in avtobusi in kombiji z varnostnimi pasovi. Še ko je bil starejši v vrtcu so se npr. peljali na izlet s takim avtobusom, ki ima varnostne pasove. Zdaj ga pa vsak dan vozi v šolo kombi, ki ima tudi varnostne pasove.
Vprašaj v vašem vrtcu ali šoli, kakšne avtobuse, kombije najemajo pa boš vedela iz prve roke.
LP Maja
Kombiji, ki prevažajo skupine otrok, morajo biti OBVEZNO po zakonu opremljeni z varnostnimi pasovi! Za avtobuse to po zakonu (še) ni obvezno.
“PREVOZI SKUPIN OTROK V CESTNEM PROMETU
Otroci so v cestnem prometu med najbolj ogroženimi udeleženci, po številu smrtnih žrtev pa še posebej, kadar se vozijo kot potniki v motornih vozilih.
Da bi zagotovil čim večjo varnost pri prevozih skupin otrok (prevozi v šolo in iz šole, prevozi na treninge in tekmovanja, izlete, ekskurzije ipd.), je minister za notranje zadeve v skladu s pooblastilom iz 92. člena Zakona o varnosti cestnega prometa (Ur. list RS, št. 83/04) – v nadaljevanju: ZVCP-1 izdal Pravilnik o pogojih, ki jih morajo izpolnjevati vozila in vozniki vozil, s katerimi se prevažajo skupine otrok (Ur. list RS, št. 110/04) – v nadaljevanju: pravilnik.
Skupina otrok je po določbah ZVCP-1 skupina najmanj petih otrok, ki predstavlja večino potnikov v vozilu. Skupina otrok, sestavljena v zasebnem krogu (družina, sorodniki, prijatelji, znanci), ne pomeni skupine otrok v tem smislu.
Motorno vozilo, s katerim se v cestnem prometu prevaža skupina otrok, ne sme biti starejše od 12 let in mora imeti napravo, ki med zaviranjem preprečuje blokiranje koles, električno ali hidravlično ojačen krmilni mehanizem (naprava za upravljanje vozila), varnostne pasove na vseh sedežih, naslonjala za glavo na vseh sedežih in nadzorno napravo za kontrolo dela voznika in gibanja vozila v cestnem prometu (tahograf ali elektronsko snemalno napravo, ki beleži najmanj enake podatke kot tahograf). Naprave, ki med zaviranjem preprečuje blokiranje koles, električno ali hidravlično ojačenega krmilnega mehanizma (naprave za upravljanje vozila) in nadzorne naprave za kontrolo dela voznika in gibanja vozila v cestnem prometu ni treba imeti vozilom, registriranim v Republiki Sloveniji pred 30. junijem 2000.
Varnostnih pasov in naslonjal za glavo na vseh sedežih ni potrebno imeti v avtobusu, s katerimi se prevažajo skupine otrok. Avtobusi morajo imeti varnostne pasove in naslonjala za glavo vgrajene v skladu s predpisi, s katerimi so predpisane naprave in oprema vozil.
Motorno vozilo, s katerim se v cestnem prometu vozi skupina otrok, mora biti označeno s predpisanim znakom, ki mora biti nameščen na levi polovici sprednje in zadnje strani vozila tako, da je dobro viden. Znak sme biti nameščen na vozilu samo takrat, ko se v njem vozi skupina otrok.
Voznik, ki prevaža skupina otrok, mora imeti najmanj tri leta vozniško dovoljenje za vožnjo motornega vozila, v katerem prevaža tako skupino.
Z avtobusom, ki ima več kot 16 sedežev, sme prevažati skupino otrok voznik, ki najmanj eno leto poklicno vozi motorna vozila kategorije D. Voznik, ki poklicno vozi motorna vozila kategorije D manj kot eno leto, sme prevažati skupino otrok z avtobusom, ki ima več kot 16 sedežev, če je pred tem najmanj dve leti poklicno vozil motorna vozila kategorije C ali D1 in ima veljavno vozniško dovoljenje za vožnjo motornih vozil kategorije D najmanj eno leto.
Poklicne vozniške izkušnje dokazuje voznik s potrdilom, ki ga mora imeti med vožnjo pri sebi in ga na zahtevo policista tudi izročiti na vpogled. Obrazec potrdila o vozniških izkušnjah, ki ga izda gospodarska družba ali samostojni podjetnik posameznik, pri katerem je voznik pridobil vozniške poklicne izkušnje, je sestavni del pravilnika in je objavljen skupaj z njim.
Voznik mora biti ves čas v takšnem psihofizičnem stanju, da lahko varno upravlja vozilo. Če naročnik prevoza ali njegov predstavnik sumi, da voznik ni zmožen varne vožnje (alkohol ali druge psihoaktivne snovi, utrujenost, poškodbe, ki onemogočajo varno vožnjo ipd.), lahko zahteva, da se pred začetkom ali pred nadaljevanjem vožnje preveri voznikovo psihofizično stanje.
Voznikovo psihofizično stanje se v skladu z ZVCP-1 preveri po postopku, ki ga v skladu s pooblastili izvede policist. Če se izkaže, da je voznik v takšnem psihofizičnem stanju, da ni zmožen varne vožnje, je prevoznik dolžan zagotoviti drugega voznika.
Seveda mora biti vozilo, s katerim se vozi skupina otrok, tehnično brezhibno in urejeno, kar mora biti skrb prevoznika in voznika, otroci pa morajo med vožnjo sedeti vsak na svojem sedežu, za kar skrbijo t. i. pedagoški spremljevalci (učitelji, vzgojitelji, trenerji ipd.), ki jih spremljajo.”