avtodom-poč. prikolica

Vprašanje za izkušene popotnike.
Kje lahko preberem osnovna “pravila” potovanja z avtodomom oz. počitniško prikolico? Ali lahko na PZZ ustaviš tudi s prikolico? Zelo radi namreč potujemo po Evropi (do sedaj smo koristili hostle). KOlikšni so stroški z avtodomom tekom leta (reg., zavarovanje – je kaj manj kot osebni avto?)?
Radi bi si nekaj nabavili. In smo pred dilemo: nabaviti starejši avtodom (se kvarijo?) ali novejšo prikolo … Smo 6-članska družina,
Hvala vam za vaš čas in nasvet. LP.

6 oseb pomeni hudimanovo velik slabo okreten avtodom. Sam sicer imam starejši ad ki je za 6 oseb ampak roko na srce 6 v njem bi bila muka zaradi gneče sploh pozimi. Ad je fajn na max 4 osebe oz vedno kupuješ avtodom za 2 cifre prevelik. Pozimi se to zaradi oblačil in ostale krame fajn pozna. Prikolice na camperstopih praviloma niso dovoljene, čeprav se jih dostikrat tolerira. Stroškovno ad pomeni kot še en avto s tem da te reči goltajo gorivo cca 12l +, okvare na bivalnem delu so drage ampak je enako z prikolico
Pa še to starejši avtodomi brez elektronike se mehansko manj kvarijo kot novi, sploh če potuješ po kakih čudnih državah in točiš slabo gorivo. Nov ti obstane, ta star pa malo pocuka malo pokadi pa požre vso svinjarijo
Veliko je raznih “vodičev” in priporočil, a so vsa pod velikim vplivom avtorja. Bo treba kar pripraviti svoj razmislek in narediti po svoje.
Razlika je očitna – pri prikolici imaš na sami lokaciji še avto – kar je velika prednost, če si večkrat stacioniran za več dni. Npr. v kampih.
Če avtodom uporabljaš za tisto kar je namenjen – da potuješ in se načeloma ne ustavljaš za več kot 2 dni na istem mestu – je enostavnejši za uporabo – in predvsem bolj komot.
Je pa toliko dražji – de nekaterim prevaga ena prednost – drugim druga.
Na PZA-jih si lahko tudi s prikolico. Če je majhen in poln, se lahko zgodi, da moraš avto postaviti ven.
Zavarovanje za avtodome in ostali stroški so primerljivi z avtom – le kasko je dražji, zaradi višje vrednosti. V osnovi gre za kombi – in tudi servisi so enaki, pa stroški – npr nekje dražje cestnine in vinjete.
Glede okvar – avtomobilski del enako kot vsak avto/kombi. BIvalni pa približno tako kot prikolice ali jahte/jadrnice. Moraš biti domači mojster za vse, da ne bankrotiraš pri servisih.
Gre za plinske napeljave in naprave, ogrevanje, delo z lesom in malo mizarjenja, tesnenje, delo z lepili in včasih še kaj s plastiko – in pa seveda električne napeljave je treba vzdrževat in včasih kaj popravit. Pa še vodovodne zadeve sem ter tja kaj.

nisem ravno pristaš ne AD ne prikolic (pa sem v lajfu imel že oboje )
še najbolje mi je bilo z BM – Sprinterjem. Malo dodelanim standardnim kombijem.
Po temeljiti študiji več AD, opazovanju kako drugi uporabljajo AD, prikolico .. sem prišel do končne opreme kombija: 25 cm dvignjeno konstrukcijo za 2 jogija (spodaj prostor za plastične škatle za vse potrebno za ljudi), konstrukcija se le zložila, da je bil prostor za 2 mopeda dodatno konstrukcijo za “pomožne” postelje (za lažje osebe – otroke). Vse demontažno, da ni bilo težav na tehničnem.
Standardni sedeži. Kufer na strehi za stole, mize … ), nosilec koles na zadnjih vratih, tenda pri strani in nad zadnjimi vrati.
.-.-.
Ko sem kasneje delal obračune sem ugotovil, da bi bilo ceneje potovati v enoprostorcu in spati v B&B …

Tole sicer komaj verjamem … razen če z AD spiš na divje, niti na počivališčih ne, kaj šele v kampih.
Že sam nakup AD je za 500 noči spanj po 100 evrov. Razen če seveda vzameš rabljen avtodom do 10.000 evrov. Ampak kot rečeno, tudi za parkiranje AD moraš plačati plus veliko večja poraba bencina plus vzdrževanje in registracija.
Meni se zdi kombi z modulom za bivanje najboljša rešitev in to bom tudi uresničila.
Tole sicer komaj verjamem … razen če z AD spiš na divje, niti na počivališčih ne, kaj šele v kampih.
Že sam nakup AD je za 500 noči spanj po 100 evrov. Razen če seveda vzameš rabljen avtodom do 10.000 evrov. Ampak kot rečeno, tudi za parkiranje AD moraš plačati plus veliko večja poraba bencina plus vzdrževanje in registracija.
Meni se zdi kombi z modulom za bivanje najboljša rešitev in to bom tudi uresničila.
[/quote]
Kar sem napisal je strokovno utemeljeno in izračunano. Bilo tudi objavljeno v reviji Avto-dom, pa mislim da tudi v nemškem Promobilu.
Točna definicija mislim da je “40 noči ali več na leto”.
Mišljeni so pa predvsem vikendi, ko jo pobrišeš od doma že v petek po službi… in če to počneš redno + dopust, je 40 noči hitro.
Z AD v kampe… pa itak samo začetniki in pa ljudje, ki imajo ADje namesto prikolic ali šotorov. Načeloma je tako, da kjer se plača je tudi vse preveč civilizirano in obljudeno, da bi bilo prijetno in zanimivo. To je potrebno npr. 2x na teden zaradi oskrbe, več pa ne.
Za spanje zelo redko kaj plačam – oz. zadnje čase večkrat. A mislim da vseeno v manj kot pol primerih kadar kam grem(o).
P.S. Rabljenih ADjev, pod 10.000, pa da so še OK, pa skoraj ni.
Tole sicer komaj verjamem … razen če z AD spiš na divje, niti na počivališčih ne, kaj šele v kampih.
Že sam nakup AD je za 500 noči spanj po 100 evrov. Razen če seveda vzameš rabljen avtodom do 10.000 evrov. Ampak kot rečeno, tudi za parkiranje AD moraš plačati plus veliko večja poraba bencina plus vzdrževanje in registracija.
Meni se zdi kombi z modulom za bivanje najboljša rešitev in to bom tudi uresničila.
[/quote]
Komentar na označeno v citatu – ja, seveda je račun osnovan na tem, da za spanje v lastnem ADju ne plačuješ še parkirnine ali kampa.

No, še vedno imaš namesto nakupa 500 nočitev za sto evrov (kar se mi zdi dokaj realna cena in za ta denar par lahko prespi marsikje, družina malo manj). Če pa prištejemo še servise, vzdrževanje, večjo porabo bencina itd., se pa v življenjski dobi po mojem res zgolj in samo izide za las.
Res odvisno, kakšno ceno so vzeli za prenočevanje.
Aja, pa tudi če za nočitev ne plačaš, moraš v bližini zanimivih krajev sigurno plačat parkirnino.


Nekaj videnj tega, na kar lahko naletiš na potovanjih s prikolico ali z avtodomom, sicer nimam izkušenj ne z enim ali z drugim, smo pa prepotovali kar nekaj s kombijem.
Torej, poznam po Franciji, Belgiji, tudi Nizozemski, kjer imaš precej postajališč za brezplačno parkiranje, nekateri so na takih prostorih ves dopust. Plačajo se usluge postaj kot so odlivanj odplak, nalivanje vode itd. Mi smo nekajkrat prespali tudi s kombijem, ki jih tudi kar nekaj, vendar v hudi manjšini, vidiš na takih počivališčih. Nikoli pa nismo srečali počitniške prikolice na takem prostoru. Za ostale države ne vem in ne poznam, lahko poskusiš najt kaj na tem linku. http://www.avtokampi.si/forum/forum_posts.asp?TID=1471
Prednosti kombija so, da je to osebni avto, s katerim imaš dostop v vsako mesto in tudi v mestno središče, morda so kje omejitve edino zaradi izpustov, če ima kombi star motor. Za primer, v Monaku z avtodomom ni dovoljeno voziti, osebni kombi ni problematičen. S kombijem se izogneš za šest ljudi kar dragemu potovanju v mesto z javnim transportom. Skoraj vsako mesto ponuja možnost spletnega nakupa celodnevnega ali večdnevnega parkinga v samem centru mesta za bistveno manjši denar kot bi to bilo na licu mesta. Pri rezervacijah bodite pozorni na preverjeno parkirno hišo, ker se najde tudi kak nategun, predvsem pa na višino vozila. Se splača doplačati za nižja platišča, da si pod 1,9 m, ker je večji izbor. Prav tako se tudi v mestu kot je Pariz najde brezplačen parking v čisto solidni bližini Eifflovega stopla z malo iznajdljivosti pri brskanju po spletu. Običajno najdete na kakšnem forumu. To so parkirišča, kjer s prikolicami ali avtodomi skoraj ni možno parkirati. Potem, kar ni zanemarljiv strošek, so za AD in vlečne prikolice bistveno dražje cestnine ali vinjete, pa tudi potrošnja goriva je pri avtodomu kar nekaj večja kot pri kombijih, sploh novejših. Za mnogo kilometrov potovanj je investicija v novejši kombi vsekakor smiselna tudi zaradi cene goriva. Priporočljiva je tudi investicija z solidni strešni kovček za priročni šotor, če kombinirate potovanje s spanjem v kempih, ki je lahko tudi samo za štiri osebe, glede na to, da lahko kombinirate z ležiščem v avtu. Na tak način lahko kombinirate tudi z apartmaji. Običajno je največja razlika v ceni za družino 4+, torej če ata in mama spita v kombiju, se da prihranit tudi pri namestitvah. Potem so tu še: prednost okretnosti kombija, ker ga ni boljšega kot da se zaciklaš v kakšni ozki enosmerni ulici, pa prednost uporabe kombija kot družinski avto, če vas je šest, itak. Kombiji z enostavno modifikacijo sedežev v ležišče omogoča mami in atu kdaj hiter pobeg s lastno spalnico za hrbtom na kak izlet s spanjem v divjini, ko so otroci pri babici, recimo. AD je pri vsem naštetem v veliki prednosti edino s časovno neomejenostjo, ker prideš pač ko prideš. Načeloma pa so to kar drage počitnice, vsekakor precej več kot dva tedna več kot solidnega apartmaja kje na jugu Dalmacije, če prišteješ vse investicijske stroške. Karkoli da greš po Evropi pogledat, plačaš min 25 eur na osebo, sicer imaš tudi dnevne vstopnice za 10 in več različnih atrakcij, ki pa niso nič drugega kot mamac za iztrgat več denarja, ker običajno zaradi čakalnih vrst nimaš tudi teoretičnih šans ujeti več kot dva ali tri vstope. Za AD morate res bit vsi zelo zelo zagreti, sicer postane utesnjeno potovanje in spanje in umivanje in kuhanje in vse ostalo kmalu prenaporno in stresno, sploh če je zraven še kak nezainteresiran pubertetnik ali otrok, ki ima sršene v tazadnji.
Nekaj videnj tega, na kar lahko naletiš na potovanjih s prikolico ali z avtodomom, sicer nimam izkušenj ne z enim ali z drugim, smo pa prepotovali kar nekaj s kombijem.
Torej, poznam po Franciji, Belgiji, tudi Nizozemski, kjer imaš precej postajališč za brezplačno parkiranje, nekateri so na takih prostorih ves dopust. Plačajo se usluge postaj kot so odlivanj odplak, nalivanje vode itd. Mi smo nekajkrat prespali tudi s kombijem, ki jih tudi kar nekaj, vendar v hudi manjšini, vidiš na takih počivališčih. Nikoli pa nismo srečali počitniške prikolice na takem prostoru. Za ostale države ne vem in ne poznam, lahko poskusiš najt kaj na tem linku. http://www.avtokampi.si/forum/forum_posts.asp?TID=1471
Prednosti kombija so, da je to osebni avto, s katerim imaš dostop v vsako mesto in tudi v mestno središče, morda so kje omejitve edino zaradi izpustov, če ima kombi star motor. Za primer, v Monaku z avtodomom ni dovoljeno voziti, osebni kombi ni problematičen. S kombijem se izogneš za šest ljudi kar dragemu potovanju v mesto z javnim transportom. Skoraj vsako mesto ponuja možnost spletnega nakupa celodnevnega ali večdnevnega parkinga v samem centru mesta za bistveno manjši denar kot bi to bilo na licu mesta. Pri rezervacijah bodite pozorni na preverjeno parkirno hišo, ker se najde tudi kak nategun, predvsem pa na višino vozila. Se splača doplačati za nižja platišča, da si pod 1,9 m, ker je večji izbor. Prav tako se tudi v mestu kot je Pariz najde brezplačen parking v čisto solidni bližini Eifflovega stopla z malo iznajdljivosti pri brskanju po spletu. Običajno najdete na kakšnem forumu. To so parkirišča, kjer s prikolicami ali avtodomi skoraj ni možno parkirati. Potem, kar ni zanemarljiv strošek, so za AD in vlečne prikolice bistveno dražje cestnine ali vinjete, pa tudi potrošnja goriva je pri avtodomu kar nekaj večja kot pri kombijih, sploh novejših. Za mnogo kilometrov potovanj je investicija v novejši kombi vsekakor smiselna tudi zaradi cene goriva. Priporočljiva je tudi investicija z solidni strešni kovček za priročni šotor, če kombinirate potovanje s spanjem v kempih, ki je lahko tudi samo za štiri osebe, glede na to, da lahko kombinirate z ležiščem v avtu. Na tak način lahko kombinirate tudi z apartmaji. Običajno je največja razlika v ceni za družino 4+, torej če ata in mama spita v kombiju, se da prihranit tudi pri namestitvah. Potem so tu še: prednost okretnosti kombija, ker ga ni boljšega kot da se zaciklaš v kakšni ozki enosmerni ulici, pa prednost uporabe kombija kot družinski avto, če vas je šest, itak. Kombiji z enostavno modifikacijo sedežev v ležišče omogoča mami in atu kdaj hiter pobeg s lastno spalnico za hrbtom na kak izlet s spanjem v divjini, ko so otroci pri babici, recimo. AD je pri vsem naštetem v veliki prednosti edino s časovno neomejenostjo, ker prideš pač ko prideš. Načeloma pa so to kar drage počitnice, vsekakor precej več kot dva tedna več kot solidnega apartmaja kje na jugu Dalmacije, če prišteješ vse investicijske stroške. Karkoli da greš po Evropi pogledat, plačaš min 25 eur na osebo, sicer imaš tudi dnevne vstopnice za 10 in več različnih atrakcij, ki pa niso nič drugega kot mamac za iztrgat več denarja, ker običajno zaradi čakalnih vrst nimaš tudi teoretičnih šans ujeti več kot dva ali tri vstope. Za AD morate res bit vsi zelo zelo zagreti, sicer postane utesnjeno potovanje in spanje in umivanje in kuhanje in vse ostalo kmalu prenaporno in stresno, sploh če je zraven še kak nezainteresiran pubertetnik ali otrok, ki ima sršene v tazadnji.
[/quote]
Samo pripomba k temu citiranemu – avtodome je treba ločiti po velikosti in obliki; Mansardniki, polintegrirci in integrirci. Pa še predelani kombiji.
Za tako številne družine kot navaja avtor/ica te teme res v poštev pridejo samo prvi, pa še to veliki – 7-metrov ali več. Za te drži vse našteto – res so štorasti, požrešni, ne gredo na normalne parkinge, problem so ozke uličice, itd.
Vendar pa drugi dve vrsti, sploh pa predelani kombiji – so pogosto lahko manjši in lažji in uporabnejši. Niso samo kombiji majhni in okretni.