Avtomatični menjalniki pri avtih
Automatic, 26.02.2023 ob 20:11
Je avtomatik za večkratne krajše razdalje
Se lahko avtomatični menjalnik prej obrabi zaradi tega, kot če voziš večkrat na daljše razdalje.
Hvala
Imama avtomatika, že 7. leto – v času pretekle 2 letne korona vojne vožen na res kratke razdalje, malo. Nobenih problemov, niti povišanih stroškov vzdrževanja; redni servis 1x letno in to je to.. Nikoli več ne grem več na ročni menjalnik. In ja, je tudi sekvenčni, kot piše Bog MONa tm goraj- imam tudi možnost ročne menjave – v klancih, ovinkih ( + in – ročno šaltanje).
Vozim avtomatika in nikoli več ne bi šla nazaj na šalter. Smo bili s tem avtom že po celi Evropi pa ni čutit, da bi bil menjalnik kaj obrabljen Pri nas vsi vozimo avtomatike, šalterja noben ne pogreša niti ga ne rabi za nič, kar zgornji našteva. Sploh pri električnem avtu je speljevanje neprimerno hitrejše kot sicer.
Automatic, 26.02.2023 ob 21:29
Mogoče je avtomatik kasneje težko prodati, če jih ima že 300kkm za sabo.
Bi rekel, a odvisno kateri.
Pri planetnem (slush-box) je zelo pomembno vzdrževanje. Menjava olja in filtra vsakih 60.000 do 100.000 km oz. glede na navodila proizvajalca. Pri planetnem se elementi (lamelne sklopke, trakovi) med prestavljanjem obrabljajo in pred 300.000 km je že marsikateri potreben obnove (draga zadeva). Ampak to je že lepa kilometrina za avto in takrat itak ni nič vreden.
Pri CVT-jih (jekleni jermen / gosenica) je menjava olja še bolj pomembna, kljub temu da v navodilih piše drugače. Če gre za JATCO izdelek, najraje olje menjaj vsakih 30.000 km in upaj na najboljše. CVT-ji z jeklenim jermenom niso znani po dolgi življenjski dobi, povsem druga zgodba so hibridi, kjer je CVT učinek drugače dosežen.
Pri DSG-jih zelo zavisi od modela. DSG je dejansko robotiziran ročni menjalnik(a) in se kot tak ne obrablja. Težave so v glavnem s sklopkami ali mehantronskim delom, kar zna biti drago. Izmed avtomatikov se mi DSG najbolj dopade (varčen, hiter, robusten).
Za sabo imam >400.000 km vožnje in ne grem stran z ročnega menjalnika. Je lahek, poceni, varčen, rabi minimalno vzdrževanje (2l olja na 60.000 do 100.000 km) in mnogo delavnic ga zna popravit. Zahteva pa dobrega voznika, da doseže varčnost in hitrost.