avtomobilski trk = padec iz nadstropja
Zanimiva primerjava in upam, da dovolj srhljiva za vse tiste, ki še vedno vozijo otroke nepripete.
V deželi, kjer začasno živimo, so žal še mnogo, mnogo manj osveščeni, in to celo kljub temu, da imajo mnogo več nesreč in zato ogromno žrtev na cesta… kljub temu se otroci vozijo brez otroških sedežev, nepripeti (seveda enako tudi njihovi starši), stojijo v avtu, tudi spredaj ali stojijo na sedežih in gledajo skozi strešno okno avtomobila, visijo do pasu iz okna, da sploh ne pišem o šoferjih, ki vozijo avto z nekajtedenskimi dojenčki v naročju… ni da ni… resnično me je groza, ko to vsakodnevno videvam na cestah…
Vladka
Groza. Nekaj časa nazaj sta mi celo tast in tašča predlagala, da sinčka odpeljeta k sebi v avtu, brez avtosedeža. Takrat je imel leto in pol.
Pred cca. tednom dni pa sem na domžalskem križišču videla dveletnika, ki je splezala na zadnjo polico v petki, zraven pa še zelo majhen dojenček v lupinici. Mamica pa se je na sprednjem sedežu (pripeta) hihitala. Najrajši bi jih poslikala in prijavila policiji. Še danes sem zgrožena in ne morem verjet, kako so eni starši brezbrižni. do življenj svojih otrok.
Na žalost pa takšnih ljudi ne more prerpičat nobena statistika, pričevanja in podatki, kot si jih navedla.
Ko sem brala včerajšnjo temo, sem se le čudila, koliko ljudi še zagovarja vožnjo brez varnostnega pasu spredaj, da o zadnjih sedežih ne govorim. Nepripeti otroci so sploh poglavje zase. Če bodo imeli kdaj čelni trk, kot smo ga imeli mi, ne vem kako bodo preživeli brez pasov. Po mojem težko. Tista nalomljena rebra in boleč vrat se da pozdravit, otrok je imel dva zloma, ampak na srečo po par mesecih že ven iz mavca, ampak da mislijo, da so brez pasu varnejši, bog jim pomagaj v primeru trka.
Moj post je zgoraj, po tem pa se peljem po cesti in vidim mamico v avtu, ki pelje zadaj dva otroka, ki skačeta po zadnjih sedežih avta, res ni vozila hitro, saj ni mogla, ker je imela v ustih cigaret in je govorila po telefonu, tako je res nemogoče preprečiti nesrečo, to je že itak težko, če smo vsi pripeti, prisebni in zbrani,brez vseh nepotrebnih pripomočkov.
Ah kje pa, kaj bluziš.
Resni fiziki bi upoštevali, da se pri avtomobilski nesreči sile porazdelijo, da dobršen del sil prevzame varnostna kabina, in pa sprednji del avta, ki se zmečka še predno pride udarec v kabino. Pa tud nesreče niso te vrste, kot da bi avto priletel direktno v zid, temveč se avto zaustavlja na daljši razdalji, kar je bistveno drugač, kot pa ko skočiš iz 3. nadstropja na beton. Kaj pa varnostni pas ali airbag? A misliš da je to brez veze? in pa pa crash testi, kjer ugotavljajo varnost avtomobilov pri trčenjih pri različnih kotih…. in temu primerno izboljšajo varnost avtomobila ….. Vse to policaji niso upoštevali. ali bolje povedano, nam namerno lažejo, da pri ljudeh vzbujajo napačno predstavo, koliko je hitrost nevarna.
To pa izkoriščajo za opravičevanje postavljanje radarjev in visokih kazni, ki jih nameravajo še povečat.
Take laži so namenjene samo večjemu zaslužku policajev. in države.
Je Zajc zadnjič lepo dejal, da bodo več merili na tistih mestih, kjer pogosto prihaja do kršitev – torej takoj za tablami za naselje, na povsem varnih ravninah z nesmiselno omejitvijo hitrosti itd.
Statistični podatki kažejo, da s takimi ukrepi niso uspeli zmanjšati mrtvih, temveč le povečati proračun. Mrtvih je pa letos precej več kot lani v tem času.
Pri trku pri 50 km na uro na telo deluje enaka sila, kot ko skočiš iz 3. nadstropja. Sila je enaka, njen učinek v avtu ublaži vse to, kar naštevaš, pri padcu bi ga pa denimo ponjava ali trampolin ali voda ali kakšna druga ovira, na katero se porazdeli sila…. Sama sila je pa enaka. Kapiši?
Policaji ne verjamem, da so tako dobri fiziki.
*****Policaji ne verjamem, da so tako dobri fiziki. *****
Fiziki bi pa uporabili druge izraze, npr koliko energije absorbira telo……. govorili bi o moči in energiji prej kot pa o neki sili ali hitrosti.
Tisti izračun, da ima telo v prostem padu hitrost 50 km/h po desetih metrih padanja smo pa mi znali izračunat že v osnovni šoli.