barovci za vas
Pozdravljeni,
zadnje čase sem veliko slišal o naši resničnostni oddaji Bar, zato sem si nekaj-krat ogledal oddajo tudi sam. In kaj sem ugotovil?
Da je ves šou samo prikrivanje ene VELIKE resnice, ki je večina gledalcev ne vidi ali pa se ne zaveda. In ta resnica se skriva v številkah. Ne verjamete, pa poglejmo:
(da ne bo pomote, zneski so približno preračunani iz javno znanih podatkov)
1. Promet v lokalu:
včasih sem mislil, da so lastniki lokalov (ali pa managerji) zadovoljni, da imajo promet, da je lokal obiskan vsak dan in da ljudje radi zahajajo v lokal, pa so me Gaber & Co. naučili nekaj popolnoma novega. Stranki moraš izvlečt ves denar, ki ga ima in to brez kakršnekoli hvaležnosti in obžalovanja. Največji uspeh (za Gabra & Co., saj barovci nimajo nič od tega) pa je, ko stranka plača pijačo, ki je ne misli popiti in jo pusti še v zaprti embalaži ter nedotaknjeno v lokalu. Torej slogan Gabra & Co.: Danes si bil oderuški, jutri moraš biti še bolj.
ŠTEVILKA: na teden: 10.000.000 SIT
2. Izbira kandidata za naloge:
tukaj nisem zasledil podatkov, ampak na podlagi priljubljenosti oddaje in naivnosti gledalcev, ocenjujem, da je št. glasov med 5.000 in10.000.
ŠTEVILKA: na teden 1.000.000 – 2.000.000 SIT
3. Glasovanje:
kot veste, se številke glasov gibljejo nad 30.000 na eno glasovanje, en SMS pa zaračunajo po 200 SIT (da ne bo pomote, nekaj gre v žep tudi mobilnim operaterjem).
ŠTEVILKA: na teden 6.000.000 – 7.000.000 SIT
4. Oglaševanje med oddajo:
ta številka je najbolj neznana, zato sem naredil hipotetičen izračun: cena oglasa med oddajo 2.000 SIT/sekundo, in štirje oglasni bloki po 2 minuti – 480 sekund. Če sem mogoče pretiraval, zmanjšajte znesek za tretjino ali pa celo polovico, in še vedno je zavidanja vreden.
ŠTEVILKA: na oddajo 960.000 SIT, torej 7.000.000 SIT na teden.
5. Spremljanje dogajanja v stanovanju v živo preko interneta:
Ko sem od prijatelja izvedel, kaj se dogaja na tem področju, so mi vsi jagenjčki obmolknili. Ponoči je dogajanje v stanovanju v živo spremljalo 180.000 gledalcev (kar pomeni, da je registriranih vsaj 200.000 – 250.000 gledalcev). Vendar to še ni vse. Da lahko na ta način spremljaš dogajanje preko spleta, moraš plačati 2.399 SIT za neomejen dostop. In seveda so vestni gledalci plačali ta znesek (kdo bo pa plačeval 299 SIT za 3 dni). Tudi tukaj lahko prepolovite cifro in bo še vedno grozljiva.
ŠTEVILKA: 500.000.000 SIT
6. V izračun nisem upošteval vseh reklamnih artiklov, ki jih prodajajo na to temo.
In, kot obljubljeno… ŠTEVILKE, ŠTEVILKE, ŠTEVILKE:
________________________________________________
————————————————————————————
11 tednov x 26.000.000 SIT = 286.000.000 SIT
+ 500.000.000 SIT
SKUPAJ (zaokroženo): 800.000.000 SIT
————————————————————————————
In še nekaj o številkah:
Sem slišal, da so za četrtkov “event” dobili za promocijo 25.000 SIT. Pričakovan (zahtevan) promet pa je bil 2.200.00 SIT. Še dobro, da znajo Gaber & Co. z denarjem, da ga ne trošijo za nepotrebne stvari in ga ostane več za njihove žepe.
In zmagovalec dobi…. 12.000.000 SIT. Kot kaže, bo to “samo” 1{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} ali manj od celotnega porabljenega denarja gledalcev.
Za primerjavo (ene izmed dražjih stvari, ki jih nabavlja naša država za nas):
– Mamograf stane med 25.000.000 in 30.000.000 STI (vir. računovodsko poročilo, bolnica Jesenice, 2004)
– Na KC v Ljubljani, so zbirali prispevke za ultrazvočni aparat za potrebe kardiologije. Zbrali so “nevrjetnih” 5.000.000 SIT, cel aparat pa je stal okoli 42.000.000 SIT (vir. KC – SPOROČILO ZA MEDIJE 2001).
– Nov magnetno-resonančni tomograf za slikanje celega telesa stane 600.000.000 SIT (vir. Delo 21.10.2006).
Zdaj pa tako pričakovani epilog:
Mi lahko nekdo razloži, zakaj Gaber & Co. toliko pritiskajo na barovce glede prometa? Ali še to ni dovolj? Po vsem tem lahko z zagotovostjo trdim, da se v oddaji Bar vse vrti okoli poslovnega uspeha Gaber & Co., ki pa je tesno povezan z denarnicami gledalcev.
In…, kako upešni ste vi ob gledanju in financiranju oddaje Bar ter njenih snovalcev?
Meni gre vse to na kuzlanje in sploh ne razumem osebke, ki se odločijo za nastopat v baru, mar nimajo svojega jaza in so le neke lutke, ki jim nekdo, tukaj Gaber in CO. diktira tempo, tam so torej le kot neke lutke, brez možganov, duše, srca, je to res vredno tistih 12.000.000,oo? Očitno že.
Jaz osebno za oddajo Bar ne zapravim ama nista, razen plačilo tv vsak mesec.
Tudi sama redno spremljam BAR in sem spremljala tudi BAR 1, ampak, da bo jasno , za to ne zapravim prav ničesar razen časa, ki si ga pač vzamem zanj. Tv naročnino pa plačujemo za RTV SLO, ne pa za POP TV, tako da me nič ne stane. In če to gledam in mi je všeč, še ne pomeni, da je z menoj kaj narobe ali da mi kaj manjka v življenju. Saj tako je, marsikdo ga gleda, pa tega ne upa priznat.