Berlingo
MILE odlična odločitev. Pod motornim pokrovom je po mojem prepričanju najboljša izbira dizelski agregat (HDI). Zaradi zajetne čelne površine, posledice »nahrbtnika« oz velikega prtljažnega prostora in splošnega »volumna« v avtomobilu, je velik minus teh avtomobilov poraba. Predvsem bencinskih motorjev. Dva prijatelja sta imela konkurenčnega KANGOO-ja, z 1,4 litrskim motorjem. Tisti brez klime je »žrl« 10, oni drugi s klimo pa 12 litrov/100 prevoženih kilometrov.
Dizelski motor se zaradi svojih tehničnih značilnosti in karakteristik lažje upira omenjenemu uporu. In na splošno so varčnejši in veliko prijaznejši do voznika.
Če te poraba ne moti, potem prejšnje vrstice »izpusti«. Imaš pa med bencinskimi motorji dobro alternativo – TOYOTA YARIS VERSO odličen in varčen motor z praktično enako prostornostjo in prilagodljivostjo.
Tvojega vprašanja … »ali se naj rajši drugače odločim …« ne razumem najbolje;
– če misliš na podobne avtomobile; možnosti je ogromno, vsak ima svoje prednosti in slabosti. Po mojem pa je najbolje, da se odločiš po tistem, kar ti je všeč, oz po pripadnosti neki (tvoji) znamki. BERLINGO in KANGOO sta v tem razredu nekako »pojem«, veliko se jih proda. Glede tovornega prostora je najbolj radodaren FIAT DOBLO’, v njega spraviš 2 evro paleti, v preostale večinoma 1. Najboljše zmogljivosti ti ponuja VW CADDY TDI 2,0 140 »konjev« 6 prestav v menjalniku – pravi GT v tem razredu … sicer pa poglej si vsakega in izberi svojega
– če imaš v mislih ostale lastnosti boš težko našel kakšen bolj univerzalen avto. Predvsem glede na notranjo prostornost na vsega okrog 4 metre dolžine.
Sicer pa če te še kaj zanima vprašaj.
LP, Škorpjon
Škorpijon tvoji prijatelji so pa kar norci kar se vožnje tiče. Sam sem lastnik Kangooja 1.2 in mi porabi 6,5 l (Kranj – Ljubljana služna, med vikendom pa vsepovsod), tako da res ne vem kako so uspeli priti na 12l. Mogoče res samo v stoječih kolonah ampak ne vem kako bi to šlo.
Poraba po moje ni problem, itak to niso avti s katerimi bi podiral hitrostne rekorde (podvozje je občutno premehko pri vse),,……
Meni ni žal za kakngooja, tako da si kar kupi berlingopta al pa kaj drugega takega, ker boš sigurno dobil največ avtomobil za to ceno.
Ford tourneo connect? Ima isto konjev 90 kot berlingo, je prostornejši, širši, serijsko za doplačilo lahko dobiš tudi alarm, kar pri ostalih v razredu ni mogoče. Prtljažnik je večji kot pri ostalih. Motor 1,8, če se bo registracija res spremenila kot so povedali zadnjič v dnevniku bo padel najbrž v nižji razred kot berlingo. Preglednost je po mojih izkušnjah zelo dobra, kar okreten kljub 4278 mm dolžine. Poraba vsaj pri meni 6 l diesla. Motor 1753ccm Tdci.
Za razmislit mogoče.
Lp
O.
TILEN. Moja prijatelja nista norca, ampak sta družinska očeta, ki z natovorjenima KANGOO-jema prevozita veliko avtocestnih odsekov. Eden od teh je reden »gost« na avtocestnih odsekih proti Nemčiji. In z očitno večjo hitrostjo kot je tvoja. Posledično z večjo porabo. Iz mojih izkušenj glede porabe goriva nisi navedel pomembne, rekel bi ključne podatke ; kilometre tvoje poti (KRANJ-LJUBLJANA) v razmerju s časom v katerem prevoziš to pot oz kako hitro na splošno voziš in po kakšnih odsekih voziš (ravnina, klanec, natovorjen-prazen avto …)
Čas potovanja (skupaj z drugimi lastnostmi vožnje) je lahko zelo različen in glede na to je zelo različna poraba goriva.
Tvoja vožnja je po mojem prepričanju umirjena in ne presega 90 km/h.In avto ni obremenjen z veliko kilogrami. Če bi isto razdaljo, ali vsaj avtocestni odsek oz vse avtocestne odseke peljal po slovenskih »normah« – 130 km/h bi se ti poraba približala »mojemu« podatku.
Vsak pa se lahko odloči-izbira med dvema skrajnostma – daljši čas vožnje in večja poraba, ali krajši čas vožnje in večja poraba. Če mu seveda »tempo« njegovega življenjskega ritma sploh omogoča in dopušča izbiro. Lahko se greš »družinsko« vožnjo, če ti čas dopušča oz če si ga vzameš. In v tvojem primeru gre za razmeroma majhno časovno razliko, če »drviš« z 90 ali 130 km/h na relaciji KR-LJ. Če pa moraš »skočit« poslovno nekam na Bavarsko ali kam drugam v bolj oddaljene kraje si v poslovnem svetu ne moreš privoščiti »družinski« tempo. Na žalost.
Ne bi rad kaj slabega spregovoril o motorju tvojega KANGOO-ja v primerjavi z »dizlom«. S tvojim si očitno zelo zadovoljen. To veliko šteje. Predlagam pa ti, da vzameš na preizkus KANGOO z 1,5 dCi motorjem (80 »konjev«) in v vseh razlikah s tvojim KANGOO-jem ugotoviš, doumeš in razumeš namen moje »usmeritve« MILE-ta k dizelskemu agregatu.
Isto velja za TOYOTO YARIS VERSO, med bencinsko »izbiro«.
LP, Škorpjon
Se polpolnoma strinjam s tabo Škorpijon, da je dizel vsekakor pri vseh teh modelih boljša odločitev, če ti to dopuščajo finance na štartu seveda.
Pa se vrnimo k moji porabi, na leto naredim 35.000km. V službo se voziva dva človeka v avtu po avtocesti cca 120km/h in pa zelo malo Črnuč po mestu Ljubljane. Najbrž bi manj res težko kuril ob “zmernih” hitrostih.
Mile pa še to, po nevem od 1.maja naše gajbe niso več kombinirana vozila, torej je cena registracije “normalna” kot za osebna vozila. Sami plusi so pri teh avtih, ne?
LP
Sem lastnik Berlingota 1,4 s klimo od.98. Avto je pravi družinski avto in je ustvarjen za izlete ,potovanja…Poraba goriva je cca.8 l na dalše fure nekaj manj.Avto ima res same pluse razen 1x na leto ko je treba na registracijo.
Ni res kar pravi Tilen (ni edini res nevem od kje vam to) da po prvem maju nebo več kombiniranih vozil. Registracijo sem imel 20.05.04 in vse je bilo po starem :ful so me spet odrl -prasci.Za vsak slučaj da pa nebi bla spet kšna jeba sm pa danes poklicov AMZS in Triglav in noben nima blage veze oz. noben neve nič o tem da nebo več komb.vozil.
Drugače pa kot že rečeno kljub temu da nas neki bedasti birokrati spravljajo v razred kombiniranih vozil je avto super in vreden nakupa.
lp
To sem prebral tukaj:
http://24ur.com/naslovnica/eu/20040529_2041029.php
Konec junija bom pa na lastni koži preveril, kako gre to v praksi.
LP
Baje, je na ministrstvih in v zakonodaji vse urejeno, samo te barabe na raznih pooblaščenih institucijah, kjer sklepajo registracije & ostalo se zgovarjajo, da nič ne vedo in da se ne morejo tako hitro prilagoditi in da bo to urejeno nekje do oktobra. Samo, če je na podlagi zakonodaje vse urejeno in oni še vedno računajo več kot bi smeli, lahko uveljavljamo povračila do razlike!!! Bi se splačalo na tem vztrajat in vključit zraven še kakšno zvezo potrošnikov in malo povprašat na Direkciji za ceste, če so res vse podlage, pol pa jim zatežit še s kakšnim odvetnikom!!
Lp
O.
TILEN. Težko verjamem tvojemu podatku (cca 120 km/h – 6,5 litra/100 km). Čisto preprosto; motor 1,2 litra (60 »konjev«) se pri hitrosti 120 km/h vrti z okrog 4000 vrtljajev v minuti. Maksimalno število obratov teh motorjev je 5200 vrtljajev v minuti. Pri navedeni hitrosti se motor vrti v območju visokih obratov in je blizu končne hitrosti (okrog 140 km/h) poleg tega pa je aerodinamika teh vozil (»davek« na notranjo prostornost) neugodna nad približno 100 km/h, kar »občutiš« kot povečan »piš« vetra okrog vozila, ki se delno prenaša tudi v notranjost.
Podatek (cca 120 km/h – 6,5 l/100 km) ne pove veliko. Napisati oz izmeriti moraš; kilometre poti in potreben čas za to pot. Iz tega podatka se izračuna povprečna hitrost, od tega pa je zelo odvisna poraba.
Ki zelo niha tudi pri dizlu. Večkrat na leto grem v Dalmacijo in pot do trajekta traja okrog 4 ure (240 km), če gre za »družinsko« varianto (počasna vožnja zaradi »mularije«, nedeljskih voznikov v »klapi« …), če gre za bolj hitro varianto (druga »posadka«) isto pot prevozim v 3 urah. V prvem primeru je povprečna hitrost okrog 60 km/h – poraba okrog 4 l/100 km, v drugem primeru povprečna hitrost okrog 80 km/h – poraba zelo blizu 6 litrov. V obeh primerih je avto poln (3-4 osebe in polno prtljage).
Če bi z KANGOO-jem, kot je tvoj hotel isto pot prevoziti v 3 urah, bi bilo po mojem prepričanju najprej težko izvedljivo. Poraba pri takem tempu vožnje pa … Sicer pa se z porabo drugih ne obremenjujem. Ker na koncu na črpalki vsak pošteno plača svojo resnično porabo. Prav na počitnicah so zanimive debate glede porabe; veliko prijateljev se hvali z nizko porabo, vendar nihče ne pride nazaj v Slovenijo brez dodatnega polnjenja rezervoarja.
Finančno je nakup dizla razmeroma neugoden. Če pa poznaš vse pozitivne lastnosti, ki jih z dobiš z dizlom, pa je brez dvoma, doplačilo vredno vsakega tolarja.
LP, Škorpjon