Bojler je bi ukinili, el.avte pa subvencionirajo
prepovedi ne bo, 06.11.2024 ob 11:33
Prepovedi ne bo, niti ni bila predvidena, da bi to kaj uveljavljali.
Vseeno si pa totalni debil, če greš danes kupit navadni bojler namesto sanitarne TČ za 800 €, ki jo imaš s prihranki odplačano po 2-4 letih, naprej pa samo profit. Sploh ko se bo po novem letu elektrika še podražila.
Nekateri res ne znate gledat niti par let naprej. Ko zlate ribice, samo ponavljat nateg, nateg, nateg.
Mene ste že skoraj prepričali, pa ne vem a je to tako težko nekomu “uradnemu” razložit ljudstvu. Pa še nekaj bi dodala k izkoristkom, če sem prej razumela glede kurilnega olja – predvidevam da gre za ogrevanje. Ker ogrevamo se, recimo pol leta, eni več, drugi manj. Bi pa vseeno imela kakšno napravo ki ne bi ropotala po kopalnici in slabšala bivalne pogoje. Tle pa neke alternative ni kot razumem.
tč, 06.11.2024 ob 11:49
Tista TČ za 800 € ti v 4 letih crkne. Bi bilo treba dati nekajkrat toliko, če bi hotel imeti solidno črpalko.
Glede cene elektrike pa nihče ne ve, kam bodo šle cene. Mervar pravi, da trend kaže navzdol. Bomo videli.
Je pa že pri el. avtomobilih in sončnih elektrarnah dokazano, da se glede na vrednost investicije oz. nakupa čisto nič ne splačajo.
Ne drži. Imam sanitarno TRČ, mi laufa svojih15 let. Vmes mi je crknil motor od ventilatorja. Najcenejša, osnovni model od termotehnike.
izkoristek, 06.11.2024 ob 08:33
TČ jemlje toploto iz prostora, v katerem je, zato ti bo ohladilo kopalnico in boš moral povečati gretje.
Da, jo jemlje začasno:
1. poleti imaš toplote v prostorih itak preveč
2. če boš povečal gretje magari na kurilca, te bo to prišlo ceneje kot da greješ vodo na elektriko, ker je kurilc cenejši od elekrtike. Pa na koncu tudi dosti toplote pride nazaj v prostor pri TČ, saj toplota ne more nikamor zbežat (razen po odtoku dol, enako kot pri elekrtobojlerju
Če pa imaš možnost izkoristit kurilca za bojler direkt, pa tudi elekrtičnega bojlerja ne rabiš.
Bo kar držalo.Mislim pa ,da se že prodajajo bojlerji z mini tč. je pa res ,će hoće država to ukinit ,naj da subvencije za te sanitarne tč.
Tista TČ za 800 € ti v 4 letih crkne. Bi bilo treba dati nekajkrat toliko, če bi hotel imeti solidno črpalko.
Pa daj nehaj si zmišljevat bedarije. Kaj bo crknilo v 4 letih, ovca nora? A vam hladilnik crkne vsake 4 leta? ker hladilnik je praktično tehnološko ista zadeva pa stane 300 evrov, en kompresor, TČ ima še en ventilator zraven in to je to.
Ja, pa neverjetno, TČ kao ružijo nenormalno, a hladilnik v kuhni mate pa vsi pa zdržite, pa je oboje en kompresor, pa nič kaj drugega zraven. Malo drugače zapakirana naprava z istim principom delovanja, pa se je bojite na smrt 😀
Mene ste že skoraj prepričali, pa ne vem a je to tako težko nekomu “uradnemu” razložit ljudstvu.
Uradni so se sprijaznili, da ste taki butli, da si sami ne znate pogledat alternativ, zato bodo junaško in rešiteljsko “črtali” teh par besed iz zakona ven, da bodo izpadli boljši od Janševe vlade, ki je to sprejela
To se jim bolj splača kot vam trmastim in počasnim razlagat. Vam sicer ne splača, da ste dinozavri, samo preden boste to pogruntali, boste že preko elektrike za eno malo STČ denarja spičili in bo že tudi nova vlada
Malo sem grobo napisal, ampak je čista resnica, žal.
Je pa že pri el. avtomobilih in sončnih elektrarnah dokazano, da se glede na vrednost investicije oz. nakupa čisto nič ne splačajo.
sončne elektrarne se odplačajo po 10 letih (po novih pogojih, po starih so se še prej)
STČ za 800 € se proti elektro bojlerju odplača že po nekih 2 letih, če so trije člani
Elektro avto ti prišpara 10000 € na pogonskem energentu v 200000 km. Če v vsakem primeru kupuješ avto za 25 jurjev, nimaš veliko razlogov proti električarju, ker bencinskega/dizelskega ne dobiš boljšega novega za isti denar
lekcija fizike, 05.11.2024 ob 20:42
1. to je sicer zakon prejšnje vlade
2. logika, zakaj odvračati od uporabe električnega gretja, ne pa od elektro avtov, je sledeča:
Električni avtomobili imajo izkoristek 75 %, bencinski in dizelski avtomobili imajo izkoristek manj kot 40 %
Za dizel avto (poraba optimističnih 4l/100) na 100 km porabiš 40 kWh energije (liter dizla in bencina ima okoli 10 kWh energije) in plačaš 6 € po današnjih cenah
za elektro avto na 100 km porabiš 15 kWh energije in plačaš 3 € po današnjih cenah
Za toploto proizvajat ima pa kurilno olje npr. izkoristek 90 %, podobno plin in drva.
Za direktno gretje je elektrike škoda, ker jo lahko namesto tega bolj učinkovito uporabiš za pogon vozil
Za pogon vozil je pa dizla in bencina škoda, ker ga lahko namesto tega bolj učinkovito porabiš za gretje.
Izkoristek termoelektrarne pa 40%.
Torej je skupni izkoristek električnega avtomobila 28%
Toliko o lekciji
Izkoristek termoelektrarne pa 40%.
Torej je skupni izkoristek električnega avtomobila 28%
Toliko o lekciji
ja, to bi držalo, če bi večino štroma pri nas dobili iz TE, pa ga ne. Večino dobimo iz hidro + jedrske, pa še nekaj sončne zraven. Pa iz TE še toploto ponucajo.
Električni avto je tako učinkovit, da se skoraj enako splača kurit nafto in z nje proizvajat elektriko, kot pa direktno filat benc in dizl avte, ker teh 28 % je blizu praktičnemu izkoristku, tistih 40 % je idealnih teoretičnih.
Pri elektro avtu lahko narediš eno brezvezno fazo pretvorbe vmes, pa bo približno na istem kot klasični avti, tako zanič izkoristek imajo klasični avti.
No, jaz imam samo kmečko pamet, pa sem si šla malo računat.
Trenutno je naš mesečni račun za elektriko cca 120 eur (malo gor, malo dol). Prebrala sem nekaj člankov ponudnikov sanitarnih toplotnih črpalk. Strošek ogrevanja sanitarne vode je pri povprečni družini cca 20 % računa za elektriko. Pri nas bi bilo to mesečno 25 eur, letno cca 300 eur. TČ porabi 30-40 % elektrike glede na porabo bojlerja, tako da bi bil naš račun za porabljeno elektriko cca 110 eur. Prihranili bi 190 eur. Glede na to, da nas je v družini 7, tista TČ za 800 eur (brez montaže) za nas ne pride v poštev. Verjetno bi bila cena TČ, primerne za našo količino porabljene vode, nekje med 2.500 do 3.000 eur z montažo. Vzamem sredino, to je 2.800 eur, delim s prihrankom 190 eur in pridem do rezultata 14,73. To pomeni, da bi se nam toplotna črpalka poplačala v 15 letih.
Kje ste našli poplačilo v dveh letih ????? V našem primeru je to 15 let !!!!
Da ne omenjam vodnega kamna, ki se po parih letih nabere v bojlerju. Se v TČ vodni kamen ne nabira?
Ja kje smo našli 2 leti. Najprej pri STČ za 800 €, ne za 3 jurje, kot si namišljuješ. Potem ne pri nekih mističnih 20 % mesečne porabe, ampak pri natančnih 35 litrih na dan x 3 osebe. To znese 450 € na leto pri današnjih cenah elektrike. 300 € letno.
Pa za primer, da to vgradiš namesto bojlerja, ki ga zdaj kao po novem ne moreš kupit. Vgradnjo moraš v vsakem primeru plačat. 100 € ne daš za bojler, ampak 800 namest tega, torej 700 rzlike. Mal več kot 2 leti, da se odplača
Seveda, če ti najprej ceno napihneš za 4x, ne bo ista doba odplačevavnja. Potem še popačiš svoje potrebe, pa prideš na 8x
Zdaj ap recimo, če ti ciljaš na nekih 200l boljer zaradi 7 oseb. 200 l elektro bojlerji stanejo okol 500 €, ne 100.
STČ 260l dobiš za 1600 €, ne pa 2800
https://www.emundia.si/tesy-toplotna-crpalka-za-ogrevanje-sanitarne-vode-hpwh-2-1-fs-260-u02-260l
Torej, 1100 € razlike (montaža pri obojnem potrebna). 35 l vode na dan na osebo je 150 € letno x 7 = 1050 € letno skupaj, prihanek s TČ s SCOP 3 = 700 € letno.
Odplačano prej kot v dveh letih.
Recimo, da vi pol manj porabite na osebo (17 litrov). Odplačano v 3 letih pa drobiž.
kr en227, 06.11.2024 ob 12:24
Izkoristek termoelektrarne pa 40%.
Torej je skupni izkoristek električnega avtomobila 28%
Toliko o lekciji
Izkoristek termodinamičnega procesa pri jederski pa je? Verjetno nič boljši kot pri termo.
Hidro delež pri nas je precej majhen, pa tudi svoj vpliv na okolje imajo, proizvodnjo baterij in solarnih panelov pa je precej hudo obremenjujoča za okolje. In tudi CO2 proizvajoča.
Pod črto, če upoštevaš celoten proces izdelave in uporabe, kar naenkrat tile zeleni avomobili niso nič bolj zeleni, kot eni stari dizli.
Od hidro imamo kar lepo relativno večino elektrike pri nas skupaj z jedrsko pa absolutno večino.
dokler pa nimaš avtov z jedrskim reaktorjem, avtov na hidro, avtov na sonce (brez pretvorbe v elektriko), je vse to eko nakladanje irelevantno, ker pri vseh teh virih imajo ICE avti izkoristek 0 = ni možno, ni jih na cesti.
Elektro avti so fleksibilni, lahko koristijo vse vire, vključno z nafto. Naftaši ne morejo nič drugega kot nafto.
kr en227, 06.11.2024 ob 14:33
Izkoristek termodinamičnega procesa pri jederski pa je? Verjetno nič boljši kot pri termo.
Hidro delež pri nas je precej majhen, pa tudi svoj vpliv na okolje imajo, proizvodnjo baterij in solarnih panelov pa je precej hudo obremenjujoča za okolje. In tudi CO2 proizvajoča.
Pod črto, če upoštevaš celoten proces izdelave in uporabe, kar naenkrat tile zeleni avomobili niso nič bolj zeleni, kot eni stari dizli.
Pri JE je nižji ker je večji faktor varnosti.
ja lekcija, 06.11.2024 ob 14:56
Odraža se pa vse skupaj na dejstvu, da se na koncu voziš z elektro avtom za 3 € na 100 km. Z naftnim pa za 6 €. Ob tem, da je nabavna cena tam-tam za isti segment in v roku par let bo to v čisto vseh segmentih, ne samo nad 20 jurjev.
Pa pri tem da je avto treba polnit par ur. Mislim da ne bo veliko kruha iz te moke, bi že moral biti naval ko se je začela šara z Rusijo pa vidimo kje smo. Že par let se govori da bo čez par let, nikakor ne prit do tja.
Janja 484, 06.11.2024 ob 15:35
Pa pri tem da je avto treba polnit par ur. Mislim da ne bo veliko kruha iz te moke, bi že moral biti naval ko se je začela šara z Rusijo pa vidimo kje smo. Že par let se govori da bo čez par let, nikakor ne prit do tja.
Jaz ogromno časa prihranim, saj praktično na črpalko več ne grem.
Pa pri tem da je avto treba polnit par ur. Mislim da ne bo veliko kruha iz te moke, bi že moral biti naval ko se je začela šara z Rusijo pa vidimo kje smo. Že par let se govori da bo čez par let, nikakor ne prit do tja.
Delež počasi, a vztrajno rase. EU politika bo še malo bremzala za zaščito evropskih dinozavrov, ampak ustavit se ne da več.
Pri nas ni več dneva, da ne vidim treh električarjev na cesti, pa nismo neko velemesto
Nova kitajska žemljica pri nas:
17 jurjev po subvenciji.