Najdi forum

Splash Forum Avto.Over.Net Avtomobilizem cabrolet

cabrolet

Ali mi zna kdo mogoče povedat, kako je s temi cabrio avtomobili (novejšimi) s platneno streho – mislim, če kaj piha v avto, ko se voziš, pa kako je pozimi – sneg, dež, pa ali je to streho lahko prerezati (npr če bi ti kdo hotel kaj ukrast, pa bi lahko kar prerezal). Še posebej me zanima pa varnost (mislim vem, da imajo ojačane stranice pri sprednjem steklu in da skočijo zadaj neke štange ven – zanima me, ali to res pomaga. Če ima kdo kakršenkoli nasvet, informacijo, se lepo zahvaljujem.

kabriolet = piha, sicer obstajajo protivetrne zaščite in pomagajo dvignjena okna, ampak potem se izgubi namen kabrioleta.

za mnoge nove kabriolete (sploh višjega razreda) se da dobiti tudi aluminijasto streho ki se jo namesti na avto čez zimo.

Varnost: zagotovo slabša kot pri avtomobilih s trdo streho in zelo variira glede na model. dražji modeli imajo za sedeži varnostni lok, verjetno imajo pa vsi kabrioleti ojačan vetrobranski okvir. Ampak včasih to ne pomaga – čudeži ne obstajajo, zato je še vedno najprimernejša previdna vožnja.

Kar se rezanja tiče, ne vem, ampak avto ti hitro izpraznijo tudi brez rezanja, zato vrednejših stvari nikoli ne puščaj v njem. Prej ti bodo rezali zaradi vandalizma.

Aja pa še malce bolj natančna delitev:
roadster = 2 sedeža (porsche, BMW z3, mazda MX5,….)
kabriolet = 4 sedeži (audi a4 cabrio, BMW 3 cabrio,….)

Lahko ti postezem z nekaj podatki iz prve roke – skoraj 2 leti vozim Mazdo MX-5.

Pihanje vetra pri hitri voznji z odprto streho: Najbolj piha, ce nimas oz. ne uporabljas scitnika za veter (namescen za zadnjimi sedezi, sodi v dodatno opremo – torej ga je vecinoma treba dokupiti) in imas hkrati se spuscena okna. Takrat kar mocno piha ze pri 60 km/h. Ce dvignes okna in scitnik proti vetru, piha le malo (cutis ” veter v laseh “) nekje do 120 km/h, sem pa vozil tako dalj casa tudi ze 140 km/h. Je pa res, da je pri taki hitrosti precej hrupa. Z Nikom se ne bi cisto strinjal – z vetrnim scitnikom se ne izgubi ” namen ” cabrioleta, saj njegov namen vendar ni, da ti zaradi pihanja ” odtrga ” glavo, ampak naj bi se vedno pocutil prijetno.

Kar se tice varnosti: Kolikor vem, bi najvecjo nevarnost (za razliko od avtov s trdo streho) predstavljala obrnitev avta ” na glavo ” (na streho). Ker imajo cabrioleti vecinoma kar nizko tezisce, to ni zelo verjetno, mozno pa vendarle je. V ta namen je priporocljivo imeti za sedezi zascito iz cevi iz masivnega jekla (roll – over bands – pri vecini avtov tudi dodatna oprema), ki preprecuje, da bi si ob taki nesreci zlomil tilnik.

Voznja pozimi in jeseni: Puscanje avta s platneno streho zunaj na dolgotrajnem dezju ali v snegu ni priporocljivo. Voziti se da tudi pozimi, vendar je ob zelo nizkih temperaturah (- 10 stopinj) treba izredno mocno greti, toplota pa seveda vecinoma uhaja skozi streho. Ce nameravas avto uporabljati vse leto ne glede na vreme, je zelo priporocljivo dokupiti trdo steho (hardtop), ki se jo dokaj enostavno namesti na avto enkrat jeseni in potem spomladi spet sname. Hranis jo lahko doma ali na servisu.

Se to: vsaj za svoj avto lahko recem, da ni nobenega problema pranja v avtomatski pralnici s platneno streho – je vse OK. Glede tega so mnenja sicer deljena – nekateri pravijo, da je to v redu, spet drugi odsvetujejo.

Zakljucek: Kabriolet seveda predstavlja posebno vrsto uzitka, ki je vsaj zame res enkraten. Zavedati pa se je treba, da je potrebno za to, da bo avto funkcionalen v vseh vremenskih pogojih, kar nekaj stvari, ki sem jih v glavnem ze nastel, dokupiti. K ze nastetemu bi dodal se zimske gume in klimo, ki je zelo koristna v pripeki (kot npr. zdaj), saj ni prevec uzitka v voznji pri vec kot 30 stopinjah z odprto streho (bolje je streho zapreti in vkljuciti klimo).

Se nekaj orientacijskih cen te dodatne opreme za MX-5:

– vetrni scitnik: 250 EUR
– klima: pribl. 900 – 1000 EUR
– trda streha: pribl. 2000 – 2500 EUR
– roll – over b.: pribl. 400 EUR

Torej kar precejsen dodatek k osnovni ceni.

Morda bo kdo rekel, da je vse to izredno drago in da se ne izplaca. Po eni strani se strinjam. Vendar se je treva zavedati, da namen kabrioleta ni najvecja ekonomicnost in funkcionalnost za nizko ceno (velik prtljaznik itd.) temvec predvsem uzitek, torej luksuz, kar pa stane.

Se nekaj odgovorov na tvoja vprasanja.

Mehko streho je seveda mozno prerezati, tako kot je mozno preluknjati gume na kateremkoli avtu. Proti temu lahko bolj malo storis – edino da pazis, kje puscas avto in da ga pac zavarujes.

Sam v glavnem ne puscam avta parkiranega dalj casa z odprto streho – kljub temu, da je oba predala v avtu mogoce zakleniti in da ima avto alarm, ki bi se seveda sprozil, ce bi kdo poskusal kaj sariti po njem. Ce ze, ga pustim tako le za krajsi cas in tam, kjer ga vidim (npr. pred hiso).

Sicer pa je dviganje in spuscanje strehe, ki pri MX-5 ni avtomatsko, zelo enostavno in vzame le kako minuto casa.

Hvala obema! Ja moram rečt Aligator, da si mi kar malo prevesil jeziček na ne cabriolet – še posebej zaradi tistega pozimi. Namreč avto uporabljam čez celo leto- nekje 30-35.ooo km/leto. Sem pa tudi bolj zmrzjive sorte in brez garaže. No v bistvu me še najbolj skrbi varnost, čeprav vem , da se ti ni treba obrniti na streho, da se ti kaj naredi. V glavnem se odločam med novim hroščkom kabrio, audi A3 ali A4 (čeprav mi je ta bolj “seniorski”), ali pa kakšen zrihtan golf. Samo slednji niti ne pride u poštev, ker bo kmalu zunaj V-ka. Če imata še kak nasvet glede avtomobilov izbire, je dobrodošel.

Lina,

takole bi rekel: ce prevozis toliko km na leto, kot si napisala in po moznosti veckrat prevazas vecje kolicine prtljage in imas otroke, potem kabriolet kot edini avto ne bo pravi zate.

Jaz sem vozil MX-5 kot edini avto dobro leto dni in je slo, ampak sem seveda prej dobro premislil, za kaj bom avto rabil (nimam otrok, vecjih kosov prtljage ponavadi ne prevazam – ce pa ze grem na kako potovanje, vzamem s seboj en kovcek – in v prtljaznik MX-5 gre kot ulit tocno en kovcek Samsonite srednje velikosti – kar nekaj stvari se da sicer naloziti tudi za sedeze, poleg tega sem kupil vso ze prej nasteto dodatno opremo).

Zdaj imava z zeno poleg MX-5 se Alfo 156 1.8 in s tem so najine potrebe po avtih za lep cas cisto zadovoljene.

Torej – kabriolet je v redu, ce ustreza tvojim potrebam, kar moras dobro premisliti v naprej, ga je pa vsekakor bolje imeti kot drugi oz. dodatni avto, ne pa kot prvi oz. edini.

New Report

Close