Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Disleksija in nadarjenost otroka

Disleksija in nadarjenost otroka

Ali se vam zdi prav, da se otrokova disleksija ne upošteva, ker je otrok izredno nadarjen? Pač ima sloveniščino in angleščino 3 ali 2, vse ostalo pa 5. Odgovor psihologinje je, da je otrok tako bister, da zaradi disleksije ne potrebuje prilagoditev in je zaključila obravnavo. Grez za 5 razred.

tega ne verjamem.

Samo zato, ker ima eno, si še ne zasluži privilegijev nad vsemi.

Nihče ni popoln, pa niti tvoj otrok. Vsi imamo kakšno manjšo ali večjo zdravstveno,estetsko….hibo. Vsi imamo pravice ampak te pravice si moramo tudi izboriti. Večina ljudi je povprečne inteligence / sreče / videza…pa jim nekako ratuje.

Tako bo moral tudi tvoj sonček. Če pa je res nadarjen, pa potem sploh ne vidim težav.

nova
Uredništvo priporoča

Torej,če ste podali zahtevo za usmerjanje,kar na hopa cupa noben psiholog ne more zaključiti zadeve.
Kaj ste zapisali v obrazložitvi otrokovih težav? Je sodelovala šola?
Če ima otrok disleksijo in je tudi uradno potrjena z odločbo,potem na njej tudi piše,kaj so otrokova močna področja in kje je učni primankljaj.
Tudi če so otrokove kognitivne zmožnosti nadpovprečne in ima primankljaj na področju branja,pisanja…itd,mu pripadajo številne olajšave,v obliki fotokopij,prednosti ustnih ocen,podaljšan čas pisanja,tega je veliko…
Oprostite,zelo težko verjamem,da je v vašem primeru resnično postopek usmerjanja prekinjen,oziroma zavržen z obrazložitvijo,da je otrok preveč sposoben…
lp

Tudi meni se zdi čudno. Katera psihologinja? Na šoli? Mogoče si se z njo samo pogovarjala o vložitvi vloge za usmeritev. Če daš to vlogo, otrok opravi več testiranj, potem pa komisija odloči ali bo izdala odločbo o usmeritvi in ali potrebuje dodatne ure in katere prilagoditve.

Ko sem jeza dala vlogo za usmerjanje so sodelovali – učiteljica, šolska specialna pedagoginja, pedopsihiatrinja, logopedinja, pediater oz. kasneje šolski zdravnik, + tim na svetovalnem centru – specialni pedagog, socialna delavka, psihologinja. Torej kup enih strokovnjakov ne le eden sam. Vsak je pregledal otroka več kot enkrat. Šteje pa tudi mnenje in opažanja staršev.

Kar nekaj vprašanj se mi poraja ob tvojem zapisu. V prvi vrsti me zanima ali gre za tvojega otroka oz. zgodbo iz prve roke? Glede na to, da navajaš, da je psihologinja zaključila obravnavo, me zanima ali je to psihologinja v šoli ali v kakšni drugi instituciji ter in kdo je podal diagnozo disleksija?

Tako kot so povedale že pred mano, otroka, kadar se nakazuje disleksija, ki pomembno vpliva na otrokov učni uspeh, pregleda več strokovnjakov (od psihologa do specialnega pedagoga), ki na podlagi pregledov in testnih rezultatov izda strokovno mnenje in predlaga določene prilagoditve, ki učencu s specifičnimi učnimi težavami omogočajo enak izhodiščni položaj pri usvajanju znanja.

Povsem verjamem, da je bilo tako! Vsi se ukvarjajo s tistimi, ki komaj zmorejo… Tudi sama imam disleksijo pa mi nihče ni ničesar prilagajal, imam pa tudi nadpovprečen IQ… sem pa imela težave v šoli dokler nisem pogruntala lastnih načinov učenja, zapisovanja števil… in ja v nekaterih stvareh še dandanes kljub doktoratu znanosti ne blestim, tuji jeziki somi nočna mora… ampak je treba sprejet omejitve in s tem živet… jaz sem z dobrega uspeha v prvem razredu OŠ jo zaključila kot odlična je pa treba voljo najti in ne le iskati lažjih poti. Verjamem, da z odločbami in prilagoditvami najverjetneje ne bi bila danes kar sem.

Občudujem tako razmišljanje in akcijo!

No, no, seveda ti ni nihče ničesar prilagajal, če nisi imela/zaprosila za odločbo za usmerjanje. Pa nikar ne misli, da so odločba in prilagoditve čudežna paličica, s katero zamahneš in ti ni treba vložiti nobenega truda več. Kljub prilagoditvam morajo dislektiki pošteno garati, bolj, kot navadni ljudje. In stalno iskati primerne metode učenja. Prilagoditve: na primer sedenje spredaj, da se bolj osredotočijo, večje črke, da manj mešajo črke in hitreje preberejo, podaljšan čas reševanja, če so bolj počasni, jim samo omogočajo, da kljub primanjkljajem lahko pokažejo svoje znanje. Podobno kot tisti, ki nosijo očala. Lahko so brez, se napenjajo, s težavo preberejo s table in tako zaostajajo za tistimi, ki vidijo normalno. Ali pa si nataknejo očala in berejo s table enakovredno ostalim.
Pa se nihče ne dela junaka, da lahko bere brez očal! Za disleksijo se pa hitro najde kaka pametna, ki trdi, da so prilagoditve potuha, privilegiji!

Prilagoditve so potrebne, da otrok sploh lahko pokaže, kaj zna, ker uveljavljeni običajni način zanje pač ni primeren. Način preverjanja znanja zato v marsikaterem primeru ne more odražati njegovega dejanskega znanja, zato so prilagoditve še kako smiselne.
To ne pomeni, da bo nekdo, ki je slab v angleščini, zato imel pet, ampak da tisti dislektik, ki mu angleščina pravzaprav gre, to lahko tudi dokaže z ocenami, ne samo v real lifu.

Težko verjamem, da bi nekdo, ki bi vendarle moral vedeti kako stvar ali dve o raznih učnih posebnostih, izjavil kaj takšnega. Vsekakor ni primerno in bi bilo treba razčistiti do konca.

Moj sin sicer ni dislektik, a imamo tudi velike težave pri slovenščini, malo manjše pri angleščini. Da dobi 3 pri slovenščini je zanj dobro. Pri mat, fiziki, pa raztura, same petice, brez kakršnegakoli učenja. Logika je fenomenalna.
Lahko je tvoj otrok, avtorica zelo naravoslovno usmerjen. Jaz namreč pri našem nisem opazila težave z disleksijo, pač pa je totalno lev za slovenščino, piše kot kura, bere slabo. Pa vendar je še vedno med najboljšimi v razredu.

New Report

Close