Najdi forum

Splash Forum Starševski čvek družabne igre na prostem

družabne igre na prostem

Sin bo praznoval 5. rojstni dan in bo na praznovanje povabil cca 15 vrstnikov iz vrtca. Praznovali bomo na prostem (upam da tudi na suhem!!!!!), vendar 15 divjakov je treba tudi zaposliti, da ne bodo obrnili vsega narobe.

Prosim za ideje – praznovali bomo na zaprtem otroškem igrišču, kjer je kar nekaj igral. Torej – imam namen pripraviti igrico skriti zaklad – malo po svoje, ker je prostor omejen. Razmišljala sem o cca 5 nalogah, ki jih morajo opraviti na poti do cilja: petje, kakšna deklamacija, risanje po asfaltu, kakšna igra/tekma z žogo(?)….

Kakšne naloge so še primerne za 5 letnike????

LP Hanči

Z jimi se lahko igraš iste zadeve kot v vrtcu. Se ravi, lahko se igrajo naslednje igre: ledene babe (priljubljena igra), barvice prodajat, kdo se boji črnega moža, gnilo jajce, petelinčka, iskanje skritega zaklada, zidan most, dan in noč, zajec in lovec, tovor gre, vozli, metanje zvezdic. Mogoče še kaj, vendar je to vse kar mi sedaj pride na misel.

Kako se pa gre tale ledene babe?

Pred časom sem jih zbrala skupaj. Nekatere sem opisala jaz, druge pa zvezdica in mogoče še kdo, pa sem pozabila. Lepo se imejte.

1. “Zemljo krast” – Narišemo krog in razdelimo enaka ozemlja, vsak si izbere državo oz. ime svojega ozemlja. Nekdo ima kamenček (kredo) in pravi:” mečem, mečem, mečem…. npr. Sloveniji (kamenček mora past v Slovenijo). Vsi se razbežijo, samo predstavnik Slovenije hitro zagrabi kamenček in reče.”Stop!” Ostali se ustavijo, potem pa oni iz Slovenije cilja najbljižjega in če ga zadene, mu lahko ukrade del zemlje. (Kolikor lahko, vendar mora stati na svojem ozemlju), če ga ne zadene, mu tisti, katerega je ciljal, ukrade del Slovenije. Tisti, ki je kradel, meče naprej.

2. “Kipe metat” – Nekdo meče kipe (vsakega prime za roko in ga vrže), in nato reče.”Spremenite se v npr. medvede (stole, opice,…) Vsi ostali poskušajo čim bolj oponašati medveda in tisti ki je metal, izbere najboljšega. Nato najboljši meče slike….

3. “Kdo se boji črnega moža” – Nekdo je črni mož in zakriči: “Kdo se boji črnega moža?” Nasproti mu stojijo drugi in odgovorijo: “Nihče!” potem tečejo drug proti drugemu in kogar črni mož ulovi, se mu mora pridružiti. Zopet se postavijo nasproti, vendar tokrat ima črni mož pomagača, s katerim se mora držati za roke. Skupaj zakričita in lovita druge. Igro ponavljamo toliko časa, dokler ne ostane en sam in ta je potem novi črni mož.

4.”Okamenela baba” – Nekdo je okamenela baba in lovi ostale. Kogar se dotakne, ta okameni in mora stati pri miru. Drugi bežijo, hkrati pa želijo rešiti okamenele. Baba lovi naprej in hkrati pazi, da se drugi nebi dotaknili okamenelih, ker potem ti zopet oživijo. Skratka, kdor ostane zadnji, je potem naslednja okamenela baba.

5. “Skakanje v vrečah” in razne štafetne igre.

6. Skrivalnice

7.”Ali je kaj trden most?” – Dva naredita most, izmislita si vsak eno stvar npr. eden je jabolko, drugi pa hruška. Ostali so vlak in ko pridejo do mosta vprašajo:”Ali je kaj trden most?” Most odgovori:”Kakor kamen, skala, kost!”. Vlak vpraša: ” Ali lahko gre naša vojska skoz?” Most odgovori: “Prvega spustimo, zadnjega ulovimo!” Zadnjega potem ulovita in ga potiho vprašata, kaj ima raje. Ta se odloči in se potem postavi za tistega ki predstavlja njegovo ljubšo stvar. Na koncu pa otroci vlečejo vsak k sebi in skušajo potegniti nasprotno skupino preko sredine.

8. “Skriti zaklad” Napišeš otrokom navodila in jih skriješ, otroci pa so z vskim naslednjim navodilom bližje zakladu.

9. Izštevanka “Palček skakalček”, ki pa je lahko tudi igrica, pa še barve se s tem učimo. Izštevanka gre takole: “Palček skakalček na veji sedi in sprašuje, kakšne barve imaš na sebi ti!” Otrok pove eno barvo, ki je prisotna na njegovem oblačilu, najbolje takšno, ki jo drugi nimajo. “Ali jo imaš na sebi tudi ti?” Če jo ta otrok nima, je izločen, če jo pa ima, je pa izločen prvi otrok.

10. “Gnilo jajce” – najbrž poznaš

11. “Rinčke talat”. “Rinčke talam, dobro skri, da te mucek ne dobi!” Nekdo ima v pesti nek predmet in ga skrivoma da v pest enemu otroku. Drugega otroka pošljemo v drug prostor, in mora potem vohati pesti in ugotoviti, kateri otrok skriva predmet. Če ugotovi, je potem ta otrok mucek.

12. “Slepe miši”

13. Iskanje predmeta, tako da ga ostali otroci usmerjajo s “toplo” in “mrzlo”.

14. LISICA, KAJ JEŠ?

Potek igre:
Z izštevanko določimo “lisico”. Ostali otroci (mali in veliki:)) so “kokoši”.
Kokoši stojijo blizu lisice in jo sprašujejo: “Lisica, kaj ješ?” Lisica si izimišljuje in odgovarja.
Ko odgovori “kokoši”, se morajo kokoši hitro razbežati in se skriti v označen kokošnjak (s črto, zagrajen s predmeti…).
Tisto kokoš, ki jo ujame, “poje” (beri: žgačka do onemoglosti:)) Ko tako poje vse kokoši, se igra konča in jo nadaljuje tisti, ki ga je lisica zadnja ujela.

Z igro razvijate motorične spretnosti in miselni odziv, se ob tem razmigavate, sproščate in zabavate. Le lulat pojdite prej, preden vas lisica ujame ;

15. ČIGAVA JE HIŠICA?

Potrebujete zvonček, rjuho, stol in slike živali.

Z rjuho čez dva stola zgradimo hišico. Lahko si sicer hišico samo zamislite, ampak je s pravo bolj mikavno 🙂 Na stol ali kako drugače obesimo zvonček. To predstavlja vhod v hišico. Otroci stojijo v vrsti pred vhodom.
Slike živali pomešamo z licem proti tlom.
Prvi pozvoni in vpraša: “Kdo stanuje v tej hišici?” Izbere eno od slik in oponaša glas in gibanje te živali.
Če je pravilno pokazal, gre lahko v hišico, če pa ne, pa nazaj na konec vrste.
Igra je lahko zelo zabavna, če izberemo slike bolj nenavadnih živali.

16. ‘PAZI, DA NE BOŠ ZADNJI’.

Potrebujete radio in dobro poskočno glasbo (lahko otroško ali pač tisto, ki je ‘in’, pa v bistvu nima toliko pomena, katera je) in časopisni papir

Časopisni papir razstaviš in narediš 3-kratne prepognjence – za vsakega plesalca po enega. Določite DJ-ja, ki bo vrtel glasbo, ostali pa so plesalci.
Ko zaslišite glasbo, s prepognjenci v rokah, začnete plesati. Ko DJ glasbo stiša, mora vsak plesalec čimprej razgrniti svoj časopis in se nanj vsesti! Tisti, ki je zadnji izpade in uživa ob pogledu na druge plesalce. Ostali pa spet zgrnejo časopis in plešejo dalje.
Če so otroci starejši, lahko časopisne prepognjence zataknete za nogavice ali hlače. Je igra bolj zanimiva in je manj goljufanja :))
Tisti, ki ostane najdlje, za nagrado zamenja DJ-a.

Če imate vsaj malo prostora, vam igrico priporočam, ker se boste res dobro nasmejali, pa tudi fantje bodo z veseljem plesali. Tudi tisti, ki jih sprva sploh nima, da bi sodelovali :)) Taki ponavadi sploh nehati nočejo he he he :))

17. PASTI

Potrebujemo: rutice ali šale, večje in manjše kartonske škatle

Potek igre:
Razdelimo se v dve skupini. Ena skupina postavlja pasti, druga pa se jim poskuša izogniti. Skupina, ki postavlja pasti, zaveže oči drugi skupini in postavi pasti na določen prostor. Določi se voditelja in čas igre.
Ko so pasti nastavljene, gre druga skupina čez ta prostor in se trudi izogniti vsem pastem. Tisti, ki naleti na past, je ujet in mora zapustiti igro. Odpelje ga par, ki ves čas spremlja njegovo gibanje. Po preteku določenega časa, se razglasi igralce, ki jim je uspelo priti čez “nevarno področje”.
Vloge skupin se zamenjajo in igra se nadaljuje. Skupina, ki v določenem času uspe priti čez “nevarno področje” z večjim številom igralcev, je bolj spretna in iznajdljiva.

Z igro razvijamo motorične spretnosti, orientacijo v prostoru in ravnotežje.

18. ČAROBNA TORBA

Pripomočki: torba in različni predmeti

Potek igre:
Otroci najprej opazujejo in opisujejo različne predmete, ki smo jih za igro pripravili. Nato jih damo v veliko torbo. Vsak seže v torbo in predmet otipa. Preden otrok izvleče predmet, mora povedati, kaj je prijel. Šele nato predmet potegne iz torbe in ga pokaže drugim otrokom. Skupaj ugotovimo, ali je pravilno uganil.

Da je igra še bolj zanimiva, lahko tistemu, ki vleče iz torbe zavežemo oči. Tako z zavezanimi očmi poskuša ugotoviti, kaj drži v roki.

Če so otroci že večji, lahko v torbo naberete različne predmete, ne da bi jih prej pokazali otrokom. Tisti, ki je na vrsti, si v torbi izbere predmet in ga opisuje: je raven, gladek, hladen, lahek… ostali pa poskušajo ugibati, kateri predmet je izbral. Tisti, ki je uganil, lahko naslednji izbira predmet.

Z igro razvijamo pozornost, zmožnost opazovanja in tipnega zaznavanja

19. ŠTROKLJA IN ŽABE

Potrebujete: samolepilni trak

V prostoru s samolepilnim trakom sklenete dva velika kroga, ki predstavljata mlaki. Notri so “žabe”, ki veselo kvakajo in skačejo. Na suhem, med obema mlakama se sprehaja nekdo, ki predstavlja štorkljo.
Žabe skušajo odskakljati v drugo mlako, štorklja jih lovi. Štorklja sme žabo ujeti le takrat, ko je zunaj mlake. Vsaka žaba, ki jo ujame, se spremeni v štorkljo 🙂

Z igro utrjujemo pojme zunaj – znotraj in razvijamo zmožnosti hitrega odzivanja in ravnotežja.

20. ŽOGA JE UŠLA

Potrebujemo: žoge različnih velikosti

Potek igre:
Z otroci sklenemo krog tako, da se z razkrečenimi nogami dotikamo drug drugega s stopali. Sredi kroga je “žaba”, ki kotali žogo – enkrat večjo, drugič manjšo – z namenom, da uide med noge koga izmed otrok. Otroci morajo to z rokami preprečiti. Žoga se sme samo kotaliti po tleh. Komur žoga uide med noge, je žaba in gre v sredino kroga.

Z igrico razvijamo motorične spretnosti, zmožnosti vidnega zaznavanja in hitrega odzivanja.

Z zavezanimi očmi lahko tudi rišete na večje plakate,ki se jih da pritrditi v kakšno leseno ograjo oz.zalepiti na kovinsko ograjo .
*Luštno bi bilo iskati rime na določene besede,
*Iskanje pridevnikov/npr.žoga-pisana,rdeča,nogometna,hrapava,gladka… itd/
*Rajalno -gibalne igre:Bela lilija;Rdeče češnje rada jem;En kovač konja kuje…
*Lahko izdelujete zmaje(prej se pripravijo deli)
*Lahko zgibate papir-ladje,kape,različne živali-ribe,zajci-knjige Origami.

rabim veliko gasilsko- kmečkih igre. to bo igre za otroke stare od 7 do 13 let. do zdaj imamo že skakanje v vrečah s čeladami, zbijanje tarč, nošenje žogic na ročniku.

New Report

Close