Električni avto, DA ali NE?
Peter pan, 19.06.2023 ob 17:59
V nekaterih državaj je večina na novo registriranih avtomobilov električnih. Npr na Norveškem se je delež novih registriranih avtomobilov v enem letu EV povečal iz 84% na 91% pri čemer je 83.3% čistih električnih vozil z materijo – ostalo so hibridi. Novih avtomobilov na nafto in benzin je manj kot 10%. Na Norveškem je med vsemi avtomobili cca 1/3 električnih.
Norveška(Ki je sicer ironično velik prozvajalec plina in nafte) je sicer ekstrem, vendar tudi nekatere velike države ne zaostajo več veliko. Npr za 2022
- Kitajska 30.0%
Nemčija 31.4%
Švedska 56.1%
California* 18.7%
Uk in Francija 22%-23%
https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_country
Sicer pa ne vem, kaj se tako sekirate. Število avtomobilov bo moglo tako ali drugače pasti. Ali se vam zdi normalno, da ima veliko družin doma več voznih sredstev, kakor pa je odraslih v gospodinjstvu? Mladi po celem svetu, imajo tudi precej drugačen odnos do “pleha”. V večjih urbanih središčih je popolnoma nesmiselno imeti več kot en avtomobil na družino. Če potrebujete več obstaja rent-a-car ali, car-share ali pa javni prevoz.
In vendar je za celotno EU delež električnih bil leta 2023 zgolj cca. 13%. Year-on-year delež eletričnih za (marec 2023 – marec 2024) celo padel! Tako da smo še daleč … in ja, če evropski parlament sprejme zakonodajo, da se leta 2035 prepove ICE vozila, je to siljenje v električna vozila. Sicer sam nimam nič proti njim, ampak če so tako dobra, zakaj so potrebne subvencije in prepovedi? Sploh subvencije so en tak idiotizem, ker zakaj bi premožni, ki si lahko tak avto privoščijo, potrebovali subvencije?
Nihče več noče električarjev. Zaloge se kopičijo, cene padajo, dobički iz naslova električarjev kopnijo. Ni ga čez dizla. Seveda tistega z visokim EURO6+, da ne onesnažujejo toliko. Električarja z nabavno ceno 50.000€ pa lahko po 7-10ih letih odpelješ le še na odpad za rezervne dele, ker stane sam menjava baterije 15.000-25.000€… to pa je prihranek in biznis… NOT!
Super je. Če delaš na dan manj kot 150 km in lahko polniš doma, ni boljšega, ogromno prednosti. Pa tudi če samo parkrat na leto delaš daljše razdalje.
Vedno cenejši postajajo, rabljenih je pa tudi že nekaj na trgu, ki zmorejo 200+ km s polnjenjem, pa niso nič dražji kot bencinski istega letnika in približno istega ranga.
Tako da če imaš zgornje pogoje izpolnjene, je kupit bencinski ali dizelski avto danes NOROST
Danes prednosti vidijo samo določeni, čez 20 let jih bodo pa vsi. To je prihodnost in tega ne moreš ustavit
Nihče več noče električarjev. Zaloge se kopičijo, cene padajo, dobički iz naslova električarjev kopnijo. Ni ga čez dizla. Seveda tistega z visokim EURO6+, da ne onesnažujejo toliko. Električarja z nabavno ceno 50.000€ pa lahko po 7-10ih letih odpelješ le še na odpad za rezervne dele, ker stane sam menjava baterije 15.000-25.000€… to pa je prihranek in biznis… NOT!
Lažeš ko driska, na avtonetu maš kar nekaj rabljenih 10 let starih električarjev, velika večina jih ma prvo baterijo in kapaciteto čez 80 %.
Renault Zoe, Hyundai Ioniq, VW e-golf, pa še kateri drug model
Pravično bi bilo, da se cena električne energije (W) izenači s ceno bencina.
Če se cena eletrične energije izenači z bencinom (glede na strošek bencinskega pogona proti električnemu), boš imel doma elektriko po trojni ceni od današnje
Če gledamo po energetski vrednosti, pa je cena električne energije že zdaj dražja od bencina. Liter bencina ima 10 kWh energije, stane 1,5 €, to je 15 centov na kWh energije. Elekrika stane okoli 20 centov na kWh energije
Žal pa tvoj bencinar oz dizel spusti večino te energije v luft, ker ima zanič izkoristek, medtem ko ima elektromotor dosti višji izkoristek, zato na koncu vožnja z elekričarjem pride 2-3x ceneje na 100km. Ne zaradi neke namišljene ugodne cene elektrike