elektrika v motorjih
Je kdo med vami elektricar? 🙂
Zanima me, v cem je razlika npr. med 50ccm scooterom in vecjimi motori v elektricni napeljavi oz. kako to, da pri vecjih motorjih luc ne utripa v prostem teku in gori vedno enako mocno ne glede na vrtljaje motorja.
Drugo vprasanje: od kod dobi luc pri vecjih motorjih elektriko za delovanje, ce recimo regler in akumulator ne delata? Obstaja kje kako dinamo tako kot pri mopedih in scooterih?
Tretje vprasanje: to pa je v bistvu en problem z yamaho SR 125, ki je povezan na zgornja dva vprasanja. Menjal sem regler (20 jurjev!!), ker mi baje ni polnil akumulatorja. Zdaj pa mi luc gori tak: v prostem teku malo utripa, ceprav ne tak kot pri mopedih. Ko dodam gas, zacne mocneje svetit, ampak ne za dolgo casa, potem pa se pri kakih 2500 vrtljajih prelomi in zacne spet malo manj svetit! Je to normalno, da pri visjih vrtljajih MANJ gori?? In kaj bi blo to narobe? Pa se to: z starim reglerjem (ki naj ne bi deloval, vsaj tak so rekli na servisu) sem opazil isto tezavo!
Se zadnje vprasanje: novi regler mi polni na malo manj kot 13V. Akumulator je nov in pri vgasnjenem motorju na 12.7 V. Mi regler polni dovolj? Elektricar mi je rekel, da bi moglo polnit na 14V, tako kot pri avtomobilih.
Razlika v napeljavi med scuterji in večjimi motorji je v tem, da luč (in ostali porabniki) pri scuterju dobi elektriko direktno iz lihtšpule (ni alternator – podobno kot pri Tomosih), akumulator mu služi samo za zagon, medtem, ko imajo večji motorji altenator z redlerjem.
Motorji imajo torej isti sistem el. napeljave kot avti, kjer vsi porabniki dobijo elektriko iz osrednjega sistema, ki vključujeta akumulator in altenator istočasno. Kadar altenator ne daje dovolj, si sistem vzame iz akumulatorja (pri nižjih obratih), ko pa je toka preveč (višji obrati), pa se polni akumulator. Pri višjih obratih je redler tisti, ki ne sme pustiti višje napetosti kot dobrih 12 V.
Tebi očitno redler prepozno zregulira napetost, zato pri srednjih obratih (do 2500) porabniki dobivajo preveliko napetost. Ko se pa redler spomni, pa napetost pade na normalo.
Moje mnjenje je, da tudi ta redler ne dela prav, sicer pa je mogoče, da je tudi kakšna napaka na alternatorju – kaj konkretno ti bo pa nekdo v živo povedal.
LP
Na racunu pise regulator, tak da je to verjetno slovenski izraz.
Nekje sem prebral, da sta v avtu regler in alternator skupaj.
Jaz mam pa v motorju oba posebej. Regler je pri akumulatorju in stane 20k sit, alternator pa je spodaj v masini (ga ne vidis) in stane okoli 80k!!
Tak da se bom sprijaznil s tem, kak pac je. Malo utripanja luci ne skodi…hehe
Upam samo, da mi polni akumulator…ko je bil regler hin, je reko serviser, da je napetost PADALA, ko si dal gas. Zdaj pa se poveca na 13V (pri nekaterih 14V, to je pac odvisno od modela do modela). Zanesljivo pa bom vedel, ce mi polni akumulator na koncu sezone, ce bo se vedno zaganjal kot novi. 🙂
Prevec se mi niti ne splaca vlagat v toti 10 let stari motorcek… (novi akumulator pride samo 5 jurjev)
Lp