enostavno knjigovodstvo za SP-računalniško vodeno
Spoštovani,
Zanimajo me vaše izkušnje z računalniškimi programi za enostavno knjigovodstvo. Ali ste morda sami izdelali npr. Knjigo prihodkov in odhodkov ali pa knjigo ostalih terjatev iz obveznosti npr. v excelu?
Hvala za nasvet in lep pozdrav
ZA-SP
ŽIVJO !
MI VODIMO ENOSTAVNO KNJ. V EXCELU.SMO SAMI NAREDILI KNJIGO PRIHODKOV IN ODHODKOV.
LP
Bi mi lahko poslala vzorec, da vidim kako to zgleda? Odprla bom popoldanski s.p. in bi rada kar sama vodila knjige po enostavnem knjigovodstvu, ker ne bom imela toliko poslovnih dogodkov.
Moj mail [email protected]
Hvala.
Ali lahko prosim pošljete knjigo prihodkov in odhodkov za popoldanski s.p. še meni?
Vnaprej hvala
Še meni prosim.
Kar dolgo sem čakala na odgovor. Vidim, da je povpraševanje veliko. Ali lahko dobim vzorec tudi jaz. Moj naslov [email protected].
Lep pozdrav.
ZA – SP
Moje mnenje je , da na tem področju nekaj šepa. Ministrstvo za gospodarstvo preko PCMG pospešuje oddajo računovodstva pooblaščenim računovodskim servisom. Čeprav bi pri 30.000 sp (in od tega veliko začetnikom in malim podjetjem) prišel prav tudi kakšen šolski primer enostavnega knjigovodstva v excelu.
Lep pozdrav
ZA-SP
Ali res lahko vodiš enostavno knjigovodstvo v excelu?
Nekje sem zasledila, da se postavke knjižijo sproti, brez spuščenih vrstic in da če se knjiži računalniško, mora program onemogočat vstavljanje novih vrstic. To pa z excelom ne moreš zagotovit?
NE SMEŠ. Točno zaradi tega kar je napisano.
Lp
Ali potem obstaja kakšna knjiga (tako kot knjiga prihodkov in odhodkov) za evidentiranje pritokov oz. odtokov iz oz. v gospodinjstvo?
Kje evidentirate te (na kakšen način)?
Uradno : poslovnih knjig ne smete vodi v Excelu, ker ta omogoča vrivanje vrstic in brisanje postavk brez zgodovine poslovnega dogodka (črni in rdeči storno). Vendar (hehehe vedno je vendar) davčni inšpektor nima vpogleda v vašo programsko opremo in ne sme brskati po vašem računalniku. In če ste dovolj taktični pri pregledu, pač ne poveste v katerem programu vodite poslovne knjige ali pa si ime programa preprosto izmislite 😉
Tak da brez skrbi vodite knjige v knjigi prihodkov in odhodkov v Exelu, v primeru kontrole knjigo izpišite in molčite o programski opremi. Konce leta knjigo izpišite in jo odložite v rednik poleg davčne napovedi.
Prihranite tolarčke in optimirate rezultat (kar Excel omogoča hihi).
Knigo pa je povsem preprosto kreirati samo vse kolone morate poznati.
lp
Prav to me zanima,kakšne so te kolone,skreiral bi si že to sam v exelu ampak nevem koliko in kakšne kolone naj bodo?
ali mi lahko to nekdo pove?
se zahvaljujem že vnaprej!
lp
mislim da je to to….upam da vam bo v pomoč
http://bazaznanja.racunovodja.com/index.php?title=Enostavno_knjigovodstvo
Hmnja. Jaz sem si programček spravil skupaj sam. Sicer pa sem od začetka zadeve tudi sam delal v Excelu.
Nekaj orodij sem že dal na splet. Najdete jih med orodji za poslovanje, nekaj jih bom dodal v bližnji prihodnosti.
Če bo vse po sreči, bom dodal še programček, ki obsega bolj ali manj vse, kar sem sam potreboval (no, niti danes ne potrebujem več 😀 ) – vendar ga moram toliko izpiliti, da bo primeren za laike.
Saj veste, kovačeva kobila je vedno bosa… In mene ne moti, če mi sem ter tja izpiše kako čudno sporočilo. Če je kdo zainteresiran, pa naj me kar kontaktira… brez sramu. 😉
Lep pozdrav,
P.J.
Popravek: Jure me je opozoril, da pišem neumnosti, za kar se mu zahvaljujem. zato sem se dolžan popraviti.
Zgoraj sem v naglici napisal Excel, kar pa ne drži. Delal sem namreč v OpenOffice Calc-u. MS Excel ne podpira ODS (open document spreadsheet) datotek, ima pa svoj lastni format za zapis preglednic XLS (Excel spreadsheet).
Pretvorba iz ODS v XLS sicer je mogoča, vendar zaradi pomanjkljivosti XLS oblike zapisa (oz. Excela kot orodja) se izgubi znaten del omenjene funkcionalnosti. V excelu žal še ni mogoče omenjene rešitve narediti na tako enostaven in hkrati pregleden način.
obstaja program za enostavce, ki pa je plačljiv
http://www.enostavno-knjigovodstvo.com
sama sem se prijavila v testno verzijo (mislim, da lahko en teden poskušaš brez obveznosti) in mi je kar všeč, so not vse knjige plus popisi, ki jih rabiš za bilance… sama sicer delam same dvostavce, vendar sem ga iz firbca poskusila
Spletni servisi so na voljo. SAOP-ejev MiniMax je npr. storitev, ko lahko knjigovodstvo vodimo preko spleta (na podoben način, kot npr. spletna banka). Mislim, da tudi e-Računi ponuja zadovoljivo izkušnjo za manjše podjetje.
Brezplačnega je na tem področju zelo malo (vsaj jaz ne poznam), saj takšni izdelki zahtevajo čas za izdelavo, predvsem pa čas za aktualne spremembe (ki so pri nas žal stalnica).
Spletne storitve imajo to prednost, da nam ni treba skrbeti za varnostne kopije, ni nameščanja na računalnik (enostavno s spletnim brskalnikom odpremo dotično “spletno stran”), itd.
Pomanjklivosti so, da je (kolikor imam jaz izkušenj) težko take rešitve povezovati z lastnimi. Delal sem na konkretnem primeru avtošole, kjer je bilo kar težko realizirati prenos podatkov iz sistema v “potne naloge za inštruktorje” na sicer dovolj zmogljive GSM telefone.
Tudi na segmentu naročil (delovnih nalogov) iz takšnega sistema v sistem namenjen proizvodnji je lahko nekaj “težav”.
Pri IT rešitvah je vedno dobro poznati tudi smer, v katero boste vašo dejavnost razvijali. Informacijski sistem mora slediti razvoju vašega podjetja. Da bi to zagotovili, je dobro, da razmišljate o vaših potrebah in jih ovrednotite vsebinsko, časovno in finančno.
Na začetku je pametno izbrati kolikor toliko celostno rešitev, ki ne predstavlja prevelikega finančnega zalogaja. Kasneje vedno pridemo do točke, ko je potrebna nadgradnja ali dopolnitev z drugo rešitvijo. Takrat je pametno ali prositi avtorja rešitve, ali pa organizirati interno ekipo, ki to izpelje.
Sam se ukvarjam ravno s tem drugim delom – pomagam pri dopolnitvah in združevanju večih različnih sistemov v enotnega. Pogosto žal naletim na probleme, ki izhajajo ravno iz prej omenjenega – podjetja se premalo posvetijo IT-ju na daljši rok (pri čemer pa pogosto krivijo pomanjkljivosti obstoječih izdelkov).
Zavedati se je treba, da (vsaj najbolj razširjeni) programi navadno dobro delajo tisto, kar obljubljajo. Poslovanje pa je širši pojem, kakor samo knjigovodstvo in računovodstvo. Pričakovati od računovodskega programa, da bo zmogel pokriti vse vidike proizvodnje, skladiščenja in še česa pa je malce iluzorno.
V pomoč vam svetujem nekaj vprašanj, na katera si odgovorite:
[list]
[*] Kaj nujno potrebujem sedaj in s kolikšnimi finančnimi sredstvi za ta namen razpolagam?
[*] Kaj bi potreboval, da bi pokrilo moje načrte za naslednja tri leta?
[*] Kateri izdelki na trgu pokrivajo moje trenutne potrebe?
[*] Ali obstajajo izdelki na trgu, ki bi lahko pokrili moje načrtovane dejavnosti in koliko stanejo?
[*] Kako je z medsebojno združljivostjo obeh rešitev?
[*] Koliko me bo stalo, da v lastni režiji (ali s t.i. outsourceingom) povežem ta dva sistema v enotnega?
[*] Kako je s časom, ki ga imam na razpolago? Ali moram vnaprej pripraviti IT rešitev za podporo procesu, ali pa bom najprej vpeljal proces in ga šele nato informacijsko podprl?
[*] Kdo bo skrbel za vzdrževane (varnostno kopiranje, nadgradnje, zagotavljanje delovanja ob okvarah,…) sistema?[/list]
Pri spletnem sistemu se izognemo predvsem zadnji nalogi. Smo pa odvisni od interneta. In hkrati težko dostopamo do “surovih” podatkov (za prenose, ipd.). Pri namiznih rešitvah (npr. SAOP, Birokrat, Pantheon, Largo, ipd.) imamo surove podatke (nekje) pri sebi. To pa po eni strani tudi stane, itd.
Zavedati se moramo, da popolnega sistema ni. Kakor tudi tega, da je večina sistemov na svojem osnovnem področju dokaj dovršenih, ostale reči, ki jih podpirajo pa so navadno pokrite toliko, da lahko odlično opravijo osnovne naloge.
Tako, ker vidim, da mnogi pridno prenašate preglednice iz našega bloga, vas obveščam, da sem spravil skupaj v en delovni zvezek vse evidence, ki jih s.p. potrebuje za enostavno knjigovodstvo. Vključeno je:
[list]
[*] knjiga prihodkov in odhodkov
[*] evidenca terjatev do kupcev
[*] evidenca obveznosti do dobaviteljev
[*] evidenca ostalih terjatev
[*] evidenca ostalih obveznosti
[*] register osnovnih sredstev
[*] evidenca stanja na računih
[*] evidenca prenosov med podjetjem in gospodinjstvom[/list]
Preglednico si lahko brezplačno prenesete na svoj računalnik z našega bloga[/url].
Lep pozdrav,
P.J.
POPRAVEK, ZGORNJI PROGRAM NI VEČ ZASTONJ. DANES JE RES VSE POTREBNO PLAČATI.
Razen, če se obrnete neposredno na avtorja. He, he… No, pa reciva, da se ga z nekaj iznajdljivosti še vedno da dobiti. Pokukajva sem.
Lep dan želim,
P.J.
Jap. Glede na to, da človek ponavadi še preprostega “hvala” ne dobi. 😉
Forum je zaprt za komentiranje.