etažni lastnik
pre kratkim sem postal lastnik stanovanja v manjšem bloku pa me zanima ali moram skleniti pogodbo z upravljalcem bloka, ali moram sprejeti-podpisati obstoječo- če obstaja. rad bi preveril, če mi stroške upravljanja pravilno zaračunava. skupne stroške (elektr.stopnišča, čistilko, košnjo trave) pa plačam v gotovini na blagajniški prejemek brez naslova in žiga. ali je to pravilno. prosim za pomoč.
Verjetno sploh nimate upravnika.
Kjer je manj kot 8 stanovanj upravnik po zakonu ni potreben.
Ali se pred nakupom stanovanja niste nič pozanimali o tem?
Pogodba ki je že bila sklenjena za upravljanje objekta učinkuje tudi na vse nove etažne lastnike.
Enkrat mesečno imaš pravico na sedežu upravnika pregledati vso dokumentacijo, ki se nanaša na obračun stroškov.
Kaj misliš z blagajniškim prejemkom brez naslova in žiga ne vem. Žig pri poslovanju ni več potreben.
Karkoli bi moral plačati, za plačano pa ni izstavljen z zakonom predpisan dokument – ti ni treba plačati. Če prejmeš račun upravnika, na njem pa so zapisane določene postavke, s katerimi se ne strinjaš, moraš plačati sorazmerni (nesporni) del računa, znesek s katerim se ne strinjaš pa reklamirati v roku, ki je naveden na računu.
Tako. Tole zgoraj opisano je zakonsko predpisana teorija. Praksa pa dostikrat žal pokaže drugače. A vseeno – računov, na katerih niso navedeni vsi podatki, ki nanj sodijo, ni potrebno plačati.
Kakšne težave pa si boš v lokalni skupnosti, ki mogoče že leta posluje na tak način nakopal…pa boš že izvedel …..
upravljanje objektov Mag dom,
Gorazd
mesečne stroške(čistilka,košnja trave,skupna elektrika) plačujem mesečno , kot dokaz plačila pa dobim blagajniški prejmek brez naslova in žiga. upravnik mi je izračunal novi obrok za ogrevanje, ki pa je precej večji od pretekle kurilne sezone. če ga sam izračunam: poraba za preteklo sezono ob Brunate delim z 12 meseci pa dobim mesečni obrok. upravnik je na takšen izraun dodal še cca 20% ali je moj izraču pravilen? ali je izraču mes.obroka za ogrevanje predpisan z zakonom ali predpisom. glede lokalne supnosti pa me presenečate, zakaj pa težave, če se zauzemam za pošteno in transparentno delo upravnika in predstavnika etažnih lastnikov.
1. zakaj to plačujete na tak način vprašaj tistega, ki je podpisan na blagajniškem prejemku
2. kaj in kako ti je naračunal upravnik v zvezi z ogrevanjem in zakaj, ti lahko odgovori le on.
3. če izračunaš porabo na način kot ga opisuješ, dobiš vrednost mesečnega obroka “za nazaj” in ne vrednost tekočega mesečnega obroka. Tvoj izračun torej ni pravilen.
4. Vsi izračuni imajo podlago v zakonodaji, ali sprejetih sklepih etažnih lastnikov. Upravnika plačujete za njegove storitve. Torej od njega terjaj pojasnilo.
5. Najprej ponovno preberi zadnji odstavek mojega zgornjega prispevka. Nato poišči moje prispevke na temo upravljanja samo na tem forumu. Potem tvoje presenečenje in izpostavljanje zavzemanja za pošteno delo upravnika in predstavnika etažnih lastnikov ne bo več tako veliko.
Tvoje zavzemanje za pošteno delo upravnika bi morali prevzeti tudi ostali etažni lastniki v vašem objektu. Če upravnik (kot predvidevaš) posluje nepošteno bi bilo to nekaj samo po sebi umevnega. Plačevali bi nižje stroške, vse zadeve pa bi bile jasne in transparentne, etažni lastniki in ostali stanovalci pa zadovoljni.
V vašem objektu si torej ti tisti, ki bi lahko zadeve “spravil” v red. Povežite se torej in zahtevajte odgovore na svoja vprašanja od svojega upravnika in vašega predstavnika etažnih lastnikov. Verjetno ju nimate le za okras.
upravljanje objektov Mag dom,
Gorazd
Naj se vam zahvalim za obširen odgovor na moje videnje glede upravljanja bloka. Sklepam, da
se nisva popolnoma razumela moja opažanja in postopki upravnika se mi v nekaterih postopkih
zdijo nenavadni ,malo po domače bi rekli. Oseba ki pobira denar navaja,, tako je rekel upravik”
njemu se žali , on pa morda,kaj bi rad imel še večje stroške. Glede plačevanja pa sem od vas
pričakoval; to je nepravilno morda protizakonito.Predpostavljam, da vi morda smatrate,
da ,ker sem novinec pa kritiziram use povprek v bloku pa bi rad živel skoraj zastonj. ta misel se
mi je utrnila ob branju vašega odgovora št.3.
Pri enoletnem odčitavaju delilnikov in izračunu porabe po posameznih stanovanjskih
enotah je poraba za prejšnjo-obračunano kurilno sezono plus cca 2% za evenualno
podražitev kuriva osnova za izračun za naslednjo kurilno sezono. Misli, da je to logično.
Morda pa je ,,formula”: malo po domače ali pa morda po obrazih. lep pozdrav
1. postopki upravnika so mogoče po tvoji subjektivni oceni res čudni. Drži. A samo etažni lastniki ste tisti, ki ga lahko spravite na “pravo pot”. Če ne gre drugače pa z odpovedjo pogodbe o upravljanju. Torej le vi – tisti ki ga plačujete….. In v tej državi žal nihče drug.
2. Oseba, ki “pobira” denar lahko reče kar hoče. O tem – ali so njeni postopki zakoniti, dobri, pošteni, ustrezni itn… ne morem soditi. Mislim pa si lahko svoje.
3. Ravno tako ne morem soditi o zakonitosti in nezakonitosti posameznih postopkov ki jih izvaja vaš upravnik ali vaš predstavnik etažnih lastnikov. Te zadeve odkrivajo in sankcionirajo drugi, ki so za to poklicani in plačani.
4. V zvezi s pavšalnim obračunavanjem in pribitkom za naslednjo kurilno sezono je tvoj izračun napačen. Ne moreš namreč vedeti, kako huda ali blaga bo naslednja zima. Zato je po mojem mnenju ocena o 20% pribitka kar ustrezna. Kakor bi bilo ustrezno tudi 20% znižanje – če zanemarim tvojo oceno o 2% zvišanja cene kuriva – kurilnega olja, ali karkoli že…
5. Formula za izračun je ponavadi – ne samo je, ampak MORA biti plod minulega dela in vodenja statistike porabe preteklih let. Če bi bila ta formula narejena po domače ali po obrazih, kot se ti zdi, bi se to takoj opazilo, saj bi vsi, ki podpirajo upravnika vozili diesle.
Se opravičujem, ampak nisem se mogel zadržati. Včasih to enostavno ne gre.
upravljanje objektov Mag dom,
Gorazd
Ko berem vaše odgovore mi je popolnoma jasno, da vi g. zagovarjate upravnika in s tem njegove postopke.
Mislim ,da bi vi v tej vlogi morali biti nevtralni, to je osnovni namen foruma.
,,boš še videl kakšne težave si boš nakopal ” navajate v odgovoru, prosim vas a je to strokovni odgovor ali nasvet .
Se pravi sprejeti moraš ustaljeno prakso,, malo po domače”, čeprav mogoče ni po zakonu ali pravilniku je pa po volji upravnika in hišnega sveta si pa že posebnež, ki ti sledijo težave.
Primerjava z dizli je pa nizka in že preživeta. Kakršnekoli spremembe v bloku je pa zelo težko doseči. Običajno so v bloku: hišnik, blagajnik, čistilka, urejanje okolice, vzdrževalec iste narodnosti pa še kakšen brat pa sestra pa so že potrebna večina in posameznik ne doseže nič, to pa mogoče odgovarja tudi upravniku.
Upam, da bodo usaj davčne blagajne naredile nekaj reda-poštenja. Konec polemike.
Na forumu s svojim znanjem sodelujem na škodo svojega prostega časa.
V tem primeru ga je bilo več kot škoda.
Luka, pa je s tabo vse v redu?
Magdom ti je odgovoril tako, da bi bilo še vsakemu butlu jasno. Po moje ni problem v odgovoru ampak v tem da ga sploh ne razumeš. Temu se reče neke vrste nepismenost. Si pa zmedeno vse pomešal. Človek ti je napisal, da lahko stvari rešite le stanovalci sami in ti je napisal tudi kako. Mislim, da se mu ljubi s takimi tesli pogovarjat jao jao .
Me pa spomniš na čist klasične zahojene prišleke. Včeraj so prišli, danes bi pa radi že red delali. Pa nimajo pojma zakaj je nakaj tako kot je. ne razumejo, ne poslušajo, samo svoje terajo. Glej, ti samo teraj svoje noben ti ne brani. Pa je na misliš da bo zdaj en s foruma šel k tebi red nardit, al kaj.
Pejdi tja, udari po mizi in naredi red, ne pa da tle stokaš. Tle si zelo hraber, bodi še doma.
Forum je zaprt za komentiranje.